Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 19:59 | |
![]() | Ingen har sagt annat. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 20:00 | |
![]() | robban;sant så sant,,har jobbat med de som har down syndrom<3 | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-16 20:02 | |
![]() | Mys, du är så fin. ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 20:03 | |
![]() | Urk. | |
| kajix | 2009-06-16 20:13 | |
![]() | Du är också fin, trash. | |
| HumbleBug | 2009-06-16 20:16 | |
![]() | Man blir lycklig om man gör en god gärning och gör andra glada. Skicka mig lite pengar så blir jag glad. Skicka ett meddelande för mitt bankkonto nr. | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-06-16 20:23 | |
![]() | Om jag har räknat rätt (tveksamt) så måste man samla 828 burkar per dag i 40 år för att skrapa ihop 12 miljoner. Vilket slitgöra. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-16 20:50 | |
![]() | Har inte läst alla inläggen och mycket har säkert redan blivit sagt... Men hursom, burksamlaren som TS nämner är förstås ett tragiskt fall och en ytterlighet. Visst önskar man att varje individ fick leva ett gott och meningsfullt liv, oavsett pengamängden på bankkontot. Och de som nu råkar ha lite mer på kontot hoppas man kan ha glädje och nytta av dem. Någon ren lycka tror jag väl inte att pengarna kan skänka, och jag vet inte om letandet efter lyckan är så eftersträvansvärt heller? Det finns kanske andra slags känslor, andra nyanser, som ger mer, håller bättre och är stabilare? Stillsam lugn inombords? Förtröstan? Tillit över tillvaron? Bubblande glädje och tacksamhet? Tillhörighetskänslan? Omtänksamhet? mm Men...visst kan pengar skänka en massa annat.... - trygghet - ger absolut en massa valmöjligheter - underlättar i många situationer - man får råd att skaffa sig upplevelser - ger tillfredställelse (får råd att förverkliga sig på olika sätt..utbildning, dyrare hobbyn, alla de lååånga resorna mm mm) - får råd att gläjda sina närmaste - och en massa annat Såsom nu världen är uppbyggd kring pengapolitiken så är pengar inget att förakta, samtidigt som jag själv aldrig har imponerats av dem i sig... Hur man än har det, så är det väl ändå viktigast att försöka få ut det optimala och det gottaste av det man har, här och nu... Skapa sig ett gott liv oavsett..... | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-16 22:22 | |
![]() | Utan att orka läsa igenom alla inlägg så kan jag bara meddela att lycka är derivatan på livssituationen. Lutar det uppåt känner man sig lycklig, oavsett hur hög nivå man har. Lutar det neråt när man är på toppen av sin välfärd känner man sig ändå olycklig. | |
| Billy Rubin | 2009-06-16 22:45 | |
![]() | Tysken Adolf Merckle, god för 75 miljarder(!) kronor, tog livet av sig i vintras efter att hans imperium hotats att övertas av banker. Detta efter att herr Merckle mindre lyckade aktie-affärer i förhoppningen att kunna bli ännu rikare... Bar exempel på att rikedom och girighet kan driva en i olycka och fördärv. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-16 22:49 | |
![]() | Jag är övertygad om att de flesta mäniskor skulle vara lyckligare om de var rika, allt annat tror jag är bullshit. Man behöver inte bli girig bara för att man är rik, eller blir nyrik. Livet skulle vara enklare helt enkelt. Men man kan ändå betänka att allt det bästa i livet är alldeles gratis. Vatten, himmeln, luften och kärlek. Egentligen skulle vi nog vara mycket lyckligare om inte pengar eller rikedom fanns över huvud taget. /Baudi | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-16 22:50 | |
![]() | Girighet är ett märkligt fenomen. - Och mycket vill ofta ha mer... | |
| Tom Waits | 2009-06-16 23:16 | |
![]() | Jag har alltid ansett att bara man har så att man klarar sig så är det ok. Lycka beror på annat. Tror inte att man blir lyckligare av att vara rik (en definitionsfråga i och för sig, men med "svenska" mått mätt). Däremot kan man bli olycklig av att inte få ihop ekonomin. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:18 | |
![]() | Självmord behöver inte vara "olycka och fördärv". Det är snarare ett praktiskt och insiktsfull val. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:48 | |
![]() | Kan nog hålla med Trashone lille om det. Lycka kommer inte av yttre ting utan från insidan. Att säga att man skulle bli lyckligare av pengar är nog fel uttryck, rätt uttryck är nog.. säkrare. har så jag klarar mig och lite till men inte är jag lyckligare för det! En trevlig partner skulle vara mycket roligare att få än mer pengar! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-06-17 00:07 | |
![]() | Lycka är att ha en rik partner. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-06-17 09:42 | |
![]() | Lite lustigt är det faktiskt att det alltid är rika människor som säger att "pengar är inte allt"....hmmm.... Nänä, men ge dom till mig då da! ;-) | |
| kajix | 2009-06-17 09:46 | |
![]() | Vi vill inte göra någon olycklig. Det är inte bra för karman. | |
| Miss_jk | 2009-06-17 10:21 | |
![]() | Vad menar du med rik då? Några tusen på sparet? Miljonär? Miljardär? Jag ser mig absolut inte som rik men jag hävdar ändå bestämt att pengar inte är allt. | |
| micro113 | 2009-06-17 10:24 | |
![]() | Miss jk Jag håller med om att pengar inte är allt, men om man saknar pengar så cirkulerar så mycket kring den dåliga ekonomin att man kan bli olycklig, trots att man har mycket runt sig som borde göra en lycklig. Pengar är alltså, enligt mig, ett nödvändigt ont för att kunna känna sig odelat lycklig. | |