Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 824 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malman | 2010-10-18 00:35 | |
![]() | min dörr är alltid låst men ändå så kollar jag innan jag går och lägger mig | |
| Virvelie | 2010-10-18 03:17 | |
![]() | Litar på hunden... kanske man inte borde göra... | |
| Wilma u-a | 2010-10-18 07:56 | |
![]() | <----dörrvakt, låser bara när hunden inte är hemma... | |
| Minta | 2010-10-18 09:40 | |
![]() | Hur funkar försäkringen om man släpper in en tjuv? En ung man ringde på hos min mor och höll upp en legitimation och sade att han kom från Comhem och undrade om han fick komma in och prata lite. Legitimationen var ett makulerat körkort och mon mor släppte inte in honom. "Varför inte det" undrade han flera gånger och gick till slut. Om han kommit in och stulit av henne hade försäkringen täckt det då? | |
| ojjojj | 2010-10-18 09:51 | |
![]() | sällan här att det kollas om dörren är låst *dumt men sant* har visserligen en schäfer som kan låta, men ändå.. haft inbrott i samhället här jag bor.. | |
| Guldplate | 2010-10-18 09:58 | |
![]() | Jag kollar väldigt sällan om dörren är låst på kvällen. Vet att det sitter i ryggraden att låsa dörren bakom mig när jag kommit in. Sen har jag slutat kolla om dörren är låst genom att känna det med hjälp av handtaget. Detta gjorde jag när min kompis berättade om en lektion de hade i psykologi och där läraren hade frågat alla åhörare ett par saker. - Hur många tycker det är normalt att känna på dörrhandtaget att dörren är låst efter ni vridit om nyckeln för att låsa? (de flesta gjorde det) - Hur många gånger tycker det är normalt att man känner två gånger för att försäkra sig att allt är ok? (En hel del tyckte detta var ok) Det var först när man börjar känna tre gånger som folk börja tycka det var lite maniskt. Så läraren frågade. - Hur många av er har någonsin varit med om att dörren inte varit låst efter att ni vridit om nyckeln? - Varför fortsätter vi ändå känna på dörren om den går i lås när vår erfarenhet säger oss att den är låst och var går egentligen gränsen för tvångsmässiga beteenden? | |
| sus50 | 2010-10-18 10:00 | |
![]() | Låser eftersom låset annars lätt glider upp | |
| sus50 | 2010-10-18 10:02 | |
![]() | Dom få gånger då jag fått vända hem för att kolla spis (gas) el dyl har jag glömt att stänga av | |
| nissen1 | 2010-10-18 10:12 | |
![]() | Kollar alltid om dörren är låst på kvällen. Dörren är oftast låst på dagen med. Alla ni som inte låser, läser ni inte tidningar och ser på nyheterna hur ofta som det är inbrott, man bör väl göra vad man kan för att försvåra för dem! | |
| Sussmimmi | 2010-10-18 10:14 | |
![]() | Alltid!! | |
| Guldplate | 2010-10-18 10:48 | |
![]() | För den som tror att det är extremt vanligt med inbrott m.m. Michael Moore visade i sin film "Bowling for Columbine" en statistik som visa att våldsbrotten minskat med 20% i Usa men att mediabevakningen ökat med 600% Det säger inte att det inte kan hända men det säger att den bilden tidningarna visar är långt ifrån sann. De är säljare och gör vad som helst för att få oss att köpa. Tragiska nyheter säljer bättre än bra nyheter, det är bevisat... | |
| Chickita | 2010-10-18 11:20 | |
![]() | Jag kollar alltid om dörren är låst innan jag går och lägger mig. Vill inte ha ngt oväntat besök. | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2010-10-18 16:52 | |
![]() | Lite förenklat beskrivet har jag har en slinga som tänder en pytteliten svag, grön lysdiod ovanför sovrumsdörren när entre-dörren, bakdörren och två altandörrar är stängda och låsta. Det finns låskolvs-avkännare som man monterar in i dörrkarmen som känner att dörren är låst och magnetkontakter som känner att dörren är stängd. Vet någon att slingan finns och hur den är konstruerad så är den lätt att sätta ur spel, grejjen är att det vet man inte om man är inbrottstjuv etc. | |
| Whiteface | 2010-10-18 16:58 | |
![]() | Nej, det är lugnt här, sover gott om nätterna utan att dubbelkolla. Skulle nån komma in får den tampas med min vaktkatt. | |
| remvanrijn | 2010-10-18 17:17 | |
![]() | nissen : ifall man inte låser dörren kan det inte bli inbrott heller, rubriceras som stöld då ! | |
| Motherlode | 2010-10-18 17:44 | |
![]() | Sover alltid med låst dörr! | |
| Snuckwald | 2010-10-18 19:02 | |
![]() | Självlåsande dörr. Behöver inte kolla. | |
| Molly Malone | 2010-10-18 19:20 | |
![]() | Skulle aldrig somna med olåst dörr. | |
| zassa89 | 2010-10-18 19:56 | |
![]() | låser varje gång jag går in genom dörren, samt efter någon vart på besök och gått. slänger dock ett öga på vredet ibland för säkerhets skull. Bara hänt ett fåtal gånger att jag missat att låsa. | |
| JefautjOuer | 2010-10-18 20:00 | |
![]() | Har alltid olåst natt som dag. | |