Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-12-12 14:05 | |
![]() | Om vi ska gå igenom en lista över när och hur politiker ändrar uppfattning, byter åsikt, inte håller vad de lovar eller helt enkelt vägrar säga som det är, får vi mycket att göra och det är fult att peka ut Löfven som den största syndaren (om han nu är det) i detta. | |
kryddeluntan | 2014-12-12 14:06 | |
![]() | Den enkla vägen för enkla människor har alltid varit att hitta en syndabock Minta. | |
Minta | 2014-12-12 14:07 | |
![]() | Jag har personligen mycket större förtroende för en politiker som kan erkänna att han gjorde en felbedömning, har ändrat uppfattning, fått ny information, än en som aldrig kan medge det och bara upprepar sin inledande ståndpunkt trots att mycket talar emot den. Det kanske är ärligt, men dumt. | |
janne121212 | 2014-12-12 14:13 | |
![]() | Ja då har du hittat din man, Minta. | |
janne121212 | 2014-12-12 14:14 | |
![]() | För nåt veligare än SL lär du inte hitta bland dagens politiker. | |
Måns_E | 2014-12-12 14:33 | |
![]() | Det är anmärkningsvärt att gå ut i media och säga om utfallet av den här processen i övermorgon blir på det här sättet så kommer jag att agera på det här sättet. Och sedan fullständigt sköta i vad man har lovat. Det är även uppenbart svårt för Minta att erkänna att "den stora ledaren" faktiskt kan ha agerat tveksamt. Rent objektivt och moraliskt så är det en nobrainer. Det finns helt enkelt inga bra bortförklaringar | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-12 14:34 | |
![]() | jag tyckte Respektlös var respektfull i sitt exempel. Han valde att jämföra med en fru. Mamma, du lovade ju att köpa godis. Affären var stäng. Du lovade ju. | |
Minta | 2014-12-12 14:40 | |
![]() | Jag har aldrig kallat honom "den store ledaren". Jag har däremot sagt att han inte är en erfaren politiker. Och där har alla politiker varit en gång. | |
Minta | 2014-12-12 14:42 | |
![]() | Måns, tycker du att alliansen agerat "tveksamt" i t.ex. Nuon-affären? Att du inte tycker att de agerat tveksamt när de sagt att de aldrig kommer att ge SD inlfytande har framgått. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-12 14:45 | |
![]() | Nora, inte riktigt av? Mer: -Mamma, du lovade att köpa godis i morgon om affären var stängd. -Det var innan jag fattade att affären var stängd. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-12 15:06 | |
![]() | Löfven är inte en erfaren politiker, ''och där har alla politiker varit en gång.'' Mmmm... Förutom ALLA andra statsministrar sedan Karl Staaff. | |
kryddeluntan | 2014-12-12 15:22 | |
![]() | Märkligt att någon överhuvudtaget vill vara politiker, med allt detta nagelfarande om personligheterna, men i kommuner finns tydliga signaler på att partierna har svårt att rekrytera nya kandidater. | |
mz_lzrd | 2014-12-12 16:26 | |
![]() | Jag tycker Löfvén agerade med styrka och dådkraft när han beslutade om extra val. Han var dessutom lyhörd för medborgarnas önskningar. Vilket politiker synnerligen sällan är. Lennartspex: Om en mamma lovar att avgå som moder ifall gottisbutiken stänger, så är det en jättekonstig mamma. Men visst, SL borde förstås sagt redan i september: Auw nää, det är inte lönt detta, de kommer säkert o rösta ner min fina budget. Det är inte lönt att försöka ens. Nä, jag skiter i detta. För så tar man ju ansvar. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-12-12 16:31 | |
![]() | Ja Bildt var ju grym som statsminister... Stor underhållning här med allianscykloper med skygglappar på...och lite patetiskt. Helst du Måns som alltid har hålt fanan högt mot SD...men när det gäller att alliansen kunde behålla makten så vägde det ganska lätt. | |
Minta | 2014-12-12 16:32 | |
![]() | Olof Palme t.ex., var ingen erfaren politiker när han blev statsminister 1969. Han blev partiledare samma år. | |
mz_lzrd | 2014-12-12 16:33 | |
![]() | Tänk ifall man kommer på att det beslut man sade sig ha tagit för ett par dagar sedan inte var det bästa beslutet. Om man tänker: Nä fan, jag ska inte fega ur här. Nu gör vi detta. Det får man alltså inte, för då är man en lögnare. Ljög Batra när hon sade att Stockholmare är smartare än lantisar? Eller har hon kommit på bättre tankar sedan dess? Det var ju nåt så obarmhärtigt korkat, så om hon inte ljög var hon vid 28 års ålder aningslös som en tuggummituggande tioåring, och om hon ljög - ja då är hon ju en lögnare och då måste vi slita henne i stycken. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-12 16:42 | |
![]() | ;) | |
janne121212 | 2014-12-12 16:43 | |
![]() | Palme var statsminister från 1969 men var på olika ministerposter mellan 65-69 så försök inte Minta. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-12 16:46 | |
![]() | I batras fall så ljög hon ju inte. Det är ju därför ni vill slita henne i stycken. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-12 16:49 | |
![]() | Var kommer hon ifrån? | |