Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LovisaLovisa | 2011-05-08 22:25 | |
![]() | Lösningen på alla jobbiga frågor och funderingar i livet -Gymmet! Löser allt, trevligt folk att samtala med och lära känna(som är lite som du för du har förmånen att välja vilka..), eller bara som meditation genom att släppa alla jobbiga tankar! Och så blir man GLAAAAAAAD Tra la la la la! | |
| mrperfect | 2011-05-08 22:32 | |
![]() | Du ser inte så glad ut på bilden, den är alltså tagen FÖRE gymbesöket ? :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-09 05:50 | |
![]() | före gynbesöket? | |
| _campus | 2011-05-09 09:33 | |
![]() | eller efter? | |
| skogstorparn | 2011-05-09 23:06 | |
![]() | www.youtube.com/watc...QX 4NPUAonI | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-09 23:40 | |
![]() | det finns dom som stannar kvar som går i jeans väst vid 73,det finns dom som blir kvar dom som blir över,dom som ingen vill ha,dom som blir 55 och varken har barn eller barnbarn och hur kul är det,försök att hitta någon som vill ha dig mr Bitter,för du blir snart själv kvar,och alla familjer tycker att du blir jobbig som aldrig växer upp och stadgar dig,det kan bli så att när du kommer. NEJ nu kommer han igen fy vad pinigt varför träffar aldrig han någon vad är det som är fel | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-09 23:40 | |
![]() | det finns dom som stannar kvar som går i jeans väst vid 73,det finns dom som blir kvar dom som blir över,dom som ingen vill ha,dom som blir 55 och varken har barn eller barnbarn och hur kul är det,försök att hitta någon som vill ha dig mr Bitter,för du blir snart själv kvar,och alla familjer tycker att du blir jobbig som aldrig växer upp och stadgar dig,det kan bli så att när du kommer. NEJ nu kommer han igen fy vad pinigt varför träffar aldrig han någon vad är det som är fel | |
| slånbär | 2011-05-10 07:58 | |
![]() | Yamaha-Jag bara måste fråga. Har du överhuvudtaget haft ett enda seriöst försök till ett förhållande? För du verkar ju ha en väldigt märklig människosyn överhuvudtaget och kvinnosyn i synnerhet. Nu är jag på inget sätt feminist utan hos oss är det nog jag som sköter det mesta av hushållet medan sambon är den som gör dom typiska manssysslorna men vi har en fördelning som vi är nöjda med och som funksr för oss. Men det är just din syn på kvinnor som gör att man verkligen undrar om du inte har för höga krav på din omgivning.Eller om det är män du föredrar- spelar ju ingen roll för det är ju människosynen som det hänger på. Mycket händer med den mest förhärdade människa när man blir kär på riktigt. Vet du inte vad jag pratar om då har du inte varit där helt enkelt och då kan jag bara säga att när det händer då vet du och då löser sig liksom resten av sig själv (för ett tag i alla fall). Problemet kommer väl att bli att den du blir kär i kanske inte alls motsvarar ditt ideal och hur ska hon/han stå ut då? | |
| Bim1964 | 2011-05-10 09:40 | |
![]() | Efter ha uppfoastrat två grabbar så börjar vårt liv om på nytt liksom. Inte för att det på något sätt har vart dåligt under småbarnsåren tvärtom. Men var sak har sin tid så är det med allt. Jag har gått igenom så mycket under mina år, mycket tråkigheter, mycket glädje, en hel del sjukdom och operationer, och till sist förlust av mina föräldrar. Det är väl det som är livet, livet har ju olika faser man ska gå igenom, en del gör det genom att bilda familj och en del gör det ensamma. På dig verkar det som livet är slut innan det ens har börjat. Ungdomsåren var väl kul i sig men inget som jag vill tillbaka till överhuvud taget. Men vi är alla olika en del vill inte bilda familj och leva "svenssonliv" med allt vad det innebär. Utan väljer att leva själva, men dom kan inte säga att familjeliv är trist och tråkigt för dom har ju inte provat på det. | |
| peter | 2011-05-10 09:50 | |
![]() | "söker mig en fyr att vakta" | |
| ummu - Ej medlem längre | 2011-05-10 10:57 | |
