Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bobo flux | 2008-09-13 10:25 | |
![]() | jag slänger ut en allmän fråga: om du fick fria händer, hur skulle du lösa huliganproblemet? | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-13 10:29 | |
![]() | Det handlar inte om storstad kontra landsbygd. Det handlar om att man ska respektera även de lag man inte "hejar" på. Om man är en sann fotbollsvän hatar man inte något lag. Jag håller på Djurgården av födsel och ohejdad vana, men inte fan tycker jag illa om Bajen, Gnaget eller Töreboda FF för det. Det är bara ett spel, gudbevars. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-13 10:35 | |
![]() | För husfridens skull håller jag inte på något lag. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-13 10:36 | |
![]() | förjuda aftonbladet och Mats Olsson hatt dikta ihop lögner. Be icke insatta gå in på klubbarnas hemsidor och läsa HUR sjukt mkt pengar och tid man lägger ner på att bryta mönster och förebygga våld o rekrytering till dessa områden. AIK, Hammarby och Djurgården gör verkligen mkt! Tex reser man runt till varenda skola i sthlms-området och föreläser om detta. En lösning är att satsa mer pengar och tid på barn när dom växer upp om man vill förändra något. Dock måste man förstå att detta våld skulle bara utspela sig på en annan scen om man inte kunde skylla det på fotbollen. Jag önskar bara att Ni slutade skylla allt på klubbarna efter att ha läst en kvällstidning. Inse att det tyvärr är ett samhällsproblem. Att säga att det är en klubbs fel att det slåss flera mil, ibland tvåsiffrigt, är ju bara nonsens. Eller är det Landskapet Smålands fel att det slåss, våldtas och knarkas under Hultsfreds-festivalen? | |
bobo flux | 2008-09-13 10:49 | |
![]() | Jag har själv ingen given lösning på problemet, men min spontana känsla är att fokus riktas på fel saker emellanåt. Man kallar SvFF för fotbollsmördare, men jag har aldrig sett en klack hålla upp en banderoll med texten HULIGANER = FOTBOLLSMÖRDARE. Ska jag vara krass ser jag hellre att huliganerna gör upp i en skog än bland vanligt folk som är där med sina barn för att i lugn och ro titta på en fotbollsmatch. Livstids avstängning från arenor är tyvärr en åtgärd jag mer och mer kommit att acceptera. Då skär man i alla fall bort en del av spelplanen för de som tvunget vill slåss. | |
Limerick - Ej medlem längre | 2008-09-13 10:57 | |
![]() | Tror precis som Lejonmix att det är ett samhällsproblem. Frågan är väl bara hur man gör för att få "slagskämparna" att tycka att fotbollsarenorna är krångliga ställen att leva ut sina lustar på. En huligan är för mig ingen person som är på fotboll för att den älskar sitt lag. Skulle den älska sitt lag så skulle den ha fullt upp med att hålla koll på vad som händer på planen och inte hinna med att reta upp sig över vad motståndarlagets supporterklubb ägnar sig åt. Bobo har nog rätt i att de skulle kunna erbjudas en skogsdunge att leva ut sina stridslustar i. Alternativt låna närmaste Ikea-varuhus bollhav efter stängning när inga barn riskerar att hamna i mitten. | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-13 11:00 | |
![]() | Skriver under på de tre senaste inläggen. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-13 11:04 | |
![]() | bobo flux- du förespråkar avstängning. Det gör klubbarna och Polisen också, men hur ska detta kunna ordnas när klubbarna inte har med sig Lagen på sin sin sida här? Klubbar mm ber ju politikerna att ändra lagen så klubbarna kan stänga av supportar mer än på pappret. Vet du tex att klubbarna inte får sammarbeta med polisen i detta avseende? Återigen, läs på innan ni tycker. Snälla? Säga vad man vill om Firmorna. Men dom har iaf en hederskodex. Inga "vanliga" supportrar får komma till skada. Just därför gör man ju ofta som du säger, man bestämmer tid i tex Arboga och slåss i någon avlägsen kranskommun i en dunge. Jag har gått på fotboll hela mitt liv. Aldrig har jag känt mig hotad utanför en arena. Och jag är emot våld. Min Pappa har gått på Råsunda hela sitt liv. Samma sak där. Dom enda som hotar ibland är faktiskt fragdatuggande Poliser. Vilket Media t.o.m. belyst. Men då i mer seriösa och "tråkiga" (?) medier än aftonbladet. | |
Miss_jk | 2008-09-13 11:15 | |
