Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2010-12-06 15:36
Antal inlägg: 2239

En god ursäkt är väl att att det inte finns något som heter sommar- eller vinterdäck till lastbilar, endast när däcktillverkaren försöker sälja något under det senare namnet, men med obetydlig effekt.

Tänka sig att jag hittade en undersökning som styrker det jag säger. Om du inte tror på mig så kanske du tror på dem.

www.vti.se/templates...or tid=1977

Jobbigt att i aggressiva ordlag anklaga någon annan för dumhet, om något man absolut inte har en aning om, men ändå ha så fruktansvärt fel. Känns det inte lite pinsamt?

Pubbe2010-12-06 15:55
Antal inlägg: 4593

Måste faktiskt hålla med Yamaha i det sista han skriver. Lastbilsdäck är inte att jämföra riktigt med personbilars sommardäck. Att förbjuda lastbilar så här års? lycka till, då stannar precis hela Sverige efter en vecka!

skrabban2010-12-06 17:33
Antal inlägg: 1031

Varför ska inte cyklister få cykla på vintern. Det finns kanske de som måste cykla till och från jobb och de kanske varken har bil eller körkort. Alla trafikanter borde ta hänsyn till varandra särskilt på vintern när det är halt. Då kanske inte så många olycker inträffar.

skrabban2010-12-06 17:43

_1_

Tänker efter vad du skriver- Det var inte cyklisternas fel utan killen i bilen var knarkpåverkad och saknade körkort då kan det inte vara cyklisternas fel att de blev mosade som du skriver.

kgkg2010-12-06 17:58
Antal inlägg: 73

med tanke på att många vägar på vintern blir smalare då det plogas upp vallar på sidorna ( där cykelfolket brukar vara ) så är det fan på egen risk man cyklar på BILvägen , möter jag en lastbil eller buss eller plog osv osv så kan ni glömma att jag väljer att krocka med mötande bara för att ni måste vara i min väg !!! . undan eller omkull !!

skrabban2010-12-06 18:15

kgkg

Om du anser att en cyklist ska köra omkull och skada sig för att du själv ska klara dig så borde du inte ha körkort. Du som är bilist ska köra som situationen kräver och du kanske måste stanna till för att låta cyklisten komma förbi. Ibland måste man cykla på bilvägarna om det inte finns någon annanstans att ta vägen.

kgkg2010-12-06 18:18

är det bara jag som bilist som ska köra som situationen kräver ?? har inte cyklisten något eget ansvar !? kanske ska tänka till en extra gång om väglaget är dåligt innan man spänner på sig hjälmen och borstar av sadeln .

skrabban2010-12-06 18:30

Nej inte bara du kgkg utan alla bilister ska ta hänsyn till cyklister eftersom cyklister räknas som oskyddade trafikanter. alla trafikanter ska ta hänsyn till varandra.

kgkg2010-12-06 18:38

Jo jag vet oxå att cyklister räknas som oskyddade trafikanter men det betyder faktiskt inte att man kan klämma sig fram bäst man vill i trafiken .om du tycker så så bör du ha cykel lika mycket som du tycker att jag ska ha körkort PUNKT

schmuppisch2010-12-06 18:41
Antal inlägg: 596

Jag cyklar på cykelbanor och gångbanor, vadän som är tillgängligt. Bra mycket billigare och hälsosammare än att sitta i en bil. Hade dock inte sagt nej till körkort men att förbjuda cyklar under vintermånaderna skulle vara idiotiskt. Kan man inte förbjuda ALL trafik då och låta alla gå i ide?

skrabban2010-12-06 18:44

kgkg

Jag har aldrig skrivet att cyklister ska tränga sig. läste du inte sista meningen i mitt sista inlägg. Jag cyklar mycket och också körkort.

kgkg2010-12-06 18:48

Jag vill absolut inte ha ett förbud mot cyklister så länge de håller sig på CYKELvägen .jag är inte berädd att offra mitt eller mina barns liv för att jag måste väja för någon som är ute och sladdar runt på en cykel .

kgkg2010-12-06 18:50

jo skrabban jag läste sista meningen , men jag läste även första meningen .

