Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-04 15:58 | |
![]() | Jag är rädd för lärare som läser (och tror på) det som stå i En ding ding värld och dylika källor. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-04 15:59 | |
![]() | Vem står i en "ding ding värld"? Och vad är en "ding ding värld"? | |
| _abc_ | 2010-10-04 16:04 | |
![]() | kafountine: Zeitgeist som start för någon som vill börja tänka kritiskt mot media och stat är helt fel tycker jag. Dina andra länkar var i zeitgeistklass. Den om illuminati var fruktansvärd läsning. Påståenden upplagda som solklara fakta. Och vid en del påståenden funderar jag på om de klarar sig utan att bli stämda. Det förekom rent förtal mot t ex rika famlijer och enskilda personer, och om inte extrema bevis kan visas är det nog inte heller så jävla bra att uttrycka sig på det viset om man inte vill riskera att bli stämd. Skulle man däremot sitta på sådan sanning av den digniteten säger iaf mitt förnuft till att man inte kablar ut det utan bevisföring på nätet på olika konspiratoriska communitys. Då risker man ju livet kan jag tycka om dessa påståenden är sanna för sådana mäktiga män. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-04 16:14 | |
![]() | Det finns redan många som vet vilka familjer som styr världen . . . Att sitta och blogga om det eller lägga ut det på nätet är inte livsfarligt. Det de kommer att göra är att hitta på ett "terrordåd" och tuta i oss att internet är "farligt" och sen kommer de släcka ner dela av det eller hela. Att yttra sig då kommer att vara omöjligt. Tror du att jag är rädd för att CIA eller några andra ska komma och plocka bort mig för att jag skriver lite i en tråd på Beta. Jag är helt ointressant. Det finns människor som vet mycket mer, som kan gör de mycket illa och som redan har röjts undan för att se till att sanningen inte kommer ut. _abc_ Du behöver inte läsa mina länkar. Det är helt frivilligt. :) | |
| _abc_ | 2010-10-04 16:29 | |
![]() | "Det de kommer att göra är att hitta på ett "terrordåd" och tuta i oss att internet är "farligt" och sen kommer de släcka ner dela av det eller hela. Att yttra sig då kommer att vara omöjligt." Är det här en trolig framtid som du ser det, eller något du läst kommer hända på dessa sidor? Fantasifullt kan man kalla det iaf. Jag vill motargumentera mot dig kring detta, har ingenting med frivillighet att göra. Eller jo, jag gör det frivilligt men du förstår nog att jag inte angriper din person utan endast dina tankar kring det här. Du missförstod nog lite vad jag menade. JAg menade att om man på wikileak-nivå sprider hemligheter som kanske faktiskt är sanna, riskerar man sitt liv. VIlket jag tycker Asagne (eller vad han heter) bevisligen är medveten om då han verkar ha levt underjorden under stora delar av sitt liv. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-10-04 19:15 | |
![]() | Jag är högt uppsatt i Al Keydah. Och den kritik vi har fått är... ja. Hemskt orättvis! Jag måste trösta mina mannar med godis och nallar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-04 20:01 | |
![]() | Håller med slånbär en del... Kan man fylla ett förhållandevis harmlöst forum som betapet med så otroligt starka åsikter så finns det nog tillräckligt många galningar för att ett terrorhot ska vara verkligt. Jag ser det mer som om det här hotet som aldrig genomförs på grund av den där slumpen med den där människan som missade bussen etc... Men som endå, om det hade genomförts hade varit lika verkligt som 9/11. Problemet är ju bara att det är omöjligt att skydda hela världen. Och när hotbilden blir så överväldigande så retirerar vi till Tage Danielssons sannolikhets lära och konstaterar att "det som hände i Harrisburg nog inte hände och om det mot all förmodan faktiskt hände så är ju risken så försvinnande liten att det ska hända igen. I alla fall i Harrisburg." Det har hänt innan och kommer helt säkert att ända igen. Antagligen på ett ställe som vi efteråt kan konstatera hade en större hotbild vid en period som vi efteråt kommer att kunna länka till en grupp som efteråt var lite mer logisk. Min arbetsplats blev idag en riskzon enligt nån på Säpo... Och varningar är nog bra, om dom är av något mindre generell karaktär... | |