Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| reallynx | 2010-03-27 22:24 | |
![]() | Trams! Här lyser det som vanlig.. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 22:25 | |
![]() | Det vet jag inte, har inte koll på det. Men man kan ju hoppas att det får någon att vakna. | |
| bobo flux | 2010-03-27 22:27 | |
![]() | Jag tror att så fort earth hour är avklarad så går en majoritet av folket tillbaka till sina vanliga, energikrävande vanor som de hade innan timmen startade. Den enda skillnaden är att de nu gör det med gott samvete. | |
| apbur | 2010-03-27 22:27 | |
![]() | Ja, vem är det som ska vakna? Vem/vilka är det man riktar sig mot? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 22:33 | |
![]() | Allvarligt talat,,driver ni med mej?? Tror ni på fullaste allvar att det är till för att vanliga svensson ska tänka efter lite mer hur de använder sin el? Det är större än så givetvis, en manifestation för att få världen politiker att uppmärksamma klimatet. Läs på istället om ni är intresserade på riktigt. www.wwf.se/v/klimat/...r- och-svar | |
| Gunilla _ | 2010-03-27 22:34 | |
![]() | Jag har inte tänt än... | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 22:36 | |
![]() | Inte jag heller Gunilla. Kom på att det var mysigt med tända ljus så de brinner ännu:-) | |
| blue_moon | 2010-03-27 22:38 | |
![]() | Inte jag heller! | |
| talvala | 2010-03-27 22:39 | |
![]() | Släckte även i år ner allt utom kyl och frys. Alltså även dator, TV och musikmaskiner. Inte minst för att det är så oerhört skönt med den där tysta, mörka timmen som jag aldrig tycks komma mig för att ta annars. Hoppas jag kan hålla en privat Earth Hour litet oftare. I området här lyste det dock som vanligt. Dvs överallt. Och för mycket. (Jag gillar inte fasadlampor som lyser rakt in i mitt sovrum...) | |
| pöta | 2010-03-27 22:42 | |
![]() | "Syftet med Earth Hour är att skicka en politisk signal till makthavare om att ta klimatfrågan på allvar. Syftet är att uppmärksamma och skapa engagemang i frågan. Earth Hour är inte en energisparkampanj." www.wwf.se/v/klimat/...r- och-svar | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 22:44 | |
![]() | "Hoppas jag kan hålla en privat Earth Hour litet oftare. " Kan bara hålla med och det var något som slog mej att jag ska göra oftare också. Jag gick omkring med min kandelaber här hemma och hängde tvätt och plockade lite. Kändes som jag skjutsades bakåt till 1800-talet eller nåt och det var en angenäm känsla:-) | |
| bobo flux | 2010-03-27 22:47 | |
![]() | Brokenstring, jag tvivlar inte på syftet, däremot tvivlar jag på dess effektivitet. En manifestation mot energiförbrukning som de facto kostar mer energiförbrukning känns ganska lönlös, framförallt eftersom jag inte har sett ett enda politiskt beslut som bidragit till en märkbar effektivisering av energiförbrukningen. Det är lite som om västvärlden skulle göra en demonstrationsomröstning en gång om året och hoppas att kineserna inför demokrati. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 22:50 | |
![]() | Men har du verkligen koll på det bobo? Det verkar nästan omöjligt att du skulle vara så insatt i stora delar av världens klimatfrågor så du kan säga att de inte påverkats av denna manifestation? | |
| bobo flux | 2010-03-27 23:00 | |
![]() | Brokenstring, är du så insatt i stora delar av världens klimatfrågor så du kan säga att de faktiskt HAR påverkats av denna manifestation? I så fall får du gärna ge några exempel. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 23:02 | |
![]() | Men Bobo läser du inte mina svar på dina frågor? Du frågade ju det förut och jag svarade. Citerar mitt svar en gång till då... "Det vet jag inte, har inte koll på det. Men man kan ju hoppas att det får någon att vakna" | |
| bobo flux | 2010-03-27 23:04 | |
![]() | Ja, och så länge ingen har vaknat så ser jag ingen anledning att tro att detta funkar. Snart är den sista isbjörnen ett minne blott, alltmedan vi unisont släcker ljuset en timme per år. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 23:09 | |
![]() | Nää det kanske är bättre att inget göra och acceptera bara att det slösas med jordens resurser så det är övermäktigt. | |
| bobo flux | 2010-03-27 23:13 | |
![]() | Jag kanske är övertygad om att det finns bättre lösningar än att gemensamt släcka ljuset en timme/år? Dock skulle de lösningarna jag har i huvudet innebära så stora sociala och ekonomiska nedskärningar i samhället att människan i västvärlden skulle dö av sin sedan några generationer tillbaka förlorade förmåga att överleva under riktigt svåra förhållanden. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-27 23:17 | |
![]() | Det finns säkert många bättre förslag än earth hour. Men jag tycker det är bättre att göra något än inget alls. Det kostar ju inte på så mycket för den "lilla" människan att släcka ljuset en timma per år. Om det sen hjälper eller inte vet nog varken du eller jag något om. Mitt hopp är att det gör det och därför vill jag delta i denna manifestation. | |
| bobo flux | 2010-03-27 23:23 | |
![]() | Även om du vet att den kostar mer energi än om det varit tänt? det är ju en ganska vågad energiroulette. Den största miljöboven är, om du frågar mig, den politiska visionen om en globaliserad värld. | |