Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2010-03-21 22:31
Antal inlägg: 7560

Chomsky är ju lingvist också, lite som ett äss?

wplmr - Ej medlem längre2010-03-21 22:33
Antal inlägg: 1077

ni har för många jokrar
och det fattas ett kort

Tufflan2010-03-21 22:41
Antal inlägg: 1254

Självklart ska inte taxin köra på dig, gjorde den det så gör en anmälan. Är du så allvarligt skadad att det rann blod från din hand så åk in och be dem dokumentera skadorna på närmaste sjukhus.

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-21 22:45
Antal inlägg: 318

Om nu skadorna kom från det tillfället ja! Efter ca 12 timmar kan ju skadorna komma från vad som helst i princip, å eftersom han i första inlägget inte var skadad alls så kan man ju undra.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 22:49
Antal inlägg: 3069

Tufflan, tack för en objektiv bedömning av situationen. Kommer dock inte att göra så stor sak utav det hela utan var mest ute med tråden att få höra andras åsikter efter hur jag har återgivit situationen.

Till övriga, jag vet att jag är enträgen och ganska svart/vit till mitt förhållningssätt och därför har jag också lämnat uttrymme för att låta mig bli kritiserad utan att ta illa vid mig utav det men det behöver inte gå till överdrift som spelvärden Mouche klart och tydligt har gjort.

Det är positivt att se att andra och mer objektiva spelvärdar också läser och kommenterar.

Tess 082010-03-21 22:51
Antal inlägg: 18003

Med objektiva spelvärdar menar du en spelvärd som håller med dig??

Tufflan2010-03-21 23:01

Speedwagon. Jag lägger ingen personlig värdering i om jag tror eller inte tror att det gått till på detta viset. Jag utgick bara från vad TS har berättat. Självklart ska inte en taxi köra på någon. Självklart ska en läkare bedömma en uppkommen skada.

Tufflan2010-03-21 23:03

Tess 08: jag håller inte med någon, jag vädrar en åsikt.

anneli72 - Ej medlem längre2010-03-21 23:21
Antal inlägg: 11612

Integritet brukar jag använda mig av.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 23:27

Speedy, med tanke på att mobiltelefonen registrerar tid och datum på bilderna och bilden på taxins nummerplåt ligger enbart minuter innan de jag har på min hand då jag rengjorde den hemma så torde det vara från samma tillfälle. Skulle jag anmäla det hela så måste chauffören svara sanningsenligt på om jag blödde eller ej och det är dumt att ljuga i rättssak. Kassörskan i butiken borde kunna intyga att min hand var ok när jag betalade mina varor.

Nog ältat om det nu, det hela handlar om principer och var gränsen går för att stå upp för dem eller inte? jag är medveten om att jag kanske har en annan uppfattning i denna fråga än många andra och då vill jag veta hur villiga ni själva är på att försvara era principer och stå för er rätt? Kan ni som jag tänka er att ta en smäll för att stå upp för er själva eller är det bästa att bara flyta med och låtsas som att det regnar för att slippa trubbel? så uppfattar jag många av er som engagerat er i tråden och min upplevelse i dag.

Tufflan2010-03-21 23:34

Däremot tycker jag det är lite oroande när en person berättar om en incident och en företrädare för taxibolaget går på den personen på det här viset. Jag utgår från att det bara finns ett taxibolag på den lilla orten och att alla kommunens medborgare förr eller senare är eller blir kunder åt bolaget, om inte annat när dem närmar sig 80-strecket. Om en kund eller privatperson klagar vore det normala i mitt tycke att gå tillbaka till källan, typ imorgon bitti på fika eller morgonmöte. Kolla av vad som hänt, påminna chaufförerna om att vara försiktiga. Misstag kan alla begå, olyckor händer. Möjligen kunde risotto flyttat på sig, det spelar ingen roll, chaffören måste ha koll på att personen verkligen gör det, det hade kunnat vara en unge lika gärna som inte ville flytta sig. Shit happens ibland, lös problemet, stötte han till en fotgängare så ta itu med det isåfall, hänt är hänt. Men jag undrar om chiefen kommer gilla att en person som klagar på företaget, bemöts så här.

anneli72 - Ej medlem längre2010-03-21 23:38
Antal inlägg: 11612

Skyll er själva när ni outar.

Tufflan2010-03-21 23:43

Så kan man också säga det anneli72.

Ftang - Ej medlem längre2010-03-22 00:00
Antal inlägg: 148

Män är som blandfärs: hälften nöt och hälften svin.

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-22 00:02
Antal inlägg: 318

TUFFLAN: Jag är INTE företrädare för DET taxibolaget, som jag redogjort tidigare i tråden, utan det finns två här och dessutom är de flesta bolagen från stockholm här titt som tätt och hämtar och lämnar kunder!! LÄS gärna tidigare inlägg.

Tufflan2010-03-22 00:16

Spelar ingen roll, från början trodde du det, och du kan inte säkert veta förrän du gått till botten med det hela, ändå valde du hur du bemötte personen ifråga. Och ja, jag har läst dina inlägg. Du har gjort urusel reklam för ditt företag.

bj-olle2010-03-22 02:17
Antal inlägg: 3350

wplmr inte med på moralfilosofi-poker?

Bitte - Administratör2010-03-22 06:55
Antal inlägg: 24221

Jag står mer än ofta upp för mina principer och mina uppfattningar kring saker och ting , men inser även att man INTE alltid kan få rätt och det mest fantastiska är att med åldern så har jag lärt mig att bli ödmjuk.

Taxin hade troligen en orsak att befinna sig på vägen/torget, och om det kommer en bil så kliver man väl undan.

Egentligen är det samma sak som att jag kunde 9 gånger av 10 få min front krockad då jag åker hem ifrån ,dvs folk struntar i högerregeln och kör i ställer för att släppa fram mig ,, Men INTE f*n är jag så dum att jag kör ut ,, dvs man kan inte alltid hävda sin rätt med dumdristighet och idioti.

Bitte

Risotto - Ej medlem längre2010-03-22 07:21

Nu ska jag passa på att dra nytta av situationen och lära er en sak. SKadan jag har på handen är en skrapskada kommen av att jag ramlade i backen och tog emot mig på allt grus som ligger utspritt på marken, det är skinnflått och det rinner sårvätska konstant.
Om man blandar lite teatree oil med en svätt matolja eller liknande och stryker på så har man en olja som både rengör och stoppar vätskeflödet eftersom att teatree oljan drara samman blodkärlen som ligger öppna. Tack vare detta kunde jag sova utan bandage på i natt vilket är betydligt bättre då det får mer syre så.

Ha en bra dag nu ska jag försöka jobba.

Bitte - Administratör2010-03-22 07:32
Antal inlägg: 24221

Citat från första inlägget
"Nu fanns det ingen risk för att jag skulle bli skadad av denna påkörning"

Och sedan skriver du om din blodiga hand, och nu till sist att du ramlat och skrapat den ,,

Läser och funderar , du han alltså trots att du ramlade och skrapade handen blodig ta upp mobilen och fota taxin,

Hur jag än läser så får jag det INTE att gå ihop,, och om nu allt detta har hänt så gör då en anmälan och pröva din sak, så ser du ju om den håller eller ej

Bitte

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?