Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 340 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-15 09:28 | |
![]() | Var kommer big bang från? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-03-15 09:37 | |
![]() | Ingen vet hur universum startade. Om man observerar universum så pekar det mot att allt var samlat i en punkt, några bevis är balgrundstrålningen samt att galaxerna färdas ifrån varandra samt att balgrundstrålningen är så jämn. Men vi kan bara titta tillbaka så lång tid i tiden så man ser universum när det var ca 300 000 år. Så just nu kan det inte förklaras hur singulariteten uppstod. Kanske är det ett multiuniversum, men det skjuter ju bara problemet ett steg. Så det finns två hypoteser som båda är lika troliga. All energi/massa har alltid funnits eller så har Gud alltid funnits. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-03-15 09:45 | |
![]() | Om man vill vara bekväm kan man förorda singulariteten då den är lika evig och allomfattande som Gud påstås vara. sv.wikipedia.org/wik...ng ularitet | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-03-15 09:46 | |
![]() | Vad i universum pekar på att Gud finns? | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:05 | |
![]() | Man får ju tro vad man vill men jag tror som i länken här. www.credoakademin.nu...s_ existens | |
| spongeworthy - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:07 | |
![]() | Du får gärna svara på min fråga lite längre upp, Vännäs. | |
| spongeworthy - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:12 | |
![]() | Ha ha, maken till oblyg cirkelargumentation var det länge sedan jag såg: "[Det är] oerhört svårt att principiellt kunna bevisa Guds icke-existens, medan Guds existens, å andra sidan, är principiellt möjlig att både veta och kunna bevisa, givet förstås att Gud finns." (Hämtat från Vännäs' länk) | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:51 | |
![]() | Enligt evolutionsläran är livet utvecklat i små steg från bakterien till människan. Därför borde livets historia, dokumenterad i fossil, innehålla dessa kontinuerliga sekvenser från det enklaste livet till det mer komplexa. Tvärtemot denna evolutionistiska förutsägelse uppvisar dock det fossila materialet grupper av organismer. En bläckfisk har alltid varit en bläckfisk, oavsett hur djupt vi gräver i berget. En sjöstjärna har alltid varit en sjöstjärna. Ett ryggsträngsdjur har alltid varit ett ryggsträngsdjur. Och så vidare för alla huvudgrupper av djur och växter. Under dessa huvudgrupper i det fossila materialet finns ingenting. Inga halva bläckfiskar, inga halva sjöstjärnor och inga halva ryggsträngsdjur. De av evolutionsläran förväntade sekvenserna mellan huvudgrupper av organismer fullständigt skriker med sin frånvaro. | |
| kajix | 2014-03-15 10:55 | |
![]() | Kan det inte varit så att alla djur alltid funnits. Och sen har vissa dött ut. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:59 | |
![]() | Hur kommer det sig att vi hittar hybrider mellan fisk och landdjur i stenar som är 300 miljoner år och landdjur i stenar som är yngre men inte äldre? | |
| Måns_E | 2014-03-15 12:41 | |
![]() | Varför skriver du lögner. Varför påstår du att det inte finns några mellanformer av djur?Det finns ju fullt av sådana exempel. Här är ett: www.uu.se/nyheter/ny...mp ;lang=sv | |
| kajix | 2014-03-15 12:50 | |
![]() | Varje mellanform som hittas ger upphov till två nya som inte finns. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-03-15 13:26 | |
![]() | Man kan också jämföra mitokondrier och kloroplaster i eukaryota celler med bakterier och hitta en hel del likheter som talar för endosymbios och evolution från prokaryot till eukaryot; ribosomernas uppbyggnad, cirkelformade kromosomer, dubbla membran, hur dom delar sig. | |
| kajix | 2014-03-15 13:37 | |
![]() | När nåt är logiskt i naturen ser vetenskapen det som bevis för evolutionen religiösa ser bevis för gud. När något är ologiskt ser vetenskapen det som bevis för evolutionen religiösa ser bevis för gud. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-03-15 14:00 | |
![]() | Finns inget som är ologiskt. Bara saker som folk inte förstår. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-03-15 14:02 | |
![]() | Vännäs frågar 09:26: "Av vad bildades det första varelserna enligt dig?" Enligt mig? Jag knallar inte omkring och hittar på egna teorier om vetenskap. Forskning ska bedrivas seriöst. När det gäller livets uppkomst finns det ingen allmänt vedertagen teori. Men flera brett accepterade delförklaringar. Små men viktiga pusselbitar i strävan att svara på frågan. Att aminosyror, lipider och andra cellbyggstenar kan triggas att bildas av simulerade åskurladdningar i en atmosfär av vatten, metan, koldioxid, ammoniak och vätgas har man vetat sedan 50-talet. | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-15 14:06 | |
![]() | www.intelligentdesign.st/ | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-03-15 14:12 | |
![]() | Bucket Då kunde du ju svarat " Jag vet inte " på min fråga. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-03-15 14:17 | |
![]() | OK. Jag vet inte. | |
| kryddeluntan | 2014-03-15 14:24 | |
![]() | Varken logiska eller ologiska argument biter på religiösa människor, " gud", är svaret på allt. Nu ska jag käka ett ägg. | |