Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimsan1986 | 2006-12-24 10:37 | |
![]() | På drift av Jack Kerouac Simon och Ekarna av Marianne Fredriksson Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren Stäppvargen av Hermann Hesse och man får inte glömma: www.riktigkille.nu/ | |
| Pekkis | 2006-12-26 09:09 | |
![]() | Oh.. Den vidunderliga kärlekens historia. Jaja, det är en riktigt bra bok. Det är även En bön för Owen Meany av John Irwing, samt Gåtorna kring den 11 september av Eric Laurent. | |
| Hick ticks | 2006-12-26 10:04 | |
![]() | Det var ju någon som sa att den var helt såld på harry potter böckerna. Själv är jag nästan värre. Läser inget annat än det hemma, och flera gånger om blir det:P Annars kan jag väl rekomendera "någon annanstans". Vet tyvärr inte vem som har skrivit den. | |
| Vigdir | 2006-12-26 22:02 | |
![]() | Några riktigt bra som väl inte nämnts tidigare: Per Anders Fogelström: Stad-sviten Arne Dahls deckare Michael Ende: Momo och kampen om tiden Gunnel Linde: Mamm- och Pappsagor Selma Lagerlöf: Jerusalem Eric Linklater: Det blåser på månen | |
| Tufflan | 2006-12-26 22:09 | |
![]() | Jag gillar allt, men detta är några jag fastnat för lite extra: (Allt av) Viveca Lärn Solens dotter, vem det nu var som skrev den, historisk romantisering Jonatan Carroll, Skrattets rike Isabelle Allende - Andarnas hus.... se för guds skulle INTE filmen!!!! för att nämna några bra! | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-12-26 22:35 | |
![]() | å har ni läst Bläckhjärta av funke? alla hennes böcker rekomenderas varmt för alla ungdomar å de som gillar ungdomsböcker:) likaså rekomenderas Laura Trenters böcker samt widemark för lite yngre ungdomar. Tydell i taket lyser stjärnorna är också en fin ungdoms bok. sen vill jag också rekomendera Arne Dahls deckare för alla vuxna:) | |
| pilutta-dej | 2006-12-26 22:56 | |
![]() | De bästa barnböcker jag vet, åtminstone om barnet kommit upp i sjuårsåldern, är Viveca Sundvall/Lärns böcker om Eddie, den första heter Eddie och Maxon Jaxon. Den kryper under skinnet på en underbar liten kille och beskriver hans långt ifrån perfekta pappa så att man inte kan låta bli att tycka om honom också, trots alla hans fel. Böckerna kan med stor behållning läsas även av vuxna. | |
| Maybach | 2006-12-27 16:46 | |
![]() | Fick Den Siste Tempelriddaren i julklapp. Någon som läst den? | |
| YRRA - Ej medlem längre | 2006-12-27 18:25 | |
![]() | Allt av Dean R Koontz.....Väktare...visk ningar...finns massor sanslöst bra böcker =)) | |
| Riverpoet | 2006-12-27 18:42 | |
![]() | Dean Koontz är rätt skön.. Stephen King har väl sagt nåt om att han är skräckens mästare, vilket är stora ord. King är dock bättre enligt mig. Lite mer djup i hans böcker. Shining och Christine är bra bägge. Med Stephen King alltså. Nuvarande läsning är Water method man av John Irwing. Har dock inte riktigt kommit in i den, men den verkar lovande. | |
| Angelica85_ | 2006-12-28 02:17 | |
![]() | Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist, väldigt bra bok. | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2006-12-28 09:49 | |
![]() | Allt av Stephen King. Jag är kedjeläsare och har alltid minst en bok på gång. Jag är lagd åt skräckhållet. Dean Koontz,Clive Barker m.m Just nu läser jag "Över mörka vatten" med ?. Ingen skräckis men rätt så underhållande än så länge. | |
| LasseBjörn | 2006-12-28 13:12 | |
![]() | Ken Follet va? Eller är jag helt ute i Globens foajé nu? | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2006-12-28 16:16 | |
![]() | Det stämmer nog Lassebjörn. Jag kollar sällan vem som skrivit böckerna... :) /micke | |
| Schackrutor | 2006-12-28 16:19 | |
![]() | Nattens barn av Traci Lords & Johnny Cash - Självbiografin :) | |
| Licorne | 2007-01-03 16:53 | |
![]() | Jag såg Momo av M. Ende här i listan. En favorit när jag var ung. Jag läste om den för något år sedan för att se om den var lika bra fortfarande. Bättre! Akta er för de gråa herrarna! | |
| boktok | 2007-01-06 13:42 | |
![]() | Skalde-stycken, samlade ur Stockholms och Extra-postene. Andra häftet 1800 | |
| fyllskalle | 2007-01-07 13:35 | |
![]() | Bodil Malmsten har skrivit ytterligare en bok med lite ströanteckningar från livet i Bretagne och Sverige "Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig". Boken består av korta pricksäkra betraktelser över livet, hennes, men även mitt och förmodligen även ditt. Läs den. Du kommer le lite glatt, skratta högt vid enstaka tillfällen och även tänka efter en del. Boken har det många böcker nuförtiden saknar, nämligen en själ. En annan själfull bok man gärna kan läsa är Slas bok om Budapest. Den får en att vilja ge sig ut på resande fot igen, om det så bara är till kaféet i grannkvarteret. "Special Topics in Calamity Physics" som tidigare nämnts här i tråden kan man också gärna läsa. Men då behöver man lite tid. Huvudpersonen och hennes far är de mest osannolika karaktärer jag lärt känna på mycket länge. De är så osannolika att de blir trovärdiga och det är svårt att inte tycka om dem. Undvik gärna, eller förklara dess förtjänster, "The Scheme for Full Employment" av Magnus Mills. Trätorr humor när den är som sämst. Mvh Fyllskalle | |
| Nina_87 - Ej medlem längre | 2007-01-08 12:42 | |
![]() | "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho är helt underbar! En annan helt fantastisk författare är Johanna Nilsson. Hennes "De i utkanten älskade" har jag läst flera gången och den blir bara bättre varje gång. | |
| Huzan | 2007-01-13 11:29 | |
![]() | har inte läst igenom hela tråden, men per-anders fogelströms stad-serie måste läsas.. likaså allt, precis allt av Bukowski!! postverket, och min oskuld och pearl harbour e d bästa!! | |