Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gulle84 | 2014-01-12 20:19 | |
![]() | Håller med ttiittii! Quicka.. Jag HAR rest runt jorden. Jag HAR sett hur djur behandlas! Skärpning? Skämtar du?! Du äter djur. Tänker aldrig lyssna på ngn sådan människa som har den uppfattningen om levande varelser, som om att de är mindre värda! | |
| jin17 | 2014-01-12 20:19 | |
![]() | Kära gulle. Dom flesta djur hinner inte leva i det fria och känna lycka (om dom nu över huvud taget kan göra detta). Skulle tro att mer än 90% av djuren som föds inte överlever sitt första levnadsår innan dom blir föda åt någon annan fågel fisk eller landlevande djur. | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:21 | |
![]() | Nä men då är det livets gång! Inte att vi ska uttnyttja djuren tills de inte ens orkar producera mjölk längre! Det är inte människans rätt att bestämma när djuret ska dö! | |
| magnusito | 2014-01-12 20:23 | |
![]() | Mina matkostnader har gått ner sedan jag slutade med köt toch fisk. Och då köper jag allt ekologiskt och helst fairtrade! Ett problem med mjölkkor, eller inte med dem utan hanteringen av dem, är ju att man tar kalven nästan direkt från kossan. Kon skriker! Det är grymt! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:24 | |
![]() | jag har rest runt jorden och sett hur illa djuren behandlas,Det är bättre i Sverige men långt ifrån bra.Gå in på valfri djurindustri i Sverige och kräks bli sjuk,nja det beror på vad man har för krav,gillar man att djur lever hela sitt liv inomhus stående på ett sement golv,bli insiminerad för dom mår så dåligt så dom parar sig inte ,tycker man det är ok så är det väl bra då,jag tycker det är överjävligt och sinesjukt att göra så mot andra levande varelser bara för att få tugga på dom sen,barbariskt bstenålders race | |
| jin17 | 2014-01-12 20:25 | |
![]() | Du verkar leva i en fanatism som är snarlik religion och såna går tyvärr inte så bra att diskutera med, men låt för guds skull dom som tycker annorlunda få göra det utan påhopp från din sida gulle. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:26 | |
![]() | Matkostnader är så ointresant,men det är dyrare att vara vegetarian så är det nog för nästan alla matmedvetna | |
| Gloria56 | 2014-01-12 20:29 | |
![]() | gulle84 19:46 "Fanatiker" vad gäller djur eller gudsfrågor är ingen ide att diskutera med. Visst - här är inte meningen att vi/ni ska omvändas. Bättre att här få en vettig diskussion kring kötts vara eller icke vara. Själv vill jag gärna höra av er som har erfarenhet hur jag som är allergisk mot mjölk och soja ska kunna gå över till helt vegetarisk kost. Har även en spökande galla och kan därför inte äta lök, kål och annat hårdsmält. Kanske kört för mej, eller? | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:29 | |
![]() | ttiittii.. ja det är alldeles för grymt.. :( osså hoppar folk på mig för att jag inte fattar hur folk kan tycka det är ok. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:31 | |
![]() | en sak är säker jag kommer aldrig säga att djuren i Sverige har det bra,dom är extremt stressade,står hela sitt liv utan att ha så stor yta att röra sig på,Ingen odlar Djur om det inte är lönsamt,lönsamt innebär trångt hög ljudnivå pga många djur,Dom får inte vara utomhus,Dom äter dåligt foder med mediciner i | |
| magnusito | 2014-01-12 20:32 | |
![]() | Maten kan kosta mer. Vi kan äta rätt och inte så mycket i detta frosseriets samhälle. Speciellt mjölk kunde kosta ett par tior mer så den produceras på ett värdigt sätt. Herregud folk gör av med pengar på all tänkbar skit hela tiden. Sedan är det inte fråga om fanatism, utan om ansvar och empati. Det är fanatiskt att ägna sig åt detta omåttliga köttädande som förstör hälsan och medför negativa konsekvenser för miljön och lidande för djuren. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:32 | |
![]() | Vad ni andra äter är upp till er,Men när ni säger att Djuren har det bra kräks jag | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:33 | |
![]() | Gloria.. Jag äter varken mjölk, soja eller lök heller. Finns så ofantligt mkt att äta förutom det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:33 | |
![]() | Den största miljöboven är Djurindustrin större utsläpp en tx Bilarna | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:34 | |
![]() | jin17, om du anser att det är som en religion för mig att bry mig om att djur ska ha det bra så förstår jag inte mig på dig. Om det är min religion så har du en mkt värre religion som tkr det är ok att vara barbarisk! | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:35 | |
![]() | Yes, köttindustrin är den största miljöboven! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:40 | |
![]() | och att vegetarianer skulle få brister förekommer säkert ibland,men det är inte ett problem i Sverige,Här är det för mycket av allt och Fetma är ett större problem.Någon frågade om mjölk,Det går utmärkt att göra egen mjölk mixa skalade sesamfrön och vatten | |
| Quicka | 2014-01-12 20:41 | |
![]() | Men jag som får kött av grannen då? Känns som det är mer miljöfarligt att köpa ananas och kiwi från andra sidan jorden... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:41 | |
![]() | Varför blanda ihop religion och mat?det hör inte ihop men det tycker förstås en del | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:43 | |
![]() | ja, och det är enkelt att göra sin egen mjölk av mandlar och vatten, hampa och vatten bl.a.. | |