Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-23 20:07 | |
![]() | Vad är enligt dig kvalificerad vanskötsel av en häst? Myndigheterna ser till minimikrav och kan inte tvinga någon att skaffa lyxiga förhållanden och göra det där lilla extra. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-23 20:09 | |
![]() | Det är an vanlig missuppfattning att det krävs särskilda färdigheter för att vanvårda ett djur. Vanvård är ofta frånvaro av vanlig skötsel. Djurplågare har särskilda färdigheter. | |
| Lillstölla | 2010-11-23 20:09 | |
![]() | Sylvia: Okej, framgick inte vidare bra bara. Och jag motsätter mig inte att hästarna ska tillbaka till honom förutsatt att han får hjälpen han behöver för att djuren inte ska lida. | |
| tipitina | 2010-11-23 22:03 | |
![]() | Sylvia P Så att inte låta veterinär undersöka en halt häst är inte vanskötsel? Att inte släppa ut hästarna på flera dagar är inte vanskötsel? Att inte erbjuda dem en torr och ren liggplats är inte vanskötsel? Att utfodra dem dåligt är inte vanskötsel? Förklara då gärna för mig vad som är vanskötsel... (Fö så vet jag betydligt mer om fallet än er som bara sett filmen/läst på fb) | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-23 22:10 | |
![]() | Efter att ha läst beslutet och jag har mångårig vana av det,, så ser jag INGA konstigheter med att han får förbud mot djurhållning Bitte | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-23 22:13 | |
![]() | Synd om farbrorn, Bitte. Men någon gång måste man ju sluta hålla djur, lämna in körkortet eller vad eljest följer med ålderdomen. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-23 22:16 | |
![]() | Visst är det synd om mannen ,, men det finns trots allt lagar som styr och han har ju vid flera tillfälle fått påtalat bristerna .. Och jag kan säga att jag sett bilder som får en att vilja kräkas , bilder på djur som blivit vanvårdade och många gånger inte med mening utan pga av den som haft boskapen inte längre orkat,, Så för hästarnas bästa ska han inte ha dom kvar Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-23 22:59 | |
![]() | Stig Anders är gammal, och någon gång måste man sluta ,men det gör ont,otroligt ont,kanske kan han ge hästarna till någon så dom får det bra,så kan han åka dit och hälsa på dom så ofta han vill,kanske dax för stiganders att se sej om efter ett boende där han kan få välagad mat och värme från mäniskor och gemenskap,orken tryter,sådana fall har kommit upp förr och offta blir det slakt av djuren,och det vore tråkit om det gick så långt,jag önska Stig anders Guds rika välsignelse,och mod att vara stark och inse,att det fins andra värden i livet än att hålla fast vid hästar som han inte klarar av | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:03 | |
![]() | Jag anser inte att hästar har en högre status än en ko. så det blir hamburgerkött på frukostmackan imorgonbitti. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:23 | |
![]() | adami bespara oss dina sarkasmer tack | |
| bj-olle | 2010-11-23 23:42 | |
![]() | det finns många sarkasmer till övers för "välagad mat och värme från mäniskor och gemenskap" annars :) | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:45 | |
![]() | Jag är inte sarkatisk! jag är bara rak..jag skriver vad jag tycker. | |
| LisaLong | 2010-11-23 23:49 | |
![]() | adamin ja det märktes:( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:53 | |
![]() | adami det kan vara diagnos | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:57 | |
![]() | Nej,skulle inte tro det. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-24 00:07 | |
![]() | Jag är bara släkt med Magnus Betner. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-24 00:20 | |
![]() | Det är faktiskt inte roligt, Anneli. *Tittar lite strängt på bj-olle* | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-24 00:31 | |
![]() | Självklart att Stig-Anders Anderson ska få ha sina hästar ifred! | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-11-24 07:09 | |
![]() | jo, antar att det inte är för att beslutet kring hästarna är felaktigt eller i sak orättvist som detta engagerar. jag tror att 100% av dem som vet något om att ha djur eller har lite sunt förnuft inser att det inte är ok att ha djur såhär. det är väl den humana delen i det som gör lite ont och ger lite sorg i det undermedvetna eftersom man tycker det är synd om gubben, och det faktum att det faktiskt är lite kul och värmande att vi har såna original. en epok som slutar. dessutom skulle djuren med stor säkerhet avlivats om gubben blir sjuk eller går bort. med detta beslut så får de leva vidare hos annan. trist, sorgligt men nödvändigt och rätt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-24 08:14 | |
![]() | Läser man på facebook-sidan ser man att det även är beslutet som upprör. Det påstås att det är en grannfejd som ligger till grund för anmälningarna. Är även inspektören avog granne eller släkt med sådan? Folk utgår från bilder av hästarna på bete under sommaren och säger att det är uppenbart att någon försöker sätta dit Hästmannen. | |