Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-24 16:48 | |
![]() | yes, lite übermench. kompromisslös. jag älskar henne. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-24 19:20 | |
![]() | *Sällar mig till Satyras gäng* Sunda åsikter av sunda människor. | |
| Satyra | 2010-11-24 19:43 | |
![]() | Åh, härligt att ha ett eget gäng, tack Rob! ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-24 20:04 | |
![]() | Charlotte Rampling - het. Garbo - sval. | |
| bobo flux | 2010-11-24 20:20 | |
![]() | "För att kunna få en rättvis bild av den saken skulle det ju krävas att man gav männen ett större utbud av "den vanliga" bildfloran som de förväntas tända på. Kasta in lika mycket av den variant du kallar för "valrossar" och den du kallar för "riktiga modeller" (fotade/retuscherade med samma mått av kvalité och i samma syfte som de bilder du menar mest attraherar män) och se därefter vilka bilder som blir mest brukade av männen. DÅ först kan du dra sådana slutsatser som du gör här." Satyra, om vi utgår från ovanstående resonemang utan att använda mitt ack så korkade blaha-språk: Varför tror du att män tittar på en viss typ av bilder? Hade de inte varit attraherade av dessa bilder så hade de väl inte tittat på dem? Du begår ju ett komplett logisk magplask när du skriver att det inte går att dra slutsatsen att män föredrar en viss sorts bilder innan de har blandats upp med en annan sorts bilder. Som en talande jämförelse skulle vi med din logik i princip alltså inte kunna slå fast att en man är sexuellt attraherad av kvinnor innan hans sexuella attraktion har testats gentemot män. | |
| Satyra | 2010-11-24 20:35 | |
![]() | bobo - Det är måhända jag som är korkad och inte du. Känns ointressant i sammanhanget - det enda som ÄR intressant för mig är att jag inte är intresserad av dina ihopknögglade analystekniker och därför inte har lust att diskutera med just dig. Sorry, hoppas det är ok. | |
| teamgrens | 2010-11-24 20:35 | |
![]() | bobo: tummen upp | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-24 20:43 | |
![]() | men jag talar gärna m dig bobo, jag är ju gängobunden:) jag ser herrtidningsidealet som ett komprimerat ideal, en förenklad bild som attraherar de flesta, gammal som ung. ett ideal som skapats av efterfrågan. bilder på magra, feta, kobenta, gamla finns att tillgå på siter etc. i den utsträckning de efterfrågas helt enkelt. | |
| bobo flux | 2010-11-24 21:00 | |
![]() | Satyra, det är ditt val. Själv tycker jag det är löjligt motiv. Se till att vässa dina egna argument istället eller börja diskutera med förskolebarn om du inte tycker att folk ska ställa krav på kvaliteten i en diskussion. | |
| Satyra | 2010-11-24 21:03 | |
![]() | Du får tycka vad du vill om saken, bobo. Mig stör det inte. | |
| Liftactiv | 2010-11-24 21:09 | |
![]() | Äh, de mest opade har störst problem att behålla sina karlar. (Se bara alla kändisar (och vanligt folk) som klipper, fyller i, syr, botoxar osv. De är ju singel stup i ett) Fejk lönar sig inte. Det håller bara en stund. *nöjd och glad trots små, lite hängande, tuttar, bred röv och platt mage men med man och barn och ett kanonliv* | |
| bobo flux | 2010-11-24 21:29 | |
![]() | Är det någon mer som inte vill diskutera den här frågan med mig på grund av att jag ställer krav på deras argument? Det är ju dumt att ödsla sin tid i onödan. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-24 21:32 | |
![]() | Jag skulle gärna diskutera med dig Bobo, tror dock den diskussionen skulle "falla" ganska snabbt då vi nog tycker ganska lika.. :) | |
| Tess 08 | 2010-11-24 21:36 | |
![]() | Hahaha!! Roande att läsa argumentationstekniker :) Jag anser att INGEN ska bestämma vad varje enskild person får eller inte får göra. Det är upp till personen ifråga! | |
| Gautama | 2010-11-24 21:57 | |
![]() | "Jag anser att INGEN ska bestämma vad varje enskild person får eller inte får göra. Det är upp till personen ifråga! " Håller med dig fullkomligt om det Tess. Vill ändå lägga till att vad jag har märkt i tråden så är det väl ingen som ropar på något förbud eller lägger sig på den nivån att man dömer ut någon som har gjort en operation. Jag bryr mig inte om människor vill operera sig, varför det vill det eller vad det nu kan vara för anledning till det. Det jag i alla fall diskuterar är mer skönhetsidealet och att fler och fler framför allt unga människor sällan är nöjda med sina kroppar utan vill uppnå någon slags förebild av den perfekta kvinnan. Det är det fenomenet som skrämmer mig. Är det en sådan värld vi vill att våra barn ska växa upp i där det läggs mer och mer fokus på ytan. Ska vi sträva efter att ålderdom inte ska synas? Alltså jag kollar på sakfrågan mer ur samhällsnivå och inte individnivå. Och så har jag uppfattat att flera här gör av oss som är mer aviga till skönhetsoperationer. Men jag vet inte, jag kan ha fel. Ville bara klargöra hur jag ser på det i alla fall:-) | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-24 22:29 | |
![]() | Om man av någon anledning inte vill operera sig så finns det bra bh-ar. Jag blev överraskad av en bh jag hittade hos bon prix! jag fick ett paket på posten idag. 129 kr för ett lyft. | |
| bobo flux | 2010-11-24 22:35 | |
![]() | Tack ramsay och grönöga. | |
| Tess 08 | 2010-11-24 23:08 | |
![]() | Jo, Gautama, jag har också diskuterat mer generellt vilket gjort jag fått känslan av att "motståndarna" mer eller mindre tillskriver de som tycker det kan vara ok att vara plastpersoner med både plastbröst och andra genomgångna skönhetsoperationer. Bara för att jag tycker att plastikoperationer kan vara ok innebär det inte att jag för någon lobbyverksamhet för det. | |
| Dyslekso | 2010-11-25 09:01 | |
![]() | Skulle Charlotte Rampling vara het? Jaha, då har jag missat nåt. :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-25 09:03 | |
![]() | oerhört het! | |