Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| munsterfrass | 2010-08-07 03:14 | |
![]() | och ve !! det kanske finns barn i rummet bredvid på hotellet , eller på stranden , eller på museet , eller på cafet , restaurangen , tunnelbanan eller på gatan och allihopa skriker , kanske vi ska ha ett barnfritt samhälle så ingen behöver bli störd på allmänna platser ? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-08-07 03:16 | |
![]() | Sjuka människor och pensionärer som mår dåligt/blir sjuka av skrik och gap då? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-08-07 03:17 | |
![]() | Du är bara larvigt låtsasliberal i den här frågan, eller så är du pantad. Vilket som så skall jag sova nu. | |
| munsterfrass | 2010-08-07 03:21 | |
![]() | :) .. jag är kommunist .. men nu sover vi ... och konstaterar att vi alla är olika :) .. och att det är du som hela tiden kommer med påersonliga påhopp vilken är ganska lågt :) ... nattinatti .. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-08-07 03:25 | |
![]() | Först vill du ta ifrån mig min rätt till 6, sedan kallar du mig rasist. Det måste vara grundstommarna i personliga påhopp! Natti natt | |
| Fredde76 | 2010-08-07 03:49 | |
![]() | Haha Skojig tråd. Jag har själv barn och tycker att barnfria flyg låter som en bra ide. Knappast genomförbart dock. Iallafall inte på inrikesflygen. Speciella barnfamiljsplatser längre bak i planet skulle vara bättre. Där kunde dom ju ha lite större också så att barnfamiljen fick plats bättre också. Kanske lite extrautrustning som en speciell service till barnfamiljer. Och en ljudabsorberande ljudbarriär som en liten extra service till oss andra längre fram i planet. IOngen blir diskriminerad och alla får det lite bekvämare. | |
| granit_70 | 2010-08-07 04:00 | |
![]() | Barnfria flyg....jösses!!! | |
| Suddenly | 2010-08-07 07:59 | |
![]() | Nu hittade jag artikeln och det handlar om ett fåtal resemål med två bolag. Det står att det ska vara ett flyg om dagen som är barnfritt och ett flyg som ska reservas för barnfamiljer. Tycker ni som anser att det är kränkade med barnfria flyg att det är kränkande för de som inte har lyckan att ingå i en barnfamilj kränks för att de inte får flyga med det andra? Klart att bolagen gör det för att tjäna pengar, vilken affärsrörelse vill göra sina kunder nöjda bara av gott hjärta? Givetvis ingen. När ni blir bjudna på kaffe hos frisören är det också för att de ska tjäna mer, hur gulligt och omtänksamt det än upplevs. | |
| Riverpoet | 2010-08-07 08:30 | |
![]() | Jag flyger hyfsat mycket, några resor om året. Kan dock inte påminna mig om att jag direkt störts av skrikande barn. Jag skulle nog inte betala extra för en sådan biljett. Däremot ser jag inga skäl till varför ett flygbolag inte skulle kunna köra sådana flygningar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-07 08:34 | |
![]() | Tror ni på fullt allvar att om det blir okej att diskriminera barn på vissa flyg att detta inte kommer att sprida sig på flera sätt? Är det vedertaget att barn är en belastning för medresenärerna så är det bara en fråga om tid innan man bestämmer sig för att denna belastning på ett eller annat sätt får en prislapp. Det är det ena, sen sprider sig sådana här grejer, vad trodde ni? Det kallas trend. Om det blir OK, så kommer det att påverka prisbild dels på grund av avgift, dels på grund av minskad flexibillitet. | |
| p_warnberg | 2010-08-07 08:35 | |
![]() | Det har hänt en gång under 30 år som jag blivit störd av barn under flyget. Den gången skrek ungen under hela flygresan. Men att förbjuda barn att flyga låter lite drastiskt. Måste finnas en mindre provocerande lösning tycker jag. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-08-07 08:39 | |
![]() | Barn som skriker har oftast ont. Reaktionen på det är alltså ilska... Ingen empati här inte. Barnfria flyg kan vi gärna ha, men med skälet att det kanske inte är en så lämplig miljö för barn, med packade medpassagerare. | |
| gnill | 2010-08-07 08:59 | |
