Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:20 | |
![]() | Ett litet register över rasister kanske vore något? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:26 | |
![]() | mrs_lzrd. Så genom att söka på ursprung kan man selektera ut vilka som är terrorister? | |
mz_lzrd | 2014-12-13 13:27 | |
![]() | Jag tycker illa om Ekeroth. Ramble, åsiktregistreringar har vi haft mycket av i det här landet. Det är en gammal socialdemokratisk tradition. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:29 | |
![]() | Vet. Tänkte mer på ett lätt tillgängligt för allmänheten. Så man kan kolla upp eventuella nya partners, till exempel. Obs..ironi. | |
mz_lzrd | 2014-12-13 13:30 | |
![]() | Nora, fundamentalistiska muslimska terrorister är vanligare bland muslimer än bland människor som bekäner sig till andra religioner. Men man måste inte låtsas om det. Man kan låta folk dö i självmordsattacker istället. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:32 | |
![]() | Jag trodde att du var lite klok men nu ser jag att du är full av fördomar. | |
Måns_E | 2014-12-13 13:33 | |
![]() | Jag tycker att ett litet SD-register kunde vara lämpligt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:38 | |
![]() | Sen när registret är upprättat kan vi se vilka som kommer ifrån Norge och då kan vi se vilka som är potentiella skidåkare. | |
Måns_E | 2014-12-13 13:40 | |
![]() | Idag så vet man ju inte riktigt hur många SD-röstare som begår brott. Även om de är överrepresenterade. Jag tycker även att det skall registreras om man någon gång har röstat på SD. Så att man inte kan gömma sig bakom sådant som att man inte längre röstat på SD. | |
mz_lzrd | 2014-12-13 13:43 | |
![]() | Jag är absolut inte klok och har aldrig påstått mig vara det. Jag tycker att jag lär mig mycket i den här tråden dock. Som sagt, jag är inte för registrering och jag är inte för Sverigedemokraterna och absolut inte Kent Ekeroth, men jag förstår vad "folk" ser i dem. Det är ju kanske enklare och mer praktiskt att bestämma sig för att allt man inte gillar är en enda klump ofattbar ondska som man måste hata allt vad man orkar, men jag tror inte det är nyttigt för en. | |
mz_lzrd | 2014-12-13 13:44 | |
![]() | Ja, Måns, nu börjar du likna en hederlig gammal sosse! Du tar dig! | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:53 | |
![]() | Jag tror redan det går att matcha ihop registerdata på föräldrars medborgarskap och identifiera andragenerationsinvandrar e. I alla fall har universitetsforskare den möjligheten. De kan även administrera enkäter och kartlägga etnicitet om de vill. Det är bara att disputera om Kent vill veta mer, eller ta till sig den firskning som rean finns. Tillsynsmyndigheter och den exekutiva makten ska såklart inte använda etnicitet i sin utövning. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-13 13:56 | |
![]() | Jag tror att en bra taktik för att motverka partier av sd:s typ är att ha en saklig debatt baserad på verkligheten, inte bara i invandringsfrågor, utan alltid. Vänsterblocket och vänstermedia har i stället oerhört konsekvent under åtta år beskrivit Sverige som ett land i fritt fall där de fattiga ligger döende på gatorna, flämtande efter smulor från rovkapitalisternas bord. Alla, precis alla, resurser är slut. Planen var att folk då vill rösta på ett parti som har de enkla svaren. De vet vart resursernar vägen. De vet hur vi kan återställa att alla får en fin välfärd. S tänkte att de skulle vara det partiet, men gissa vilka det blev? | |
Minta | 2014-12-13 14:02 | |
![]() | Det är nog inte hans syfte att forska, han är ute efter att skrämmas. De tycks höja insatserna och hoten. I Göteborg har några politiker skänkt arvodet för kommunfullmäktigemötet till expo för att forska om de högerextrema krafterna i Sverige. SD hämnades för att de inte fick några nämndeplatser med att kräva omröstning på varenda fråga. De började med att säga; ni kan ge oss platser i nämnderna och vi äter julbord lugnt och stilla eller så blir det inget julbord. Mötet slutade 01.30 och varje ledamot gick ca en halvmil. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-13 14:04 | |
![]() | Varför inte, nu när rassarna vädrar morgonluft, gå dem till mötes och sätta alla invandrare av första och andra generationen i speciella läger. Då har vi bra koll på dem. Möjligen blir det då också betydligt svårare för dem att begå terrordåd (vilket de förmodligen alla drömmer om att göra). | |
Minta | 2014-12-13 14:05 | |
![]() | Det är nog inte S som har de enkla svaren utan SD. En förklaring är väl att många har känt av alliansens åtgärder och utser en syndabock. Det om något är att söka enkla svar. Din beskrivning av S är skrattretande. Man kan visst diskutera med SD men inte förhandla: www.dn.se/ledare/kol...in te-prat/ | |
kryddeluntan | 2014-12-13 14:07 | |
![]() | Jag tror också på saklig debatt, så får SD bekänna färg i andra frågor också och väljarna får mer att gå på. Tyvärr verkar SD inte vara inne på att debattera, utan sabotera, som framgår av Mintas inlägg ovan. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 14:07 | |
![]() | mz_lzrd. Hat är det som Ekeroth och hans anhang sprider. Jag känner ett stort förakt för deras åsikter som i förlängningen drabbar oskyldiga människor. Ett register som hamnar i felaktiga händer kan bli farlig för vem som helst. En dag kanske någon annan idiot får för sig att infödda svenskar är ett skit. Vips ---- borta? | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-13 14:18 | |
![]() | Nora1, Enligt en finlandssvensk, som jag känner lite ytligt genom mitt jobb och jag träffade idag så kommer detta enligt en ägare av en större ICA-affär i mellersta Småland ske inom 15 år, då vi kommer att ha ett Sverige som ser ut som Syrien. Möjligen inbjöd min korthåriga skalle till detta närmande av denne dubiöse person med jag blev trots detta lite förvånad över förtroende och hasplade ur mig att det där lät en smula xenofobiskt. Detta ord gick över huvudet på honom och han trodde att jag höll med honom. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 14:25 | |
![]() | totravel. Menar du att registret ska innehålla ursprungsland? Det är väl förbjudet att föra sådan register? Det får väl inte ens polisen göra. | |