![]() | Ginola, vad menar du att jag, som "initierat fans", ska göra då? Tar du ditt ansvar på krogen om det blir bråk eller helt enkelt bara lite krossat glas? Tar du tag i saken då och går vidare med det och ser till så att det aldrig händer igen? Tydligen inte. Folk blir knivskurna ute på gatan men ingen klagar på "folket". Varför blir just vi supportrar så svartmålade jämt för? Jag är helt emot våld i alla dess former men bara för att jag håller på ett fotbollslag i Stockholm så blir jag automatiskt huligan, eller åtminstone en som sympatiserar med dessa. Skärp er nu och inse att klubbarna gör allt de kan för att hindra detta. | |
Maybach | 2008-09-13 15:15 | |
![]() | Skriver under på allt vad Lejonmixen sagt de senaste inläggen. Bra skrivet. | |
OneW | 2008-09-13 15:28 | |
![]() | Hoppas för derbyts och matchens skull att inte Fröjdflöjt eller Ingvarsson dömer för då får ni tyvärr inte uppleva en match mellan två lag utan en diktator som ska visa upp sig. Hoppas oxå att det blir en sportsmans-tillställning och inte en ultimat fighting. Vi fotbollsintresserade måste ta tillbaka läktarplatserna från bråkstakarna. www.eurostand08.com/ | |
Miss_jk | 2008-09-13 19:31 | |
![]() | Fröjdfeldt tycker jag är helt okej. Ingvarsson och Hansson är fruktansvärt usla däremot. Känns som att det kommer bli ett sjukt stökigt derby tyvärr. Ungefär Ultimate Fighting. Det bästa vore om Djurgården tog hand om alla biljetter till norra och sålde enbart till folk med medlemskort i antingen DIF eller JK. Då minskar risken betydligt för att brajjarna ska komma in där i alla fall. | |
daner00 | 2008-09-13 19:37 | |
![]() | Tror inte bajare kommer köpa biljetter till norra då har deras dumhet gått långt över gränsen.. Pratades om att försöka få matchen flyttad till sös , lycka till med det. Snacket om domarna känns bara lite tröttsamt, alla lagen får felaktiga domslut med sig och emot sig.. det kallas den mänskliga faktorn som innebär att även domare kan göra fel, händer i Allsvenskan, EM, VM o.s.v. Förresten så var det gott när domaren blåste frispark till göteborg i 92 minten idag... | |
Maradona1986 | 2008-09-13 19:48 | |
![]() | Tre lätta pinnar imorgon. KFF har Hammarby borta, en drömmotståndare. Och skulle vi mot förmodan inte slå dem på plan så har de ju dessutom landets främsta neanderthalare på läktaren som i vanlig ordning säkert kan förstöra för sitt lag. Nu dominerar Viktor och Rasmum Elm i allsvenskan och det är bara en tidsfråga innan de bildar innermittfält i landslaget. | |
Maybach | 2008-09-13 19:55 | |
![]() | Daner Jo, många har jag hört redan har köpt biljett på norra/planerar att göra det. Vågar inte tänka hur det här kommer sluta... | |
daner00 | 2008-09-13 20:01 | |
![]() | aja , det får bli som det blir väl mött!!! | |
Miss_jk | 2008-09-13 20:20 | |
![]() | Har tyvärr också hört att de kommer köpa på norra. Inget jag tog ur tomma luften direkt. Självklart får alla felaktiga domslut med sig, men när samma domare blåser fel 90% av gångerna han blåser i pipan så kan man nog säga att han är kass ändå. | |
Ginola71 | 2008-09-13 23:02 | |
![]() | Nu klagas det på domarna också. Svenska domare dömer internationella matcher varje vecka och står mycket högt i kurs i Europa, det är mer än man kan säga om svenska klubblag. Min tidigare kritik var inte helt nyanserat då våldsproblemen inte enbart finns i Stockholm utan även i övriga landet. Detta är INTE ett samhällsproblem utan problemet ligger mer hos vissa grupper och individer som tror att de står över samhället och de lagar, regler och normer som gäller där. Miss_jk: Jag har självklart ingen generell lösning på problemen men någonstans har vi tappat bort själva känslan för spelet och kärleken till sporten och sitt lag. Det handlar för mycket om att hata och förnedra idag och det känns så trist. Och vad jag menar med att du som initierat fan kan ta ansvar handlar mer om att kanske ändra inställning och på tex. forum som detta fördöma det slödder som förstör. ( Det kanske du har gjort, jag har inte följt med den här tråden så noga) Och du; en domare löper 11-15 km per match och tar ca. 600 beslut under dessa 95 minuter ( beslut inte lika med avblåsning) Om han hade 90% fel så är det väl tveksamt om han skulle döma allsvenskan... =) | |
bobo flux | 2008-09-13 23:14 | |
![]() | Du sätter ord på mina tankar, Ginola. Atmosfären kring allsvenskan känns råare idag. | |
kaparen - Ej medlem längre | 2008-09-13 23:18 | |
![]() | citat från en som utbildar fotbollsdomare: "Det svåraste med att vara domare är att varken spelare, ledare eller publik kan reglerna" | |