Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:08 | |
![]() | Magnusito, Vem ska betala dom ordentligt? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:09 | |
![]() | min städerska är helsvensk btw. hon kanske tycker att det är extra förnedrande att städa åt en invandrarrännstensunge som utbildat sig med de statliga medel som erbjuds och nu kan skapa jobb åt andra?:) | |
| chilicrust - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:09 | |
![]() | min städhjälp är från stjärnorna | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:10 | |
![]() | Vad gör ni hemma för att det ska bli så stökigt att det inte går att plocka undan och dammsuga på 20 minuter? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:13 | |
![]() | vem har sagt att det inte går? städar nog en 40 min om dan. jag vill ha reeent. toppstädat! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:13 | |
![]() | 40 minuter? Det är sånt här som får mig att vara kvinnohatare i smyg. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:15 | |
![]() | Välkommen hem till mig Larvbrud, 4 barn, 1 på väg, bamse hund två stycken heltidsarbetande och en en synnerligen avogen inställning till städning. Här ser det ut som kriget för jämnan... Som sagt, hade jag haft råd... | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 23:16 | |
![]() | tvålis... 20 minuter om dagen.... och det är max. | |
| Sote | 2010-04-10 23:17 | |
![]() | Visserligen bygger hela samhället på att någon utför en tjänst som någon annan behöver och betalar för. Men om man tittar på just städbranchen så är problemet just detta att det inte krävs utbildning för att jobba vilket självklart gör att det hamnar längst ner på stegen för attraktiva och välbetalda jobb. Jobbet kan göras bra eller mindre bra men du orsakar förhoppningsvis inte någon skada pga bristen på kunskap inom yrket. Personligen så skulle jag aldrig låta någon annan komma hem till mig för att städa efter mig. Inte för att jag ser ner på den som gör jobbet utan just för att jag tycker det är för pinsamt att inte göra det själv. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:19 | |
![]() | Ja om jag hade förstått att det skulle räcka med 20 minuter så hade allt varit löst.. Inkluderar det tvätt, matlagning, läxläsning, handling och sköta trädgården också? | |
| lailala | 2010-04-10 23:21 | |
![]() | En majoritet av städarna saknar kontakt med arbetskamrater och/eller chefer.Den fackliga anslutningsgraden för städarna ligger långt under genomsnittet. Inte av ovilja utan brist på vetskap om vart man vänder sig.Städarna förväntas använda sin egen bil i tjänsten att ta sig mellan platserna de ska städa? Där förvaras städutrustning, kemikalier, blöta, smutsiga, illaluktande moppar. Hur många snickare eller målare tror ni av sin arbetsgivare förväntas köra flera mil/dag med sin egen bil fullproppad med arbetsredskap.Städarna får ofta inte rast på hela dagen eftersom de saknar ställe att äta lunch på Att åka, ibland flera mil, till städföretaget för att sätta sig i fikarummet där är uteslutet eftersom det inte hinns med + att det inte ersätts som milersättning, eftersom det är rast.Såna här arbetvillkor har de inte på reningsverket,eller? | |
| magnusito | 2010-04-10 23:22 | |
![]() | Tvålis Betala dem ordentligt ska den göra som anlitar dem. Vad prioriter du? Städhjälp åt dem som redan har bra med pengar eller mer vårdpersonal så de gamla får en bättre omsorg? Det är ju sådana prioriteringar som måste göras. | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:25 | |
![]() | "min städerska är helsvensk btw. hon kanske tycker att det är extra förnedrande att städa åt en invandrarrännstensunge som utbildat sig med de statliga medel som erbjuds och nu kan skapa jobb åt andra?:)" Vad menas med detta, Ramsay? Ska hon skämmas lite för att hon är städerska? Jag skulle skämmas för att betala någon för att plocka upp efter mig (och jag har två jobb men lyckas ändå städa, för det är väl en tävling?). Ett jobb är ett jobb men jag vet inte om jag tycker det är så bra att invandrarkvinnor, som det ju oftast är, göms undan genom att städa åt någon typ som prioriterar golf framför hygien. Om valet för dem står mellan att gå på soc och städa åt lata vuxna(vilket fallet verkar vara enligt en del av er i diskussionen?) så är det väl snarare ett tecken på att samhället är stört? Ska inte subventioner läggas på att skapa möjligheter att jobba med det man vill plus fler jobb istället? (Men hey, ni som vill gömma undan muslimska kvinnor i olika sorters slöjor har fått jackpot nu, när ni kommer hem från jobbet är de borta sedan länge och era skitiga strumpor är undanplockade.) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:28 | |
![]() | Ja lailala, alla arbeten har olika brister. När jag arbetade på krogen stod och gick jag i pass upp emot 20 timmar, jag satt sällan ner och åt och hade en högrisk miljö med slagsmål och droger där en kille försökte strypa mig en gång och jag klarade mig med nöd och näppe. Jag älskade det för jag fick det direkt efter gymnasiet, utan utbildning. Lönen sög fett, men jag försörjde mig själv. Underbart! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:28 | |
![]() | eh örn, detta var ironiskt menat. läs tråden så ser du det och vad jag svarar på. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:29 | |
![]() | och om du riktar det där om muslimska kvinnnor till mig, så tappar jag hakan (!). har lite koll på dina åsikter faktiskt och hade trott att du kunde ha det samma om mina. | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 23:31 | |
![]() | det som är så skönt med den svenska mentaliteten... är att alla ska ha mer betalt... alla ska ha direktörlöner... men ingen ska betala... För helst av allt vill vi vara hemma och vara arga för att vi inte får vara långtidssjukskrivna pga att vi är deprimerade för att vi inte pallar jobba, eller för att städlönerna är för låga. Skönt... Undrar vem som ska betala? | |
| Sote | 2010-04-10 23:32 | |
![]() | Magnusito har fattat vad det egentligen handlar om. Örnen har också bra poänger. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-10 23:34 | |
![]() | "jag vill ha reeent. toppstädat!" . . . asg, Anna Anka kunde inte ha sagt det bättre själv. Du förstår väl att med det du har beskrivit. Ensamstående mamma med flera barn, du arbetar, studerar och har en kvinna som ska städa efter alla er en timme åt gången. Det går inte ihop!!! Och då kräver du att det ska vara toppstädat??? | |
| lailala | 2010-04-10 23:38 | |
![]() | Jag kan sitta här hela natten och argumentera om RUT-avdraget.Min poäng går ändå inte fram.Jag tycker det är fel att försöka göra gällande att pigavdragen för de rika inte kostar skattebetalarna något. Ett påstående det saknas bevis för. Däremot vet vi att det skett neddragningar i välfärden för att regeringen ska få råd med dessa skattesubventioner som bara kan utnyttjas av en ytterst liten minoritet av befolkning, i första hand av rika och höginkomsttagare. | |