Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-15 10:50 | |
![]() | Tror midjemåttet säger mer än Bmi då benstomme och muskelmängd inte tas nån hänsyn till i bmi. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-15 10:54 | |
![]() | Jag har numera BMI 20 eftersom jag gymmar. Annars ligger under. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-15 10:55 | |
![]() | *jag under... | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-15 10:59 | |
![]() | Jag har nästan 28 och gymmar... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-15 11:10 | |
![]() | Då klarar du midjemåttet, Moose...? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-15 11:14 | |
![]() | Under 94 ska män tydligen ha. Klarar mig med tio centimeter. Antar att du klarar dig lätt | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-15 11:16 | |
![]() | Japp. Med drygt 10 cm. | |
crille21 | 2014-08-15 11:55 | |
![]() | Ja jellyflower jag tror som du att olika människor tål olika vikt. Jag tänker då på min far som vägde 113 kg när han var 13 år. När han gick bort var han 89 år och vägde fortfarande 113 kg. Han var frisk hela sitt liv och en riktig arbetskarl. Helt klar i huvudet var han också och hade bara besökt en tandläkare en gång. Detta till trots att han hela sitt liv avslutade sin måltid med söt lingonsylt och mjölk. Jag känner igen mig själv i honom och har aldrig någonsin lidit av min övervikt. Men vad jag och även min far har plågat andra med den. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-15 14:49 | |
![]() | De flesta plågas av något. Smala av tjocka. Tjocka av smala. Singlar av lyckliga par. Människor i dåliga förhållanden av vilda, fria singlar. o.s.v. | |
kiwiskal | 2014-08-26 03:19 | |
![]() | Jag undrar varför män tillåts vara tjocka och synas i tv? Har nog aldrig hört någon skit om Leif Mannerström eller Anders Bagge för att dessa är överviktiga. Nä, dom är så kompetenta såå, det är det viktiga. Vilket det är men kolla på hur Anna Book och Kicki Danielsson mobbats helt offentligt genom åren | |
vinteR12 | 2014-08-26 12:07 | |
![]() | Det kan väl inte vara så svårt att stoppa i sig mindre mat om man är en tjockis | |
kiwiskal | 2014-08-26 13:30 | |
![]() | Tråden handlar om att acceptera människor som de ser ut här och nu, att dessa ska slippa höra glåpord och få "välmenande hälsoråd" som ditt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-08-26 15:48 | |
![]() | har jag ont i foten så får jag råd,har jag uv får jag råd,men varför får man inte ge tjocka råd,Har jag ont i huvudet säger säkert någon drick mer vatten typ.det är stor skillnad eller? | |
kiwiskal | 2014-08-26 16:32 | |
![]() | För att det är lika lätt att dricka vatten som att gå ner i vikt? Eller vadå | |
kiwiskal | 2014-08-26 16:34 | |
![]() | Och skillnaden är att du själv berättar att du har ont i huvudet eller ont i foten. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2014-08-26 16:49 | |
![]() | Medelstorleken för västeuropeiska vuxna kvinnor är 44. (I USA 46-48.) De plagg som visas på skyltdockor är ofta stl 36.Den som är medelstor (44) får leta plagg längst in i ett hörn i klädbutiken,eller på ett annat våningsplan,där "tjockisplaggen" hänger.Jag tror vi har en fel uppfattning om vad det är att vara tjock. När en fotomodell stl 38 anses fet,och en modell med stl 42 anses vara Big Size,(nån större än så förekommer över huvud taget inte i modetidningar) så är det något som är väldigt skevt...Om man som kvinna har en normal mage, dvs inte platt,anses hon tjock...hur har det blivit så här? | |
blåhund - Ej medlem längre | 2014-08-26 16:50 | |
![]() | man tjock | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-26 22:11 | |
![]() | En studie jag läste för några år sen som handlade om hur kroppsuppfattningen idag blivit som den är menade på att en stor påverkande faktor var att modevärlden till stor del styrdes av homosexuella män/designers vars ideal är unga smala pojkar/män och att kvinnomodellerna valdes på de grunderna. Nu är det nog inte hela sanningen, men kanske en bidragande orsak. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2014-08-27 15:34 | |
![]() | Kan vara så. I designtävling tv visade förut,fick deltagarna i uppgift att sy kläder till varandras föräldrar...de nästan grät av förtvivlan,ty att göra kläder åt människor som inte var långa,slanka,raka unga modeller,utan till människor som hade både bröst,lår,mage och rumpa,alltså vanliga figurer, var så otroligt svårt! De flesta designers gör kläder som är snygga på modeller men inte på vanligt folk,och de vill helst inte se sina plagg på vanligt folk,för då ser plaggen inte bra ut,( ex Karl Lagerfeldt som inte vill HM skulle sälja hans collektion i stl L)så de säljer dyrt till slanka filmstjärnor istället. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2014-08-27 15:36 | |
![]() | Och det är synd,för när man ser klädbutikernas plagg i stl L/XL//XXL så är det obeskrivligt osmickrande och fula plagg, designade av oskickliga designers som inte vet vad de håller på med,och inköpta till butik av inköpare som totalt saknar känsla för stil. | |