Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 351

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2010-03-22 16:47
Antal inlägg: 20042

Det kanske är lite svårare att få en kroppa att brinna upp. Han brände sig väl vid detta "arbete". Han lyckades ju inte elda upp henne.

bobo flux2010-03-22 16:49
Antal inlägg: 11371

apbur, det var väl knappast några människokroppar du brände upp under (antar jag) ett extremt psykiskt och fysiskt stresspåslag? :)

ElectricEye - Ej medlem längre2010-03-22 16:57
Antal inlägg: 3604

Man vet aldrig med apbur.

apbur2010-03-22 17:01
Antal inlägg: 9699

Jag hävdar fortfarande att man måste vara extremt klantig och okunnig om man själv skaffar sig brännskador på flera ställen på kroppen när det inte var tänkt att man skulle elda på sin egen kropp. Brännskador som kräver sjukvård.

Jag har varit med och eldat med min äldre bror. Han höll på att starta en skogsbrand och jag blev totalt panikslagen. Vi kunde dock släcka branden utan en enda brännskada. Skulle aldrig falla mig in att släcka elden med min egen kropp. Man tar väl av sig plaggen och försöker släcka med dem?
Att få brännskador gör förbaskat ont. Visst, han kanske blev så besviken att han inte lyckades elda upp kroppen att han straffade sig själv.

Minta2010-03-22 17:04

Han borde ha använt något tändmedel och när det inte tog sig, tog han mer och mer, det kanske exploderade? Jag har varit med om att elda upp en stor hög med ris och sådant. Det var fuktigt, så vi tog bensin, gissa om det small och tog sig och då stod vi en bit ifrån.

Egenskap - Ej medlem längre2010-03-22 17:04
Antal inlägg: 8331

Mouche: Du med tydligen ;) Bra där!

apbur2010-03-22 17:11

Ok, ni utgår ifrån att en man i 30-årsåldern inte kan elda. Det är lite ovanligt tror jag.
Han kanske inte hade gjort lumpen eller lärt sig elda på annat sätt.

Jag tycker öht det är fjantigt att hålla på spekulera om ett mordfall man har ytterst lite information om. Det är så oerhört ointressant att ta reda på vad folk råkar tro om en mordutredning. Jag ville bara vara med och leka lite.

Minta2010-03-22 17:17

Jag tycker att Leif GW Perssons uttalande är intressant. Han berättar att mördare ofta använder sig av media för att ta kontroll över situationen och rikta polisens uppmärksamhet åt annat håll. Och om de lyckas hålla masken är chansen god att de slipper undan.

– Om de bara kan hålla käften och hålla sig hemma är chanserna stora att klara sig.

Är det lätt att klara sig undan med mord? Jag undrar hur många som lyckats i Sverige genom att hålla sig kalla. De flesta har väl inte så iskalla nerver utan röjer sig på något sätt.

Alm (om han är skyldig) har nog sett för många avsnitt av Crime Night och liknande program. Där är det vanligt att makar begår sådana brott.

Minta2010-03-22 17:20

Jag tycker att det är intressant för jag älskar att se kriminalprogram från USA. Vet inte var denna "perversa" lust kommer av.

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-22 18:10
Antal inlägg: 4279

Ibland när någon är misstänkt kommer det fram uppgifter om att personen visat på "känslokyla" tidigare - och då börjar alltid någon slå på stora trumman (vanligtvis Aftonbladet). Jag kan med lätthet räkna upp 10 personer som visat "känslokyla" genom t.ex. otroheter, lämnat sina egna barn etc utan att han/hon för det bör misstänkas för brott.

Menar inte att det inte är av intresse i en utredning, men ibland undrar jag om genomsnittssvensken skulle klara en sådan "granskning" utan att man hittade avvikande beteenden.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-22 18:14
Antal inlägg: 552

Grova brott är ju fascinerande. Jag gillar också att ta del av berättelser kring dessa. Speciellt brott begångna i Sverige.
"Brottsplats Stockholm" med Börje Heed var mitt favoritprogram på radion när det begav sig. Det var innan tråkiga Internet hade klivit in i mitt liv. ;-)

apbur2010-03-22 18:23

Att fascineras av brott är ju inte samma sak som att tycka att den personliga uppfattningen om huruvida någon är skyldig eller oskyldig skulle vara viktig på något sätt.
Det är det jag tycker är lite barnsligt. Att ens ta sig själv på så stort allvar att man förklarar vad man tror. Till vilken nytta?

Minta2010-03-22 18:26

Jag tycker inte alls att det är att ta sig på större allvar än någonting man bildar sig uppfattningar om. Nu vet vi ju att vi bara har tillgång till det som tidningarna skriver och att det bara är detta vi kan bilda oss en uppfattning om. Det vet ju alla. Vi är varken domare, advokater eller åklagare.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-22 18:28

Jag delar egentligen din åsikt, Apis. Men det gäller inte endast detta ämne. Vill jag ha kunskap om någonting så går jag knappast in på detta forum för att söka svar.

Minta2010-03-22 18:28

Den personliga uppfattningen i denna fråga är varken viktigare eller mindre viktig än någonting annat man har personliga uppfattningar om på ett Internetforum.

apbur2010-03-22 18:30

Minta, jo, där den personliga uppfattningen är avgörande. Som i klassiska "vad tycker du"-frågor.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-03-22 18:32
Antal inlägg: 3604

Det låter kanske långsökt, men att han brände sig vid likbränningen kanske var en del av hans plan för att verka oskyldig. Undrar hur hans bortförklaringar såg ut när han kom för sent i skolan? :)

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-22 18:32

"Vad tycker du" är liksom själva mottot för varje forum värt namnet. :-)

Minta2010-03-22 18:33

Eller inte personliga, utan uppfattningar överhuvdtaget på ett Internetforum.

Egentligen tycker jag inte bara, utan utgår från de "fakta" som media levererat inklusive Leif GW. Sedan kand et hända att dessa fakta inte stämmer, stämmer delvis eller kommer att ändras under rättegångens lopp. då får man se då.

apbur2010-03-22 18:36

Ok, jag ska iväg och handla nu. Lite sugen på ostbågar. Jag åt dock chips igår och känner att jag inte riktigt gjort mig förtjänt av snacks två dagar i sträck. Jag har medelkaraktär skulle jag nog vilja säga. Så, vad tror ni? Kommer jag komma hem med en påse ostbågar eller inte?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?