![]() | Vill du bli lycklig för resten av ditt liv, så ska du ska definitivt skaffa dig några såna här: sv.wikipedia.org/wik...nd e_pinnar Det fina är att dom, 1) förökar sig snabbt och 2) många arter består nästan enbart av honor, som förökar sig genom partenogenes, jungfrufödsel, så snart har du en hel harem och gulla med och slipper känna dig så ensammen, och 3) dessutom är dom växtätare (äter blad av olika örter, buskar och träd) så får du ha dina biffar ifred. Bra va? Bättre lösning på dina bekymmer kommer inte att serveras - jag lovar. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-10 11:31 | |
![]() | När jag för ett par dagar sedan hade läst Uisge´s inlägg trodde jag att tråden skulle dö eller stängas, vad mer fanns det att säga? Vad gäller YJs ”kvinnosyn” tror jag inte att han skulle raljera som han gör om han inte en ganska sund kvinnosyn, jag tror snarare att det är hans humor man kan ifrågasätta. Tack carlmartin (35-50 år av bitterhet) och Robbish (lagtempo) för de roligaste inläggen än så länge i tråden och Kverulanten för att du är så underbart konstruktivt lösningsfokuserad. Själv kanske jag skulle rekommenderat läsning av någon existentialist typ Sarte för att få lite perspektiv på lidandet, men att supa ned sig, knulla runt och resa utan skyddsnät funkar nog bättre. | |
| slånbär | 2011-05-10 13:11 | |
![]() | Björn-jag vet inte hur många trådar du har läst där TS har uttalat sig om "svennar", invandrare och kvinnor i olika sammanhang men oftast med en allmänt nedlåtande syn på dessa och här i tråden kan man bla läsa följande "För övrigt var det väl typiskt att någon feminist med migrän skulle bli kränkt av att jag kallade huvudvärk för en kvinnoåkomma. Det är väl allmänt känt att kvinnor drabbas av detta mest hela tiden Förutom att behöva dras med ungen så tvingas de även dras med och finansiera barnens psykopater till mammor, som alla är labila, lata, arbetslösa, onda haggor." Jag skulle nog inte vilja påstå att detta har med humor att göra och defenitivt inte en sund kvinnosyn. Men det är ju min åsikt som kvinna men absolut inte feminist. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-10 13:42 | |
![]() | OK, dålig humor och dålig kvinnosyn. Målet för TS är väl hela tiden att provocera med glimten i ögat och genom att spela på en föråldrad kvinnosyn och förortsjargong så lyckas han provocera ännu mer. Nu vet jag inte om jag skall bli road eller arg av hans inlägg, dvs, vad som skall tillskrivas dålig kvinnosyn och vad som är dålig humor, tidigare kunde jag avfärda det hela som dålig humor. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-05-10 14:25 | |
![]() | Killen är uppenbarligen uttråkad, då kan det suga lite extra i provokationstarmen. Ge honom cred - han vet sannerligen vad han pysslar med :) | |
| vulcan | 2011-05-10 14:46 | |
![]() | Jag tror att YJ är en projektmänniska. Han behöver ha ett projekt som ger mening och stadga i tillvaron. Helst antagligen något som inte innebär att sitta ensam och grotta med något 16h/dag. Har han ett projekt han upplever som meningsfullt så kommer han trivas bättre med de andra aspekterna av tillvaron, inklusive olika typer av relationer. Vad projektet ska handla om vet jag däremot inte. Om det inte är ett nytt företag så kanske en satsning på att läsa in nån högskoleutbildning på rekordtid vore nåt? Då öppnas ju också dörren till andra typer av jobb än att kränga mobilteleabonnemang och liknande. | |
| magnusito | 2011-05-10 14:53 | |
![]() | Kvinnosyn, homosyn, invandrarsyn, syn på svaga i samhället allt förs samman i en unken männiksosyn. | |
| magnusito | 2011-05-10 14:55 | |
![]() | Jag har en konstruktiv och äkta rekommendation. Jaga inte bara egen rikedom och lycka. Engagera dig i andra människor, djurens rätt, att rädda klimatet... Områdena är oändliga. Om detta är för stort pröva i det lilla i din egen vardag. Gör något för någon annan! Det är den bästa vägen till lycka och till mening! | |