Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-14 00:14 | |
![]() | Märkligt ändå att det kan läggas så mycket tid och energi på att "ta bort dessa tiggare som kostar oss så mycket pengar" samtidigt som man låter Sveriges största bidragstagande familj (kungahuset) fortsätta kvittera ut sina 50 mille/år. | |
dinodog | 2014-07-14 00:19 | |
![]() | Har aldrig förespråkat kungahuset. Men oavsett vad vi har som företräder Sverige, så kostar det pengar. | |
Sote | 2014-07-14 01:43 | |
![]() | Loco- bra där.... | |
Dumblondin - Ej medlem längre | 2014-07-14 12:19 | |
![]() | Ett litet svar till Locomondo: Alltså jag skrev ju det att jag har inte bott ens i Sverige på flera år nu. Det var jag ju tydlig med. Och nej, jag är inte född efter -97. Det blir lite svårt att göra karriär i New York om man bara är 17 år tror jag..... | |
Sote | 2014-07-14 12:26 | |
![]() | Dumblondin- om du inte har bott i Sverige på flera år då förstår inte jag hur du ens kan ha en åsikt om detta med tiggare och "kåkstäder". Eller baserar du dina åsikter på sånt du läser, hör av bekanta eller ser vid enstaka tillfälliga besök? För i så fall kan jag ha åsikter om tiggeri och riktiga kåkstäder någon helt annanstans också men jag föredrar att uttala mig om sånt som jag faktiskt ser och upplever själv. | |
Dumblondin - Ej medlem längre | 2014-07-14 12:28 | |
![]() | Ja men herregud, Sote, jag är här med jämna mellanrum! Än så länge iaf, snart blir det väl kanske bara någon enstaka gång. Och om du har läst tråden så känner du till anledningen till varför jag skrev i den. Vi kanske kan försöka upprätthålla en viss nivå iaf. Eller? | |
Sote | 2014-07-14 13:16 | |
![]() | Jaså och det är du som sätter ribban för nivån då eller? Bestäm dig då. Du har massa åsikter men när du blir ifrågasatt så använder du argumentet att du inte har bott i Sverige på flera år....fast du är ju hemma med jämna mellanrum så du vet hur det är....eh...jaha.... | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-14 14:23 | |
![]() | Joråsåatt.... | |
Dumblondin - Ej medlem längre | 2014-07-14 14:51 | |
![]() | Jag har aldrig varit med om maken till otrevligt forum. Jag har inte det faktiskt. | |
Rultatultan | 2014-07-14 15:24 | |
![]() | Man ska inte kasta sten i glashus. Vi är alla ansvariga för klimatet på forumet och vi bör alla läsa igenom våra inlägg en extra gång innan vi klickar på "posta-knappen". | |
Mouche - Administratör | 2014-07-14 16:34 | |
![]() | Den här tråden handlar om tiggare och inte om Dumblondins personliga liv. Jag ber er att inte anklaga för saker och inte gå på annan skribent på ett personligt sätt. Mouche | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-07-17 18:12 | |
![]() | Ingen vill nog tigga, det är vad jag tror. Om människor vill ge andra människor en slant eller matbit, det har inte jag att göra med heller känner jag. | |
kiwiskal | 2014-07-17 18:23 | |
![]() | Funderar på om inte någon kan ge de personer som tigger ett jobb, städare eller så behöver inte kunna svenska direkt? | |
Sharky68 | 2014-07-17 20:00 | |
![]() | Testa ge tiggarna mat istället för pengar. Dom stackarna svälter ju. Har hört att vissa blir förbannade och kastar maten efter en. Tydligen svälter de ju inte. Bara pengar de vill ha. De utnyttjar era dåliga samvete över att ni har det bra och inte dom. Hur har de lyckats bekostat resan på 275mil (31 timmars bilfärd) ? Tiggeri borde beskattas. gåvorna deklareras som inkomst. Dags att EU och regeringar sätter press på Rumänien så att de tar hand om sitt folk på hemmaplan. | |
Ruckzuck | 2014-07-17 20:05 | |
![]() | Uppenbarligen gör de beräkningen att de ska få in mera pengar än vad resan och uppehället kostar. Maten fixar de nog billigt på annat sätt, så de vill nog helst ha pengar istället (och man vill ju helst ha lite kontroll över vad man äter, inte bli tillslängd slumpmässiga matprodukter som man kanske inte ens gillar att äta). | |
dinodog | 2014-07-17 20:08 | |
![]() | Måste nog tillstå att dom har ett imponerande tålamod. Att sitta timme ut och timme in. Knappt röra på sig för lite pengar och i vissa fall mat. Jag skulle bli helt nipprig av att sitta så. | |
kiwiskal | 2014-07-17 20:17 | |
![]() | Har svårt att förstå varför man vill bo kvar i ett land som behandlar en som skit? | |
Sharky68 | 2014-07-17 20:22 | |
![]() | @kiwiskal Det kan man som svensk också undra om sitt land. Nu tänker jag på våra pensionärer byggt upp landet och de får skit för det. | |
Sharky68 | 2014-07-17 20:30 | |
![]() | En tiggare kan inte vara kräsen. Dem får ta emot de gåvor som erbjöds och ska således inte gnälla. Är man hungrig äter man det mesta. De tiggare som ni ser i Sverige är långt ifrån dem man ser utomlands. t.ex Sydafrika där jag bodde för 30år sen. Där satt de blinda, tandlösa och ofta med amputerade lemmar (diabetes). När jag var där för 2-3 år sen var det viss skillnad. Där gick många och sålde krimskrams längs gatorna istället. De här i Sverige sitter och ler med sina fina tänder och är hyfsat klädda. Inga skitiga och trasiga kläder. Vi i Sverige har varit förskonade från tiggare tidigare och är ej vana att hantera dem. Dessa lyxtiggare borde skaffa sig ett jobb. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-07-17 21:00 | |
![]() | Sharky, det är tragiskt med hur många äldre har det, men det är knappast tiggarnas fel. Konstigt hur du anser att vissa utsatta är värda mer än andra utsatta. Varför ska vissa nöja sig med det dom får och andra inte? Hm, man kanske ska bli en sådan där "lyxtiggare" som du talar om... låter underbart! | |