Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| regression | 2010-04-25 23:30 | |
![]() | Agnosticism är intellektuell feghet. | |
| alex666 | 2010-04-26 10:38 | |
![]() | Bättre fly än illa fäkta, regression. | |
| biotech | 2010-04-26 11:56 | |
![]() | gud är den du väljer att det är. det är den makt, som du inte kan påverka, som hjälper dig i ditt liv. sen om du kallar det för religon, gud, buddism etc. är bara upp till dig | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-26 12:17 | |
![]() | GUD finns INTE! Helt enkelt.. Varför ska man tro på GUD när man INTE ENS sett gud?? Folk som har sagt att dom sett GUD har nog blivit hjärntvättad.. | |
| Binebone | 2010-04-26 12:17 | |
![]() | Tror inte på nånting | |
| Dyslekso | 2010-04-26 21:29 | |
![]() | Gud har en blogg, alltså finns hen. img502.imageshack.us...ot l4gu.jpg | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:44 | |
![]() | LOL | |
| regression | 2010-04-26 22:02 | |
![]() | alex666, det gör du rätt i, ja. | |
| Peddape | 2010-04-26 22:58 | |
![]() | Jag kan ha förståelse för att människor tror att Gud är nonsens, det jag inte har förståelse för är varför många utav dessa människor verkar ha ett behov av att håna troende och försöka "pracka" på dem sin "tro"(att Gud är nonsens). För en tid sedan knappade jag in rockklassiker på radion på väg till bussen, de hade typ som sitt tema för morgonen att driva med kristendomen, på ett fantastiskt nedvärderande sätt dessutom. Spännande fenomen tycker jag att den enda grupp av människor som det i dagsläget verkar vara okej att spotta och trampa på är kristna? Jag har en fot i kyrkan och en utanför. Är ännu ej helt övertygad om varken det ena eller det andra. Men något jag är övertygad om är att det krävs mer ödmjukhet i båda läger. Och kasta inte din tro åt skogen bara för de kristna på din ort är hjärndöda pajasar eller för att någon med skägg och turban spränger en buss. Vad gäller påståendet om sambandet mellan iq och tro så är jag väldigt skeptisk till hur väl det kan stämma. Vad gäller radioprogrammet jag lyssnade på så vart det iaf långt ifrån 103-97 till deras fördel :) | |
| regression | 2010-04-26 23:06 | |
![]() | Jag förstår faktiskt inte denna anklagelse om ateisternas förmenta hån och förakt. Eller rättare sagt: jag kan bara förstå den under antagandet att kristna människor har rätt att stå ut med mindre än t.ex. vänsteridealister, astrologer, konspirationsteoretiker, rojalister, miljöfundamentalister och alla andra idealister som får sig en släng av den liberala, upplysningsfilosofiska förnuftsleven lite då och då. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 23:08 | |
![]() | Otroligt vad tröga ni är, ge mig ett svar! Finns/finns inte. | |
| Peddape | 2010-04-26 23:40 | |
![]() | Finns! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 23:42 | |
![]() | Tack då vet jag. | |
| Little 15 - Ej medlem längre | 2010-04-26 23:42 | |
![]() | Nej, Gud är inte "the real deal"... Punkt. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 23:43 | |
![]() | Fan, nu vet jag ingenting igen. | |
| clubcuecas | 2010-04-27 01:21 | |
![]() | Jo han finns allt!! ;) Han har tagit skepnad av ens människa... och inte vilken människa som helst inte! Han har inte fått.. utan han har tagit namnet MacGyver! Jag menar... allt tyder på att han är gud! Titta på det här scenariot: Han står där en solig eftermiddag i de bergiga sluttningarna med en sandig mark, han kisar mot solen medan han slänger med sin hockeyfrilla in i den lätta brisen. Han har precis upptäckt en fientlig attackhelikopter som han snabbt måste oskadliggöra till varje pris. Han böjer sig ner och fyller sin ena näve med grus från backen och med den andra handen sträcker han ned i sin ficka och plockar upp 1 st säkerhetsnål och 2st tuggummin.. av detta bygger han sig ett raketgevär som han sedan skjuter ner helikoptern med och har på så sätt räddat världen från ondskan, än en gång! Jag säger bara MacGyver ps. Tror Chuck Norris kan vara Jesus faktiskt? Inte helt hundra på det iof.. | |
| clubcuecas | 2010-04-27 01:26 | |
![]() | Hur många känner ni som kan göra en atombomb av en begagnad binda, 1 tomtebloss och lite grillkrydda kanske? Tror ärligt att MacGyver bara är ett pseudonymen för just "skaparen" :D | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-27 10:19 | |
![]() | Som sagt alla som har sett gud har blivit hjärntvättad. GUD FINNS INTE. | |
| Palini | 2010-04-27 11:18 | |
![]() | Peddape... Tro mig, det är lika okej att spotta, trampa på och håna (om inte ännu mer) t.ex. muslimer. För att inte tala om New age-rörelsen. Den blir nog klart mer hånade än kristna, men de skapar åtminstone inga krig. Många religioner har lite för många och för stora skelett och synder i garderoben för att klara sig undan hån och bespottelse. Att sen många drar alla kristna över en kam(läs typ Livets Ord) gör ju knappast saken bättre. | |
| Palini | 2010-04-27 11:28 | |
![]() | Grundsnygg... Gör så här. Kasta en tärning på ett marmorgolv. Om tärningen ställer sig på högkant och sjunger "Åh, store gud" så vet du att gud vill att du ska veta att gud finns. Om den inte gör det, så får du vara lyckligt ovetandes en liten stund till. ;) | |