Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 894

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-29 22:02
Antal inlägg: 387

Matte är något jag inte klarar av. ALLS!!! Ingen fattar det.
har betyg i mängder av ämnen, för övrigt.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-29 22:05
Antal inlägg: 4050

Något av det värsta tycker jag nog är att man försöker få in precis vem som helst inom vården. Känns verkligen inte bra att folk som jobbar med gamla, handikappade och sjuka är såna som blivit tvingade dit och egentligen inte vill jobba med människor och kanske också rätt odugliga och okunniga.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 22:05
Antal inlägg: 4429

Bove... Tycker du verkligen inte att det är milsvid skillnad på att arbeta med prostitution och telefonföräljning så tror jag att vi står så långt ifrån varandra att en diskussion blir omöjlig faktiskt.

Pennalism? Baserat på vad då? Att vi alla har skitjobb till och från?? Okej, jag skulle också önska att dom inte fanns. Det finns massor av orättvisor jag tycker sämre om förvisso...

YamahaJet2010-09-29 22:06
Antal inlägg: 2239

Det är visst två personer som undrar över min arbetssituation. Jag kan berätta att jag är arbetslös. Jag börjar jobba igen när jag hittar något som känns kul.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-29 22:07
Antal inlägg: 37631

olika människor klarar olika saker det bara är så det går inte att ändra på,ja du har sakt vad du tycker,Del vad är det som tar i mot till att plugga ?

JiZzMaSTeR892010-09-29 22:09
Antal inlägg: 330

@ Tvålis

Bove skrev ju precis att han inte tyckte prostitution och telemarketing var samma sak. Läs första meningen i hans senaste post.

annakarineli2010-09-29 22:09
Antal inlägg: 2519

Orkar inte läsa igen om hela tråden men tipsar unga om säsongsarbete i fjällen. Krävs inte alltid så mycket erfarenhet, är roligt och meriterande om du sköter det snyggt och inte festar dig sönder och samman!

JiZzMaSTeR892010-09-29 22:11
Antal inlägg: 330

@ annakarineli

Tack för ett vettigt inlägg. Som inte var förödmjukande utan bara intressant.
Jag ska kolla närmare på det där :)

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 22:12

"Nej jag tycker inte att sexuell prostitution och telemarketing är samma sak, men jag tycker inte att skillnaden är helt milsvid."

Bara för att citera hans exakta ord.....

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:14
Antal inlägg: 11661

Den här tråden handlar inte om mig utan om arbetslöshet, jobb och jobbsökande trodde jag.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:15

YJ, du kanske ska testa på att vara lite mer ödmjuk och inte se ner på andra så ska du se att du hittar ett jobb du med.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:15

Förstår inte vad du gör på det här forumet öht mer än att försöka provocera, du kan inte ens tala för dig.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-29 22:22
Antal inlägg: 37631

yamaha du tycker att andra ska ta vilka skit jobb som helst men du gör det inte själv ,hur kan det komma sej?

kremlan - Ej medlem längre2010-09-29 22:23
Antal inlägg: 364

Man kan inte "sälja sig" till vilket pris som helst, bara för att få ett jobb!!

fairy_Dragon2010-09-29 22:24
Antal inlägg: 139

Jo men visst finns det jobb, det finns jätte många om du har utbildning och erfarenhet gärna körkort ovanpå det. Jag har sökt allt som inte kräver någon utbildningen eller körkort, men de är få de jobben. Blivit kallad på 3 intervjuer men kommer inte längre än så. Får höra att de väljer någon med utbildning eller mer erfarenhet istället. Jag har över 2 års erfarenhet inom butik, men det är inte nog när jag väl söker jobb. Jag söker jobb som inte finns hos arbetsförmedlingen, jag går in i butiker och lämnar cv, men jag är ändå arbetslös... Men ska på intervju på fredag och håller tummarna och tårna :)

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 22:26

Håller tummarna för dig fairy!

YamahaJet2010-09-29 22:28
Antal inlägg: 2239

Skillnaden är att jag inte är arbetslös för att det "inte finns jobb", utan just för att jag jobbat väldigt mycket med sådant som andra jämnåriga tycker verkar jobbigt eller tråkigt - såpass att jag nu kan jag finansiera min egen arbetslöshet utan att belasta någon annan.

Jag började i den ände du och många andra ungdomar vägrar, och kom ut som en vinnare i andra änden. Hemlighet? Man infinner sig i att möta motgångar, bland annat att någon "kallar en dum" emellanåt.

Tvålis uttrycker det allra bäst. Folk arbetar som telefonförsäljare och betalar skatt som tillfaller deras kamrater som vägrar göra just detta jobb. Det tyder på ett mycket allvarligt systemfel i samhället.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:37

Du lär ha ett allvarligt systemfel om du tycker att folk ska sitta och gråta på jobbet så att du mår bättre när du tvingas betala skatt och finansierar din egen arbetslöshet (wtf?)

-rå fisk - Ej medlem längre2010-09-29 22:37
Antal inlägg: 514

Mycket intressant tråd. Själv har jag aldrig varit arbetslös en dag. Jag fick jobb redan innan jag tog examen och fick plugga samtidigt som jag jobbade. Jag har bytt jobb några gånger men har då överlappat dem så jag haft två jobb under en tid.

Jag har nära till mig som varit arbetslösa länge. Jag tror att det finns jobb till alla om man verkligen ger sig fan på att man ska ha ett jobb. Problemet blir när man fastnar i arbetslösheten att man knäcker självförtroendet och bara deppar, minskar chanserna dramatiskt till nytt jobb. Har man varit arbetslös länge blir det svårare så klart.

Det finns jättemånga deltidsjobb som utannonseras, men oftast är det så att man förlorar rent ekonomiskt på att ta dem, eftersom man förlorar sin a-kassa. Det tycker jag är dumt. Man borde kunna jobba 50% och stämpla 50%. Det hade nog underlättat.

fairy_Dragon2010-09-29 22:37
Antal inlägg: 139

Tack tvålis, jag vill verkligen ha ett jobb. har till o med sökt telemarketing, men är för kvalificerad för det jobbet så får inte ens komma på intervju.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?