Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-05-11 16:52 | |
![]() | nettan23, ja, jag håller med. Kattpiss från en okastrerad hankatt när det är mars är inte att leka med. | |
ektis - Ej medlem längre | 2012-05-11 16:53 | |
![]() | den som orkar irritera sig på lite kasskiss på gräset... ja, vad säger man, håller med dig minta: ) | |
Minta | 2012-05-11 16:53 | |
![]() | :) | |
Minta | 2012-05-11 16:56 | |
![]() | Slånbär försök hålla katten i en fågelbur och se hur det går. | |
AMF | 2012-05-11 17:17 | |
![]() | Luftgevär - nä, skojar bara. Men..... katter är ett otyg! Om det är så gulligt att ha katt så håll den som innekatt och ta hand om piss och skit själv. Nu blir det ett ramaskri från kattfolket igen! | |
le-lou | 2012-05-11 17:23 | |
![]() | Kattskit och barnskrik? Lite kattpiss i gräset?............... Minta helt ärligt, skulle du uppskatta att ha hela gräsmattan upp, från garaget upp till ytterdörren full med kattlortar i olika intressanta formationer?Det var tydligen deras favoritställe, vi hade en som särskilt kom hit och sket men vissa dagar var det 4-5 katter som sprang omkring i trädgården med efterföljande spår..... Iaf, den väggen och utemöblerna. Jag vet inte hur många ggr nån i familjen trampade i kattbajs innan jag körde hardcore med vatten på katten och den försvann, vet dock inte om den drog pga det eller om den blivit överkörd el nåt... Det stank as om skorna/bara fötter, har fått slänga två par av dotterns converse + två av våra trädgårdsdynor för att katt***** sket ner dem. När solen sken så luktade det såhär vårhärligt, en unken doft av bajs över hela trädgården, att gå barfota i fick vi glömma helt till slut och ist ägnade vi veckosluten åt att gå med spade och samla upp kattskit. KUL va. Nu väntar vi smått och ska inte vi kunna gå på gräsmattan eller ha vår bebis krypande på vår egen gräsmatta som vi betalat för och sköter om, för att grannen valt att ha ett husdjur, valt att ha husdjuret ute och den i sin tur använder vår tomt som privat toalett? Det ansvaret har inte ägaren alltså. Helt logiskt. | |
le-lou | 2012-05-11 17:26 | |
![]() | om ändå katter kunde skita på bestämda tider så hade jag varit med öppen för härlig grannsämja med lösa katter. Då hade ägaren fått komma hit dagligen med skopa och påse bara och så hade problemet varit löst. | |
alajap | 2012-05-11 17:37 | |
![]() | Suck, som kattägare kan jag inte förstå detta. Själv har jag "uppfostrat" katten att inte göra ifrån sig i barns sandlådor och andras rabatter. Jag har helt enkelt följt efter katten och ställt till ett jäkla liv och kastat nyckelknippa mot honom så fort han har börjat krafsa. Det hjälper faktiskt. Ett tips att slippa grannens katt är att strö ut hjorthornssalt. Billigt och effektivare än Fyy. Gör det efter varje regn bara. | |
Mia W | 2012-05-11 17:54 | |
![]() | Det är inte normalt för katter att bajsa MITT på en gräsmatta. De drar sig undan lite, in i en rabatt eller i öppen jord invid en häck eller buske så att de kan krafsa över bajset. Däremot kissar de ogenerat var som helst. | |
le-lou | 2012-05-11 18:15 | |
![]() | Mia W - säg det till vårt gäng här. Sen är det ju faktiskt mest intill garaget och uppåt som de gjort det, men det är fortfarande där man går och parkerar cyklar, vi har alltså gräsmatta från garaget upp mot huset med ett plank som följer hela vägen upp. Varför är det inte normalt för katter inte bajsa mitt på gräsmattan förresten? Katter kan ju skita inomhus med, när våra gjorde det nån gång så satt de och klämde väldigt ogenerat mitt på mattan. | |
Sote | 2012-05-11 18:23 | |
![]() | Vilda djur går sällan in o folks trädgårdar főr att slita i rabatten bortsett från fåglar då dom sliter överallt. Dock är det rätt stor skillnad pâ skit och skit. När jag sitter pâ albaner en varm dag så känner jag snart äckellukten från kattskit i rabatten utanför- vidrigt. Dessutom så är bajs från carnivorer rätt värdelöst som gödsel. | |
Minta | 2012-05-11 18:34 | |
![]() | le-lou, nej jag skrev tidigare att jag förstår om det är ett stort problem om det är många katter. I mitt fall är det en (min) katt som bajsar i rabatterna (tror jag) men hon gör det naturligtvis även hemma i sin låda. Men om hon är ute hela natten förmodar jag att hon bajsar och kissar ibland. det är bara på natten hon vill vara ute. Bajs från karnivorer funkar utmärkt som gödsel, inte minst människobajs. | |
Mia W | 2012-05-11 19:08 | |
![]() | le-lou: det är ett känt faktum att katter drar sig undan för att bajsa.Det finns nedärvt att det är ett tillfälle när man kan bli anfallen och därför behöver ha ryggen fri. Kolla om dom sitter med ryggen mot planket eller garaget. | |
Sote | 2012-05-11 20:02 | |
![]() | fasen vad galet det blir när man skriver på mobilen ibland. Jag sitter ju naturligtvis inte på albaner utan på altanen och katterna och fåglarna brukar inte slita i rabatterna utan skita........ | |
le-lou | 2012-05-11 20:06 | |
![]() | utmärkt som gödsel? Jag googlade. Fick fram ex om att använda kattbajs som gödsel: ¨ "Det går ju givetvis rent praktiskt men jag hade nog ändå avrått från det. Katter drabbas ibland av toxoplasmos en parasitsjukdom som även går på människor och hundar kan få diverse parasiter med som kan överföras till oss. därför bör kattsand komposteras i en varmkompost så att alla smittoämnen dör om man vill mylla ned det i den egna trädgården. Undvik att använda det på ätliga växter." | |
le-lou | 2012-05-11 20:08 | |
![]() | Mia w - som sagt, har sett med egna ögon både våra egna katter när vi hade dem, som inte bajsade mot en vägg direkt utan rakt på mattan i köket som ligger helt öppet.... och här ute på gräsmattan, att de sitter lite varstans. Det syns också när man plockat bajset om man säger så, antingen det el så har de burit omkring på sina bajar över gräsmattan. | |
le-lou | 2012-05-11 20:10 | |
![]() | sök på katter som skiter ner gräsmattor så lär du märka att katter inte alls enbart håller sig snällt i rabatterna och buskar. | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-05-11 20:14 | |
![]() | Kan vara igelkottskit på gräsmattor också, de gräver inte ner det som katter oftast vill göra. Igelkottar finns det gott om i bebyggd miljö. | |
le-lou | 2012-05-11 20:35 | |
![]() | ja det är förmodligen igelkottskit då, särskilt när man har ett gäng katter som hållt till här. hur kunde vi få misstankar mot kattskit? igelkottarna måste vara bra atletiska som skiter som aldrig förr och tom kan klättra upp i möblerna på altanen och kräma hej vilt. detta trots att vi inte sett en enda igelkott här under tiden vi har bott här. jag har haft katter själv och vet hur skiten både ser ut och luktar, tro mig. | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-05-11 20:40 | |
![]() | Ja förmodligen. Men lite får man tåla. | |