Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-19 13:48 | |
![]() | Försök bevisa motsatsen då, Amandaaan. :) Jag tror att det finns en anledning till att företag gör reklam för sig och försöker bygga upp sitt varumärke. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 13:50 | |
![]() | Ja visst Gautama. Klart jag skojade. Alla dessa miljarder kommer verkligen folket, skolan, äldre- och sjukvården tillgodo. Det är ju moderaternas fel (de rika tar allt) att så många människor är betydligt sämre bemedlade nu än för bara några år sedan. Fler arbetslösa, fler utförsäkrade osv. Tänkte inte på det. | |
| Amandaaan - Ej medlem längre | 2010-06-19 13:51 | |
![]() | Electric Eye: Det var inte min poäng och det vet du. Min poäng är att man inte kan härleda vilka intäkter Kungahuset ger i form av PR för Sverige, man kan inte sätta några siffror på detta som bygger på annat än uppskattningar. | |
| Gautama | 2010-06-19 13:54 | |
![]() | Det är väl självklart att man kan det Amandaaan. All undersökning går till på det sättet, uppskattningar och försäljning. Tror inte de uppskattar så fel att det diffar på några miljarder. Men självklart så vet du bättre amandaan än alla forskare och utbildade människor som räknat på detta. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-19 13:54 | |
![]() | Personligen så tycker jag att monarkin är en urtida styggelse som inte borde få visa sitt fula tryne i en demokratist stat. Av moralisk princip tycker jag att det minsta man kunde göra är att hålla en folkomröstning om dess vara eller icke vara. Tyvärr så är det inte jag som bestämmer hurvida vi ska ha ett kungahus eller inte däremot och nu är det så att vi råkar ha det. Och OM vi nu ska ha ett kungahus där en kronprinsessa gifter sig så behöver det behandlas som den statsangelägenhet det är. Vi kan visst ställa det i proportion, men behöver komma ihåg att vi egentligen inte pratar om bröllopp här utan en PR kupp på nationell nivå med en internationell arena. Ocha satt i det perspektivet... Hur mycket skulle motsvarande reklam kosta internationellt? Sen tror och hoppas jag att mycket av dessa pengar spenderas inom sveriges gränser i lågkonjuktur och bidrar till sysselsättning och inkomst multiplar. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-19 13:55 | |
![]() | Amandaaan, bara för att siffrorna bara bygger på uppskattningar betyder det inte att de är luft ... | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-19 14:20 | |
![]() | Ett flertal inlägg med påhopp raderade. Gautama: Jag raderade ett av dina inlägg där du länkat till fakta om kostnader/intäkter. Raderingen skedde för att de inlägg som var felaktiga hade samband med ditt. Det var alltså ingen kritik mot just ditt inlägg. Sätt gärna in länkarna igen. Mouche | |
| Liftactiv | 2010-06-19 14:52 | |
![]() | Det jag nog tycker är det mest löjligt är alla dessa gäster. De är kungliga, alltså inbjudna. Men hur många KÄNNER våra kungligheter av dem? Hur många bjuder alla läkare runt om i Sverige, eller ens i stan, till sitt bröllop för att man själv är läkare, liksom. | |
| stol | 2010-06-19 14:53 | |
![]() | Det var inte längesedan som det framkom att en man i femtioårsåldern hade två tumörer i hjärnan samt en i ena lungan och han nekades sjukersättning. Här håller vi ett bröllop som kostar otroligt mycket, då finns det pengar. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 14:56 | |
![]() | Ja, det är lustigt hur fördelningspolitiken går till. En del i den här tråden högaktar festligheten med bröllopet fast de sitter i andra grupperingar och öser galla över just sånt som du beskriver stol...... Underligt i mina ögon. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-19 14:57 | |
![]() | Det var just prinsessbröllopet de hade i åtanke när snubben nekades sjukersättning, så klart. | |
| Lillstölla | 2010-06-19 15:06 | |
![]() | EE: Ja det var det ju, läste du inte den pressreleasen ;) Men kan ju hålla med Stol till viss del, nu är det ju inte samma budget pengarna tas från skulle jag tro men klart att det sticker i ögonen när en man som är så sjuk som han när folk som har privata förmägenheter på flera miljoner inte ens kan bekosta sitt eget bröllop. Hela denna satsningen på bröllopsresor med buss o tåg har ju blivit en total flopp och finns ju ledig hotellrum i Stockholm med, så att så himla populärt var det visst inte. Tycker visserligen att kungahuset är bättre representanter för Sverige än Reinfeldt ( eller vad Mona hade varit om hon satt vid makten) men de kostar ju löjligt mycket pengar. När alla andra får dra åt svångremen så ska fasen kungahuset göra detsamma. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 15:10 | |
![]() | Det är det som kommer bli vårat fall - de olika budgeterna...... | |
| SkirderF | 2010-06-19 15:24 | |
![]() | Fattigdom är en förutsättning för rikedom. | |
| bj-olle | 2010-06-19 15:29 | |
![]() | kan vi inte bråka om notan EFTER middagen, nu när det redan är serverat? | |
| SkirderF | 2010-06-19 16:13 | |
![]() | Kunde du inte be om det INNAN bråket startade? | |
| bj-olle | 2010-06-19 16:24 | |
![]() | timing.... fan också :) | |
| SkirderF | 2010-06-19 17:06 | |
![]() | haha, jag skulle ju bett dig om det INNAN du bad om det. :D | |
| SethGecko | 2010-06-19 17:53 | |
![]() | jag tycker att kungahuset borde privatiseras. eftersom vi nu har en regering som är privatiseringsivrare av rang, så borde väl rimligtvis en institution som hovet vara privat. särskilt eftersom gemene man inte har tillgång till hovet. sen är det en massa konstiga saker jag undrar över. om Victoria vill bli regent, så måste han bekänna sig som protestantisk kristen och dessutom förkasta islam, judendomen och alla andra religioner. själv hade jag fått för mig att staten och kyrkan separerade 1996, men det kanske jag var fel? nån skrev "leve sveriges tusenåriga monarki". pffft. till att börja med är den väl knappt 1000 år och för det andra så har dagens knug inte mycket släktskap med sveriges första hovfamiljer. jag skulle kunna påstå att jag är mer släkt med de första kungarna i Sverige (släktforskat mig tillbaka till 950-talet), betyder inte det att jag har mer rätt till kronan än Kalle-Gurra? | |
| ger055 | 2010-06-19 22:21 | |
![]() | Kommer vi vanliga svenskar att få se slutnotan på kungabröllopet? | |