__1__ - Ej medlem längre2010-12-06 19:38
Antal inlägg: 1103

YamahaJet

Jag tycker nog att du borde ha påpekat att det är extra korkat att cykla i Italien eftersom det inte finns en enda Italienare som vet hur man framför ett fordon.

Jag har träffat en mängd spaggisar som faktiskt tror att det är farligt att använda bilbälte eftersom man kan strypas av bältet eller fastna i ett brinnande eller sjunkande bilvrak.

Skrabban - du får nog läsa det jag skrev ytterligare en gång. :)

Defrob2010-12-06 20:08
Antal inlägg: 1180

Jag tycker att bilisterna snart får tänka om, innan bensinen blir för dom... så börja cykla i stället. :)

__1__ - Ej medlem längre2010-12-06 21:04

För många blir nog det här en aha-upplevelse men man kan faktiskt både cykla och köra bil, det finns till och med något som heter cykelställ vilket tydligen ska göra det möjligt för bilisten att aldrig behöva välja. Vilka moderna tider vi lever i.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-06 22:03
Antal inlägg: 1377

kgkg 2010-12-06 17:58
Antal inlägg: 55
"med tanke på att många vägar på vintern blir smalare då det plogas upp vallar på sidorna ( där cykelfolket brukar vara ) så är det fan på egen risk man cyklar på BILvägen , möter jag en lastbil eller buss eller plog osv osv så kan ni glömma att jag väljer att krocka med mötande bara för att ni måste vara i min väg !!! . undan eller omkull !!"

Hahha :)
Så det går liksom inte alls att sakta ner farten och köra bakom cyklisten tills det är tomt på mötande trafik och sedan på ett säkert sätt svänga förbi cyklisten?

"jag är inte berädd att offra mitt eller mina barns liv för att jag måste väja för någon som är ute och sladdar runt på en cykel"

Duu, med din attityd borde du nog inte alls ha barn med i bilen. :(

(jag ska väl passa på och tillägga att när jag hamnar i situationer där det blir trångt om utrymmet för alla trafikanter och har alltså bilar bakom mig, så brukar jag vid första möjligheten svänga åt sidan och låta de passera och ofta tackar bilisterna då med en vänlig vink)

skrabban2010-12-06 22:09

Ursäkta _1_ jag läste inte ditt inlägg ordentligt. Nu fårstår vad du menar.

__1__ - Ej medlem längre2010-12-06 23:00

Om man inte räknar med att det finns ett antiksocialt beteende i trafiken så lever man farligt. Finns lika mycket hos cyklister som hos bilförare. Man får helt enkelt räkna med att det finns en stor hop med klockrena egoister. Om man cyklar så bör man se upp, om man kör bil bör man se upp. Svårare än så är det inte.

Får eller har man barn bör man lära dom denna lilla sanning om man vill att dom ska ta sig fram säkert.

Fy fan vilket präktigt inlägg det här blev.

__1__ - Ej medlem längre2010-12-06 23:15

Jag har också en fin solskenshistoria i Lillsyrrans stil. Med poängen att man i en hel del fall bör ta sitt vuxenansvar och bemöta antisocialt beteende med just antisocialt beteende.

En vän cyklar och överlever med en hårsmån den så kallade "gröna olyckan". Det vill säga en billist som tar en högersväng utan att uppmärksamma att han faktiskt har väjningsplikt. Min polare tänker att det gör inte så mycket men förväntar sig ändå någon slags ursäkt i form av en ursäkt - en höjd hand som visar att "oj - det där var nära ögat - mitt fel".

Istället får han en tiosekunderstuta i hörselgången från en meter. Han höjer händerna för att meddela föraren "jag förstår inte vad du menar, det var väll du som nästan dödade mig". Bilföraren svarar med ett "fuck-off-finger" genom rutan och bränner därifrån.

Min annars vänliga och trafikmogna vän beskriver hur han för första gången i sitt trettifyraåriga liv blev arg på riktigt. Han cyklar ikapp bilen som stannat vid nästa rödljus och knackar på rutan. Den äldre herren tittar inte på honom inifrån sin halvdyra tyska bil utan hissar ytterligare ett finger. Varpå min cyklande tjänstemannavän helt enkelt sparkar av hans backspegel. Föraren i bilen rör inte en min - utan kör därifrån som att inget hänt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?