Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lillstölla2010-05-06 16:17
Antal inlägg: 23831

Ingson: Nu tar du väl ändå i för att bevisa din poäng. Men nej varför skulle jag utesluta det. Men vill se bevis för det då!

BrokenString - Ej medlem längre2010-05-06 16:21
Antal inlägg: 1682

Jag har varit med om en skum sak flera gånger och flera andra som jag vet också. Någon som vet vad det kan bero på? Jag säger inte att det är övernaturligt men konstigt är det.

Nu till upplevelsen, jag kan komma på stan t.ex. och ser en person som jag tror är t.ex. min vän Eva. När jag kommer närmare så ser jag att det inte är Eva. Sen tar det ca en minut eller mindre innan jag träffar Eva. Den upplevelsen har jag varit med om många gånger med olika personer i mitt liv.
Någon mer som upplevt det och finns det någon som har en teori vad det handlar om?

Lillstölla2010-05-06 16:25

Broken: Har inte varit med om just det, men jag har flera gånger ända sen jag varit liten suttit hemma i mammas o pappas hus o sagt att " nu kommer pappa" för jag tyckte jag hörde honom och sen dyker han inte upp. I alla fall inte just då när jag säger det men inom 5 minuter så kommer han hem. Kan ju vara så enkelt som slumpen, men mamma kallar det för " höror" Säger att min mormor var likadan. Hon kunde säga att nu kommer den och den och inom kort så dök de upp.

ingson2010-05-06 16:30
Antal inlägg: 4285

OK Lillstölla, då får du väl leva i tron att du om tio minuter kanske har upphört att existera i din nuvarande form och medvetande och istället är en potatis i Grekland (Detta eftersom du inte kan utesluta det)

Men att du tillmäter "vetenskapen" något värde är bara struntprat

Lillstölla2010-05-06 16:33

Ingson: Jaja, säger du det så. Men du vet inte livet som potatis kanske är toppen:D

Sen var det ju faktiskt du som kom med snacket om att jag skulle kunna bli en potatis, inte jag.

ingson2010-05-06 16:43
Antal inlägg: 4285

Lillstölla, jag försöker inte vara elak eller sarkastisk (faktiskt inte).

Min poäng är bara att man faktiskt kan utesluta vissa tänkbara händelseförlopp

Lillstölla2010-05-06 16:46

Ingson: Vi får kanske bara enas om att vi tycker olika!!

carlmartin - Ej medlem längre2010-05-06 16:51
Antal inlägg: 4590

ingson - "Min poäng är bara att man faktiskt kan utesluta vissa tänkbara händelseförlopp"

kan man tänka sig en intelligens som är mer avancerad än människans?

JefautjOuer2010-05-06 17:07
Antal inlägg: 373

Forumet är verkligen underbart.

JennyBörlin2010-05-06 17:07
Antal inlägg: 33

Att man träffar någon just som man tänker på denna, är inte så konstigt. Att saker sker som till synes är 'menat' är ofta inte mer än en slump. Någon gång måste ju tärningen landa 'rätt'. Vi människor är rätt bra på att hitta mönster och det är det hjärnan gör.

bittekrstd2010-05-06 19:32
Antal inlägg: 64

Till Lillstölla:Höror är ett bra ord fast jag aldrig hört det förut :-)
Det kan vara någon som kommer eller ringer när man tänker på dem,det kan kännas lite läskigt ibland.
Alla ni här som är skeptiska och tror er ha förklaringar och svar på det mesta,förklara då detta för mig:
Min farmor och farfar dog när jag var väldigt liten och jag har inga minnen av dom.
För några år sen hade jag en dröm att jag var och hälsade på dom,vi hade jättetrevligt,pratade och skrattade och när jag skulle " gå hem" så bad dom mig att hälsa till min pappa.
Då sa jag till dom i drömmen att han inte skulle tro på mig...dom log och vsade mig en gammal trästol som såg väldigt speciell ut och sa:
-Beskriv hur denna ser ut så kommer han att tro dig!
På morgonen ringde jag min pappa och hälsade från farmor och farfar och givetvis så trodde han inte på mig.
Jag beskrev stolen och han blev alldeles paff...den hade han när han var liten ......jag har aldrig sett den,men kunde ändå beskriva den i detalj som bevis för att bli trodd.
Har upplevt många underliga ting och detta är en av dom upplevelser som varken jag eller min pappa kan förklara.