![]() | Barn är människor. De har mänskliga rättigheter. Vill man undvika barn går det bra att isolera sig i en stuga i skogen och avstå från att flyga. Varför skulle det vara mer okej att förbjuda barn på vissa flyg, än t ex 20-åringar (som kan vara skräniga på flyget), medelålders (som kan bre ut sig med tidningar och kanske dricka kaffe, vilket stör dem som ogillar lukten av kaffe, prata en massa strunt med sin medresenär som man tvingas lyssna på, för att inte tala om att de kan ogilla barn vilket är mycket störande för dem som har barn), män (som ofta tar upp mera plats) och så vidare. Jag tycker det är illa nog att SJ diskriminerar barn (de får inte åka i första klass). | |
| fiamamma - Ej medlem längre | 2010-08-07 09:16 | |
![]() | Jag tycker väl inte man kan jämföra lukten av kaffe med tre timmars barnskrik men jag förstår vart du vill komma. Men varför utsätta sina barn för en charterresa med flyg? De skriker för att det gör ont i öronen, för att de måste sitta stilla och kommer ofta fram till en värme som de inte mår bra av, mat de inte är vana vid osv. Jag tycker det är ganska egoistiskt av föräldrar att inte kunna vänta tills barnen är 5-6 år med längre resor. Små barn mår definitivt bättre i en stuga i skogen med föräldrar som engagerar sig än i 30 graders värme med Bamseklubben tex | |
| lycopersicon | 2010-08-07 09:28 | |
![]() | fiamamma: Vad grundar du det på att barnen mår bättre i en stuga i skogen? Har rest på charterresor med dottern sen hon var två och hon har inte haft några som helst problem med flygresorna. Väl på plats har hon älskat att plaska i poolen, gräva i sanden, leka på lekplatser osv. 30 graders värme har det inte varit när vi har åkt. Det finns mellanting. Dessutom handlar inte den här tråden om att förbjuda barn någonstans utan att erbjuda barnfria flyg för de som så önskar. De som vill flyga med barn har ju fortfarande möjlighet till det så vad är problemet? | |
| dalapower | 2010-08-07 09:37 | |
![]() | Fiasmamma:Vissa barn gillar att flyga vissa inte,precis som med oss vuxna,så dit argument att vuxna tar med sina barn på semester och mys är egoister håller inte. Värme vänjer barn sig till,alla barn i varmare länder lider inte(vanesak) Mat är din uppgift som förälder att ge dem och du skapar vad ditt barn gillar,de vänjer sig vid annan mat lätt. | |
| fiamamma - Ej medlem längre | 2010-08-07 09:43 | |
![]() | Kul att du och din dotter haft det bra på era semestrar. Jag får be om ursäkt för att jag generaliserade. Jag grundade mitt inlägg på att de senaste åtta åren har jag upplevt flygresor med ledsna barn och smått berusade föräldrar på chartermålen. Men förhoppningsvis har jag råkat ut för undantagen. För att återgå till trådämnet: Jag tycker barnfria flyg låter bra. | |
| munsterfrass | 2010-08-07 09:59 | |
![]() | Ska vi ha särskilda flyg till Rhodos , Kos , Larnaca , Bulgarien också ? för där är typ hälften (minst) hormonstinna 18-åringar (av båda könen ) (de räknas väl som vuxna ?? ) som skränar och spelar musik i sina IPOD så det dunkar i hela kabinen :) ... Hur ska man kunna klassificera störningsmoment ? .. jag tycker alla sällskap är roliga sällskap , bara man har förmåga att anpassa sig ... varför inte försöka roa det ledsna barnet , prata med de skrikiga tonåringarna och lyssna på den gamla tantens historier , alltid lär man sig något .. Jag förstår inte vart man vill komma med "barnfria" flyg ?? .. är det jobbigare att höra barn i luften än på hotellrummet bredvid ?? .. Och egoistiskt är det väl inte att ta med sina barn på semester , det är en upplevelse för hela familjen (jaaaa även för mycket små barn) .. och det finns barn som BOR i varma länder och de lider inte vad jag vet ? .. och Bamseklubben ? Är väl bara ett sätt att engagera sina barn .. det finns andra sätt , även för mindre barn :) .. tror nog att föräldrar som är nöjda med semester får barn som är nöjda med semestern , oavsett var de åker .. | |
| munsterfrass | 2010-08-07 10:08 | |
![]() | Ett jäkla I-landsproblem tycker jag det verkar vara :) ..... | |
| lycopersicon | 2010-08-07 10:10 | |
![]() | munsterfrass: Ja, är det något flygbolag som tror det finns en marknad i att ha särskilda plan för skräniga 18-åringar så får de väl satsa på det. I min stad finns det en krog för 28+ och en för 39+. Det finns ställen som har slipstvång. Det är inget konstigt med det tycker jag. Återigen, valmöjligheter är väl bra så att vi alla hittar något som passar. Vi är alla olika och upplever saker på olika sätt. | |