Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Quicka | 2010-04-23 10:06 | |
![]() | klart man är blodgivare | |
| -50- | 2010-04-23 21:47 | |
![]() | Är lite dåligt med det just nu men har lämnat regelbundet och lyckats skrapa ihop till en silvernål (50ggr) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-23 22:11 | |
![]() | känns som en sån där sunkig gammal sexkontakts kod. ren, fräsch och blodgivare. YUK. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-23 22:12 | |
![]() | pekkis, hahaha!:) | |
| swampen | 2010-04-24 22:56 | |
![]() | är inte blodgivare men kan absolut tänka mig att bli det...tänk den dan om jag själv skulle behöva blod.Självklart att man ska ge blod. | |
| krillo18442 | 2010-04-24 22:57 | |
![]() | Fd givare nu inte pga avstånd till tappställe. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-10-12 20:55 | |
![]() | Jag blev sugen på det nu. Vad bör jag förvänta mig första gången? Är det en massa tester och grejer då eller? | |
| Guldplate | 2010-10-12 21:04 | |
![]() | Jag gick på ett första besök och fick redan på att jag får ge blod under vissa premisser. Som glutenintolerant så måste jag vara symtomfri för att få lämna blod. Sen föll allt på att det var 5 mil till där jag skulle lämna blod och att jag inte gärna skippade hela skoldagar för att göra denna goda gärning. | |
| Guldplate | 2010-10-12 21:06 | |
![]() | Egenskap: Du kan läsa mer om första besöket och hur allt går till på denna sida. www.geblod.nu/main.a...?P ageId=15 | |
| Tess 08 | 2010-10-12 21:06 | |
![]() | Egenskap- Jag gick på "intervju" i hopp om att jag skulle få ge blod. När de flesta frågorna var besvarade kom frågan där allt stöp. Hade det inte stupit där hade det varit provtagning innan man får ett "ok" stämplat i baken :) | |
| Cuppycake | 2010-10-12 21:09 | |
![]() | är givare men tycker även om att tatueringar och piercingar så därför får jag inte lämna så ofta eftersom man måste vänta 6 månader efter att man gjort nått sånt. men annars är det ett enkelt sätt att hjälpa sina medmänniskor utan att behöva träffa dem=) | |
| flydet | 2010-10-12 21:22 | |
![]() | Jag lämnar så ofta jag får, och hinner således med 4 gånger per år. Så länge jag är frisk och inte har fått smak för knark, tycker jag att det är en schysst grej att göra. Dessutom blir jag lite euforisk av det. | |
| morsans syrr | 2010-10-12 21:28 | |
![]() | Icke önskvärd när jag tar allergi mediciner.. Har försökt. | |
| SethGecko | 2010-10-12 21:29 | |
![]() | får inte. diabetes. dessutom har jag haft sex med en person av samma kön en gång för länge länge sen. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-12 21:38 | |
![]() | jag upplever blodgiveri som ngnslags sexuell invit av swingerslaget. "vi är rena, fräscha och blodgivare" typ. | |
| teklakluck | 2010-10-12 21:40 | |
![]() | GE BLOD GE LIV!! Självklart ska man vara blodgivare, allra helst om man är man. Män har ju ofta väldigt högt Hb. Alldeles för högt Hb kan faktiskt vara en riskfaktor. Det är bra att tunna ut ibland, särskilt alldeles före flygresa då man ju kan få proppar. Varje gång är ju också som en liten hälsoundersökning eftersom olika tester tas som tex HIV, gulsot. I Stockholm går det åt så mycket blod att vi hela tiden nödgas köpa från lantisarna. Och du som tror att mycket blod slängs: Nix plix!!!! Det händer men är då olycksfall i arbetet. Nog behövs blodet!!!!!!!!!! En påse kan hjälpa flera personer eftersom varje påse delas upp i flera produkter, tex blodkroppar(SAG), Plasma eller Trombocyter(blodplättar som får blodet att levra sig). Man får present varje gång! Jäss! | |
| teklakluck | 2010-10-12 21:45 | |
![]() | Dessutom kan man vräka i sig en massa kaffe, te, kakor, mackor, frukt, juice etc på blodcentralen. Danderyds sjukhus har trevlig blodcentral som är öppen Onsd-Fred. Sen kan man också gå på Kungstappen, Södertappen, Karolinska sjukhuset etc. Öppettider finns på nätet: geblod.nu | |
| Dino78 | 2010-10-12 21:46 | |
![]() | Jag är blodgivare av den enkla anledningen att jag kan vara det och därför är jag det. Blodet behövs och kan jag ge det så är det för mig en självklarhet. Är inte det minsta rädd för blod eller sprutor så det är bara tuta och köra. Är inne på mitt 3:e år. | |
| remvanrijn | 2010-10-12 23:30 | |
![]() | med tanke på alla stora operationer som görs där massvis med blod behövs så är det en självklarhet. B+ .Järnpillerna slipper jag nuförtiden. Allt resandet utanför europa gör bara att jag hålls i karantän då och då | |
| Satyra | 2010-10-12 23:38 | |
![]() | Jag har försökt men de vill inte ha mig som blodgivare. Mina ådror går knappt att hitta och när de väl hittar dem så är de så spända att de flyttar på sig innan nålen gått igenom. Brukar få gå igenom 4-5 sköterskor varje gång jag ska ta prover, eftersom de inte kan få tag i något blod. Inte ens på händerna. :-o Hur som haver så tackade blodgivningscentralen för visat intresse men efter att de försökt ta blod från mig konstaterade de att de skulle hinna ta från en handfull andra bara under den tid det tog för dem att alls få något blod ur mig. Och det är ju synd för jag är 0+, vilket är den blodgrupp som kan ge blod till alla andra, (men bara få blod från likasinnade). | |