Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-07-11 11:54 | |
![]() | Ja, kvinnor blev plågsamt utsatta när de hade barn och Hughes tog inte fadersrollen så hårt verkar det som. Det fanns också andra barn han inte brydde sig om och åtminstone ett av dessas mödrar tog också sitt liv, kanske var hans och Plaths barn de han tog på mest allvar med den tidens mått mätt. | |
| vase | 2013-07-11 21:51 | |
![]() | Har tråden ändrats? Var väl manligt o kvinnligt sätt att hantera konflikt o kärlek som ebbar ut? Är intressant att få info/synpunkter mm ang S o H. Både kvinnor o män torde väl lida om en relation tar slut? Ffa om det finns barn med i bilden? Har träffat på olika sett att hantera detta: missbruk av ny partner, droger mm, el förnekelse med tystnad o tillbakadragande. Jag upplever det så som så, att kvinnor ofta söker samtalskontakt o män får ett mer destruktivt beteende. När väl männen söker så handlar det om barn o vårdnad, när väl kvinnor söker så handlar det om förtryck mm i ett dominerande förhållande | |
| Cozgubbe | 2013-07-11 22:27 | |
![]() | Mycket bra tråd!!! | |
| apbur | 2013-07-11 23:22 | |
![]() | Oh, är det här tråden man kan diskutera Sylvia Plath? | |
| Proggsune | 2013-07-12 00:01 | |
![]() | haha vilken rolig diskussion. Verkar som att alla betraktar sig själva som genomsnittspersonen för sitt kön. Från detta generaliserar man sedan hej vilt om hur allting ligger till. Se oss som individer där allt finns inom båda könen. Vi är förresten alla androgyna till en viss procent. | |
| vase | 2013-07-12 00:23 | |
![]() | Proggsune Hur du androgyna? Genetiskt, personlighet, -soc el annat. Utveckla din talan!! | |
| vulcan | 2013-07-12 01:34 | |
![]() | Jag pratar möjligen mer relationer/känslor än genomsnittsmannen, men har samtidigt rätt låg tolerans för när det går runt i cirklar eller rentav förfaller till ältande. Möjligen har den där diskrepansen bidragit till att kvinnor blivit besvikna på mig. Jag tycker nog att kvinnor har en något större tendens att älta (i mina ögon), men inte är det något generellt mönster. Jag har t ex en gammal kompis som slår det mesta i ältandeväg och han är på många vis en ganska traditionell machokille. Hur snabbt man går vidare från en relation till nästa styrs nog av många saker. I de tre längsta relationer jag haft så var uppbrottet en lång process i två, beroende på att båda personerna hade svårt att komma till den punkten. Även om uppbrottet ändå är smärtsamt när det kommer så har man ändå tagit rätt mycket av bearbetningen och är rätt mentalt klar att gå vidare. I den tredje däremot gick det lite snabbare (om än inte jättesnabbt) och jag ville inte själv bryta/insåg inte nödvändigheten av det. Där tog också processen att bli redo för någon ny längre för mig. Sen finns det helt klart ett element av att inte vilja vara ensam, eller snarare utan någon form av nära relation till en kvinna. Nån total kravlöshet eller desperation är det dock knappast: av de profiler jag tittat på på några olika nätdejtingsidor finner jag 90-95% helt ointressanta och utan något som appellerar till mig. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-12 22:27 | |
![]() | Det var intressant att höra ingående av en forumsvärds biografi. Hoppas fjärde eller femte relationen går bättre, annars märker vi väl det här :-)! varför vi tog upp SP beror ju på att TS vidhöll att SP var omodern. Män och kvinnor har olika genetiska förutsättningar, så är det bara. Män finner det problematiskt att föda. Hade evolutionen gjort oss för lika så hade evolutionen också rationaliserat bort det ena könet, som det finns exempel på i djurvärlden (maskar, sjöhästar mm), enligt Darwin. Vi är tvåkönade för att komplettera varandra med färdigheter som det andra könet eventuellt inte har. Jag är övertygad att generellt är kvinnan högre utvecklad att hantera emotionell problematik pga förmågan att föda och amma. Det betyder inte att kvinnor automatiskt har större färdigheter att lösa konflikter, däremot att hitta infallsvinklar till att lösa emotionell problematik. Vårdande och uppfostrande yrken är fortfarande dominerande av kvinnor, det kan ju inte vara slump. Sedan finns det andra faktorer till val av jobb men i detta sammanhang är det av mindre betydelse. | |