Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-DelikaTorsk - Ej medlem längre2011-10-08 22:09
Antal inlägg: 168

Birro är nog sugen.

zezzo - Ej medlem längre2011-10-08 22:10
Antal inlägg: 256

*aaasg* :D

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-10-08 22:13
Antal inlägg: 31064

Ursäkta mig, men kan ni sluta använda ordet "fifflat"? Menar ni att ni på allvar tror att han - med risk för att bli upptäckt - medvetet gjort detta? Då är han ju inte bara omoralisk utan också dum på gränsen till utvecklingstörd.
Mannen har betalat tillbaka varenda krona. Det skulle jag vilja er präktpottor göra exempelvis med de pengar ni tjänat svart under era liv.

le-lou2011-10-08 22:22
Antal inlägg: 17500

vilka svartjobbare??

Menar du på allvar SP, att du tror att han helt omedvetet gjort detta?
Under flera år har sambon inte betalat en spänn av hyran.

Du menar alltså att han
A ) inte veta om det utan trott att sambon betalat? (troligt....)
eller
B) att han trott på allvar och ärligt att det låter rimligt att andra (skattebetalarna) ska pröjsa för sambons del?

Att han har betalat tillbaka säger inget mer än att han blev tagen med handen i syltburken. Och för övrigt är det helt rätt att politikerna blir granskade till max, det är ungefär tusen gånger värre när en folkvald politiker fifflar än när snickaren gör det.

le-lou2011-10-08 22:27

Ett av många blogginlägg av en sosse som faktiskt försvarar Juholt och menar att detta är "skandalisering"..... taskigt med andra ord. Tycker väl att kommentarerna under är mkt mer relevanta.
www.s-info.se/page/b...lo gg=52182

Maja G2011-10-08 22:29
Antal inlägg: 10730

han har inte betalat tillbaks allt... ännu!

Jag ser det självklart att en politiker ska sköta sig. Han har fått förtroendet av oss och då kräver jag att det inte ska fifflas. Han kanske är riktigt dum,inte vet jag, men jag tror iaf han har vetat om detta. Det är väl ganska allmänt känt i politikervärlden att inte sambo/fru eller annat ska få bo gratis?

Jag är en sann sosse och jag beklagar verkligen att vi inte har fått tag i någon vettig person som kan vara frontperson för socialdemokraterna

le-lou2011-10-08 22:30

"När det kommer till ekonomiskt ansvar och ordning har borgligheten ingenting att lära svensk socialdemokrati"
[Håkan Juholt]

zezzo - Ej medlem längre2011-10-08 22:31
Antal inlägg: 256

Orkar inte ens läsa länken...
För HUR kan någon försvara hans handling? - Oavsett om det skedde med avsikt eller inte.

mralex692011-10-08 22:33
Antal inlägg: 34

Självklart har han fifflat.

Även inom socialdemokratin vill man tjäna(och spara) så mycket pengar som möjligt. Håkan Juholt borde ha vetat bättre.

Så ja avgå..

-DelikaTorsk - Ej medlem längre2011-10-08 22:35
Antal inlägg: 168

avgå Juholt, och lämna plats till Mona igen... sen kan det gå ett år, sen kan Juholt ta över igen.

Det är det vi kallar en dum.. jag menar ond cirkel.

D_Quinn - Ej medlem längre2011-10-08 22:40
Antal inlägg: 8

En framgångsrik medlem av den parasiterande utsugarklassen måste vara bättre på att ljuga, framstå som ärlig etc. Fler dåliga politiker är bra för samhället.

Dumblondin - Ej medlem längre2011-10-08 22:56
Antal inlägg: 236

Självklart bör han avgå. Jag har sett att flera skribenter varit inne på att det väl "inte är så farligt" ungefär.

Men det är det. En politiker allmänt och en topppolitiker i synnerhet hanterar våra skattepengar och kan man då inte sköta sin privatekonomi så bådar det inte gott. Skattebetalare ska inte behöva vara nervösa för vad en sådan människa kan ta sig till. Som politiker får man alltså inte förbruka sitt förtroendekapital. Gör man det ändå, och det har Håkan Juholt gjort med råge, så är det lika bra att först som sist tacka för kaffet och göra något annat. Det slutar alltid illa annars, eftersom man får oss journalister i hälarna. Och eftersom, precis som någon skrev klokt här, det nästan alltid finns skelett att gräva fram om människor, så även om politiker, kommer det bara mer och mer och mer skit - tills personen frivilligt avgår. Minns Maria Borelius. Eller någon annan.

Tilläggas bör kanske till sist att Håkan Juholts medarbetare hade fått den uttryckliga frågan om hela hyran verkligen skulle betalas eller bara en del. Den frågan hade ställts som en service, FÖR ATT HÅKAN JUHOLT VAR NY OCH OERFAREN PÅ PARTILEDARENIVÅ OCH JUST FÖR ATT HÅKAN JUHOLT SKULLE SLIPPA KLÄ SKOTT SENARE FÖR ATT NÅGOT BLIVIT FEL. Detta till trots har alltså Juholt tagit ut ersättning för hela hyran. Dessutom har hyran höjts en gång och Juholt har då, en gång till, lyckats med konstycket att "skriva fel" i sin ansökan.

Avgå, Juholt. Åtmonstone om du vill ge ditt parti någon som helst chans i kommande val.

Jooohaan - Ej medlem längre2011-10-08 23:29
Antal inlägg: 184

Han är en typisk sosse. Han drar sig inte en sekund för att moralisera över hur alla andra ska leva sina liv som "goda" medborgare - och inte heller för att i handling gå helt emot detta. Detta är Socialdemokraterna i ett nötskal - hycklarnas parti. Åtal och straff - det är vad som gäller i hans fall. Men åklagaren lägger väl ner förundersökningen. Så brukar de göra när det gäller politiker. Alla är lika inför lagen? Skulle inte tro det.

Maybach2011-10-08 23:54
Antal inlägg: 2664

"Så svenskt att blåsa upp detta." Hahahaha, du tycker inte att det var något anmärkningsvärt eller?

Fy fasen, kicka honom ur partiet för tusan. Pinsamt!

Dumblondin - Ej medlem längre2011-10-08 23:59
Antal inlägg: 236

Jooohaan: det finns ju många exempel på borgerliga politiker som gjort saker som inte är okej om man vill ha ett oförbrukat förtroendekapital. Menar du då att dessa inte anser att medborgare ska bete sig "gott" utan att de sanktionerar att det är okej att fiffla lite hur som helst, för vem som helst? Jag tror att de flesta borgerliga politiker skulle värja sig mot den beskrivningen.

Nej, det här har inte med partifärg att göra, det handlar om maktfullkomliga människor som får smak på mycket och vill ha mer. Och de gör alltid samma misstag! De glömmer att journalister gräver ständigt.

Jymden2_0 - Ej medlem längre2011-10-09 00:01
Antal inlägg: 429

Aah

dwight2011-10-09 01:50
Antal inlägg: 210

Den som har "fifflat" ihop denna tråd bara för att "ingen annan har gjort det" borde gå till sig själv och om du nu inte är 17 år och går idrottsprogrammet så borde du inse att han ska stanna kvar, man kan inte göra en satsning och efter några månader låta satsningen gå i kras för "lite fiffel"

dwight2011-10-09 01:54

lång mening, borde nog vara någon punkt där, men så blir det när man är upprörd

dwight2011-10-09 01:54

.

Träsmak2011-10-09 02:08
Antal inlägg: 882

Fiffel vadå?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?