Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bim1964 | 2011-01-25 08:25 | |
![]() | Gör det hela enkelt för mig;) sv.wikipedia.org/wik...tk %C3%B6tt | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-28 13:02 | |
![]() | Fiffaa-aan! Jag är så provocerad just nu, så jag inser att jag inte borde skriva ett endaste ord här, men samtidigt kan jag ändå inte låta bli. "Vegomyten". Vilken_förbannad_skitbok_ rent ut sagt! Jag har aldrig blivit så ilsken på en bok som den. Lierre Keith är en hysterisk, orättvis KÄRRING. Jag har läst till sidan 17 och längre än så kommer jag inte att komma heller. Hittills har hon idiotförklarat alla veganer och beskrivit oss på ett sätt som jag inte alls känner igen mig i. Och nu har hon börjat oa sig över sina sjukdomar och SAMTLIGA är förstås orsakade av vegankosten. Vad annars, va!!??!! Så nej, den där boken klarar jag varken av att läsa eller diskutera. | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2011-01-28 13:44 | |
![]() | Öm tå där? Kanske beror på köttbrist? | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-28 13:49 | |
![]() | Åååh så lågt Mora Xella. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-28 13:54 | |
![]() | Glömde: Lierre Keith har stora hål i huvudet. Creutzfeldt-Jakobs kanske? - av allt köttätande. | |
| Kirgizistan | 2011-01-28 13:56 | |
![]() | Det ber helt enkelt om det. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 14:08 | |
![]() | Jag har också läst en del utdrag ur boken och kollat på fler klipp med henne. Hon argumenterar ungefär som vi gör i forumet när vi har tråkigt och bara känner för att käbbla. Ganska lätt att genomskåda hennes taktik. Hon påstår att veganer står för vissa saker och motbevisar sedan sina egna påståenden som om det skulle räcka för att slå hål på veganernas argument. | |
| le-lou | 2011-01-28 14:12 | |
![]() | haha pichipichi - tog den skruv på dig ? | |
| le-lou | 2011-01-28 14:15 | |
![]() | självklart är den oerhört provocerande för en vegetarian och vegan - hon manglar ju er :). Pichipichi - är det inte bra att få pröva om ens livsstil håller? Det är ju därför bla den här tråden körs.. kan ju vara kul om ni också gör det , de som uppmanar andra till god moral och hela den biten. Hur kan du bli så provocerad? Är man säker på att man gör rätt så är man inte rädd för andra åsikter. Jag får tolka det som att du inte VILL läsa enkelt för att du inte vill ifrågasätta dig själv. Det är lugnt, du slipper. (Fegis:) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 14:20 | |
![]() | Nja... Hon säger själv att hon var fanatiker då hon blev vegan så uppenbarligen kunde hon inte tänka klart då. Hon säger att hon trodde att vegankost innebar att inget kom till skada och slutade vara vegan när hon insåg att bakterier och djur dog vid framställningen av hennes mat. Det här är en halmdocka. Veganer tror inte att deras livsstil sker utan död. Keith kanske trodde det och fick en aha-upplevelse som gjorde att hon blev tvungen att anamma new age och lchf istället. Vi andra kan fortsätta med vår livsstil eftersom vårt mål är att minska lidande för de djur vi anser att vi har ett stort ansvar för. | |
| le-lou | 2011-01-28 14:35 | |
![]() | problemet är väl när folk läser inledningen och blir skogstokiga för jag kan förstå pichipichi om hon kommit 17 sidor in - och jag har också sagt här i tråden : Just delarna om dels författarens sjukdom osv anser jag inte vara jätterelevanta eftersom boken i huvudsak går in miljöaspekten av allt det här med födan. I början av boken så ja, veggiserna får sig en del slevar men den blir bättre. Bättre på att dels förklara, och inte lika hotfull kanske..är rätt uttryckt. Sedan är det ju vissa saker hon skriver som hon lika gärna kunnat ha utelämnat, jag håller med. Men i det stora hela: Hon har ju poänger, jag har vänner som ätit köttfri kost som börjat med kött efter att ha läst boken, av flera skäl än att de skulle vara "dumma i huvudet" som vegetarianer. Man får skala bort sitt ego och förstå att det som Keith attackerar är inte varje vegetarian och vegan personligen utan hela myten, kulten och livsstilen som dels företag tjänar extremt mycket pengar på samtidigt som det utarmar jorden. Att det inte är speciellt nyttigt att leva på spannmål och grönsaker enbart finns såklart med, det beror väl på vad man som läsare vill ta till sig och vad man "går igång på". | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-28 14:37 | |
![]() | Jag håller på vegetarianerna fast jag inte är en själv. Grundlösa förtalskampanjer är bara simpelt. | |
| le-lou | 2011-01-28 14:40 | |
![]() | zlipsten - knappast grundlöst. Men men. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 14:49 | |
![]() | "Man får skala bort sitt ego och förstå att det som Keith attackerar är inte varje vegetarian och vegan personligen utan hela myten, kulten och livsstilen--" Problemet är att hon har sig själv och sina idéer om veganism som utgångspunkt. | |
| le-lou | 2011-01-28 14:51 | |
![]() | varför skulle det vara fel menar du? Klart hon har sig själv som utgångspunkt - sig själv och alla de fakta som finns på bordet för vem som helst att ta del av. Det är ju inte riktigt så att hon "förtalar" eller snackar ner enbart på sina egna erfarenheter. Hade hon inte presenterat fakta så hade även jag avfärdat boken som strunt - ungfär som man gör i forum när folk häver ur sig skit som inte bärs upp av vetenskapliga studier tex. | |
| le-lou | 2011-01-28 14:53 | |
![]() | hon har ju trots allt själv varit vegan och det är ju ett stort plus när man ska skriva en bok. Skilj på det som just hon känner som är rent subjektivt och de rakta som hon hänvisar till som faktiskt är tämligen objektiva. | |
| Kirgizistan | 2011-01-28 14:56 | |
![]() | För vart kilo kött som inte konsumeras av veganer och vegetarianer ska jag äta två. Så det så. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 14:58 | |
![]() | Det är möjligt att Keith fortfarande är fanatiker och numera försvarar sin livsstil som småbrukare eller vad hon nu är. Man vet inte i längden vad som kommer vara bäst för miljön och för alla ekosystem. Jag har svårt att tro att alla känsliga ekosystem mår bra av att hysa klövdjur som ska bli människomat. Här är ett exempel på en nyhet som antyder att det finns nackdelar med djur som går runt och "tillgodogör sig cellulosa vi inte kan tillgodogöra oss": sverigesradio.se/sid...el =2259857 | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:00 | |
![]() | " Hon har ju trots allt själv varit vegan och det är ju ett stort plus när man ska skriva en bok" Ja, ungefär som att det är ett plus att ha varit högerorienterad om man ska skriva en bok om varför man blev kommunist. Du förstår själv att det endast syftar till att bygga något slags trovärdighet. Kanske därför tror hon också att det räcker att hon talar om sig själv. | |
| le-lou | 2011-01-28 15:01 | |
![]() | en 3 år gammal artikel kan inte direkt kallas för nyhet dock. ^^ | |