Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pepscake | 2013-01-14 17:39 | |
![]() | Jag kan inte låta bli att reta mig på allt pedofilsnack. Pedofili i sig är en sexuell läggning - om man "utövar" den så är det ett brott. Det är ju faktiskt skillnad. En anglofil är intresserad av England, en pedofil är sexuellt attraherad av barn, inte en människa som våldtar och antastar barn. Notera att jag INTE på något sätt säger att det är okej med övergrepp på barn, utan bara att det är skillnad på läggningen och brottet, och att de som lider av pedofili antagligen inte kan hjälpa sina tankar, även om tankarna är motbjudande och sjuka för oss andra. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 17:43 | |
![]() | Sexbrott är värda allt förakt. Det betyder inte att man skuldbelägger offret på något sätt. Föraktet för sexualförbrytaren innebär inte att offret ska belastas och bära andra människors äckel, apbur. Offret är förstås oskyldigt, och behöver inte alls få någon offerstämpel. | |
| apbur | 2013-01-14 17:47 | |
![]() | Attityden försvårar och belastar offer. Oavsett om det är syftet eller inte. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 17:51 | |
![]() | Det är ingen sanning utan din tolkning. | |
| BlackMirror | 2013-01-14 18:10 | |
![]() | Jag är inne på apburs linje. Andra människors förakt och äckelkänslor för den här typen av brott kan i många fall kännas värre för offret än själva övergreppet i sig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-01-14 18:32 | |
![]() | Jag håller med pepscake. | |
| AMF | 2013-01-14 18:56 | |
![]() | Måns_E; Nog har jag läst att pedofili inte går att bota. Alltså återigen - kastrera fanskapet! | |
| Måns_E | 2013-01-14 18:59 | |
![]() | Även om du har läst att "pedofili inte går att bota" så förändrar inte det att de flesta förövare som döms för sexualbrott mot barn inte återfaller i brottslighet. Men du som har läst på känner väl också till att många övergrepp ej begås av pedofiler och att pedofili inte på något sätt är likställt med sexuella övergrepp mot barn? | |
| AMF | 2013-01-14 19:33 | |
![]() | Då kan du Måns_E som är så påläst mässa för mej hur det går ihop att sexuella övergrepp på barn inte har med pedofili att göra. Jag är idel öga. | |
| Måns_E | 2013-01-14 19:39 | |
![]() | Det är allmänt känt att det finns såväl ickepedofiler som begår sexuella övergrepp mot barn som det finns pedofiler som inte begår övergrepp på barn. Definitionen av en pedofil är inte att man begår övergrepp på barn, utan att man primärt attraheras sexuellt av barn. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 19:52 | |
![]() | Lite hårklyverier, Måns. En del pedofiler kämpar emot, men det lär vara svårt för dem att titta på sexbilder med barn eller gå förbi lekparker med "rena tankar". En del klarar kanske av att ha sin pedofila läggning utan att begå sexuella övergrepp. Men finns det någon statistik på hur många pedofiler som aldrig begått sexuella brott (alltifrån innehav av barnporr till våldtäkt)? Gissar att mörkertalet är stort både vad gäller okänt antal pedofiler i befolkningen och antalet begångna brott. Det ligger väl i sakens natur att många brott förblir oanmälda. | |
| Måns_E | 2013-01-14 20:01 | |
![]() | Det är inga hårklyverier, pedofili är inte en sexuell handling. Att det inte finns någon särskilt tillfredsställande statistik på området är ju inte särskilt konstigt då det är ett av vår tids största tabun. Jag har svårt att tänka mig något i dagens västerländska samhälle som är mer stigmatiserat. Jag tror ju knappast att det faktumet i sig innebär att det begås färre övergrepp på barn. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:04 | |
![]() | Jag är med på definitionen av pedofili. Det är en läggning. Men jag undrar i alla fall hur många med den läggningen som kan stå emot sitt begär att ha sex med barn. Det är inte konstigt att gemene man ser en koppling mellan läggningen pedofili och sexuella brott mot barn. | |
| Måns_E | 2013-01-14 20:09 | |
![]() | Tja det kan man ju undra. Å andra sidan så står ju andra människor emot sitt begär att ha sex överhuvudtaget, som de som av olika anledningar lever i celibat, så varför skulle inte personer som främst attraheras av barn kunna stå emot att ha sex med barn? Det finns ju andra som attraheras av att titta på våldsporr och fantisera om våldtäkter, men det behöver ju inte innebära att man är beredd att gå så långt som att skada en annan människa för sin egna njutnings skull. | |
| AMF | 2013-01-14 20:10 | |
![]() | Är inte det övergrepp mot barn att man utnyttjar dem genom att attraheras av deras bilder på nätet så vet inte jag vad som är övergrepp. | |
| Måns_E | 2013-01-14 20:11 | |
![]() | Ett övergrepp är väl att utnyttja en annan människa? Att fantisera om något kan väl knappast klassas som ett övergrepp? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:11 | |
![]() | Det finns säkert individer med pedofil läggning som kan leva i celibat, men flertalet människor utövar väl någon gång sex oavsett sexuella preferenser. | |
| Måns_E | 2013-01-14 20:15 | |
![]() | De behöver ju inte ens nödvändigtvis leva i celibat mönjelilja. Jag tog bara upp det som ett exempel eftersom du verkar ha svårt att förstå hur någon kan klara av sexuell avhållsamhet. Jag tycker inte att det är det minsta konstigt om man har lite karaktär. Annars så skulle ju vuxna män och kvinnor mer eller mindre alltid gå runt och våldta varandra så fort någon blir lite kåt. Och så fungerar det ju i allmänhet inte. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:20 | |
![]() | Nej, där har du missförstått mig, Måns. Jag har inte svårt att förstå hur någon kan klara av sexuell avhållsamhet. Men jag undrar i alla fall hur många eller få pedofiler som klarar att vara avhållsamma. Jag tror dock att det är lättare att avhålla sig från sex en tid om man attraheras av vuxna. Att vara pedofil och veta att man måste avhålla sig resten aqv livet är nog svårare att hantera. Det är en hypotetisk fråga som inte går att få några siffror på. | |
| slånbär | 2013-01-14 20:23 | |
![]() | Mönjelilja. Det är inte ovanligt att pedofiler har helt vanliga förhållanden och ofta både partner och barn men deras grundläggande läggning håller dom dold. Ungefär så som många homosexuella gjorde förr ( och tyvärr än idag ) .så det är inte automatiskt ett brott att vara pedofil, inte förrän du agerar ut den driften. Att det är en sjuk läggning är ju en helt annan sak. | |