Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mamik | 2011-01-09 13:37 | |
![]() | Att de små sov ute i vagnar, är väl det enda jag inte gillade. Det passar inte för ett barn som absolut inte vill sova. Min son behövde läggas i en spjälsäng, med ett lugnt och säkert - Nu ska du sova, och bli lämnad där. Jag är iofs inte säker på om det hade funkat med andra barn i rummet öht. Det löste sig, han slutade att sova middag och sov en stund när han kom hem istället. | |
| Savi | 2011-01-09 13:44 | |
![]() | Ang Barnbidrag!! Min familj är vi båda heltidsarbetande med bra löner & har en bra ekonomi vilket gör att vi sätter in HELA barnbidraget åt våra 2 barn på ett låst konto till barnen fyller 18 år.(kommer göra detsamma med barn nr 3 som kommer snart) Vi använder inte dessa pengar till vad det borde användas till,kläder,nöjen,mat mm,det får de utöver. Vi har valt att GE barnen dessa pengar så de har en grund när de har vuxit upp & ska flytta hemifrån/plugga vidare/ta körkort.Långsiktigt tänkande. Alla sparar väl mer eller mindre till sina barns framtid,eller struntar ni i det? Jag har helt förståelse för de som INTE klarar att lägga undan hela barnbidraget,alla har inte samma chanser i livet & har inte den ekonomin att klara av det. Inget fel på det. | |
| Maja G | 2011-01-09 13:47 | |
![]() | Tror faktiskt inte barnbidraget är till för barnens framtid utan det är till för fortlöpande utgifter. Skulle faktiskt vilja se att barnbidraget inkomstbeprövas så att de som verkligen behöver det får det.. Vi har också alltid jobbat heltid båda två,men har inte haft råd att spara hela barnbidraget. Några hundralappar gick in till framtida större saker typ cyklar osv.. | |
| Savi | 2011-01-09 13:52 | |
![]() | Nä barnbidraget är INTE till för barnens framtid utan till nuet. Jag har inte påstått det på något vis. Men vi har valt att ha det så,att de får barnbidraget till sitt. Vi har inget behov av de få slantarna man får ut på ett barnbidrag & har valt att ge barnen dom. Självklart skulle barnbidrag inkomstbeprövas,det gör ju alla andra bidrag innan man får dom. Helt rätt tänkande. | |
| eeistan | 2011-01-09 13:54 | |
![]() | typ 3 ggr | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-09 14:47 | |
![]() | Ja, inkomstbepröva barnbidraget. | |