WCstol - Ej medlem längre2010-05-06 20:32
Antal inlägg: 746

Igår pratade jag med min döda hund, han sa att han hade det bra i hundhimlen. De får en hundkoja av guld och tillgång till mat hela tiden.

Rest in heaven Max <3

apbur2010-05-06 20:43
Antal inlägg: 9699

BrokenString, du kommer ihåg de gånger de blir ett sammanträffande men glömmer de gånger du tycker dig se någon utan senare sammanträffande.

Antagligen tänker man ganska ofta att man känner igen någon. Vi ser hellre likheter än olikheter. Tänk bara så mycket gemensamt man finner hos nån man är kär i för att senare förstå att man kanske egentligen inte hade så mycket gemensamt.

bittekrstd, du har med all sannolikhet sett eller fått stolen beskriven för dig någon gång trots att du inte kan komma ihåg det. Minnet är fantastiskt.

Nu såg jag att JennyBörling redan hade gett en förklaring.

BrokenString - Ej medlem längre2010-05-06 20:57

Visst det kan va så apbur men jag undrar ändå. För visst har jag tänkt flera gånger att jag ser en person utan att göra så stor sak av det när det sen visats sig att det inte var den personen .
Men de gånger som de hänt att jag tror det är en viss person och även tänker att nu är det dags igen, jag kommer uppleva det märkliga igen och träffa personen straxt så slår det alltid in. Helt sjukt och underlig känsla. Min son upplever samma sak ofta också.

Har du upplevt det apbur?

apbur2010-05-06 21:18
Antal inlägg: 9699

Jadå, jag har upplevt massvis med "märkliga" sammanträffande och dylikt. Jag tror inte just det skiljer så mycket utan hur man förhåller sig till dessa upplevelser och vad man har för grundinställning. När jag tror att massa märkliga saker händer runt omkring mig så kommer jag se till att få det bekräftat. Händelser som jag annars inte skulle lagt märke till.

När jag fick min cykel stulen såg jag den överallt. Innan det trodde jag att just min modell var ovanlig för jag hade aldrig sett nån annan ha den.

BrokenString - Ej medlem längre2010-05-06 21:23

Ok, jag accepterar din inställning apbur även om du inte alltid tror det. Utan olikheter och oliktänkande hade det inte varit en sån rolig värld att leva i och defenitivt inte kul att debattera i forumet:-)

Jag kan ha starka åsikter och vända o vrida på dem men i slutändan och när diskussionen är över så är jag oftast vänligt inställd till de flesta:-)

ramsay - Ej medlem längre2010-05-06 22:36
Antal inlägg: 9204

fick besked idag att en av mina fosterfamsystrar tagit livet av sig i helgen. önskar jag hade varnat henne.

Lillstölla2010-05-06 23:23

Ramsay: Ledsen för din förlust! Menar inte att låta kall nu, men vad hade du kunnat göra? Du kunde ju inte veta att det skulle hända!
Sköt om dig!

witchgame2010-05-07 02:16
Antal inlägg: 1826

Usch jag orkar inte läsa den här tråden med existensiella frågeställningar....jag började men sen fick jag sån jävla ångest....nä nu går jag och tar mitt piller . =(

witchgame2010-05-07 02:25
Antal inlägg: 1826

stor kram till dig Ramsay det är alltid svårt att förlora en närstående, oavsett orsak....har varit där själv för inte så längesen. Du kan inte ta på dig ansvar för vad du kunde gjort eller inte, det är inte ditt fel på något sätt, även om det kanske känns så nu.
kram, och vill du snacka mer med mig kan du skicka meddelande om du vill.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?