Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Robso | 2008-09-14 10:07 | |
![]() | Hata aik! | |
Miss_jk | 2008-09-14 11:44 | |
![]() | "En lösning, och nu är jag lite o-supportig och over-the-top, kanske vore att bjuda in fler knattelag att gå gratis på fotbollen, och placera dem "strategiskt" med sina mammor över alla läktare? Det skulle ju sätta huliganernas "hederskodex" på prov." Ställa knattar i klacken? Du måste ge dig nu. Klacken är det som gör hela stämingen på en arena. Att ställa in knattar (och annat folk) som inte kan en ramsa och knappt vet vilka det är som spelar vore idiotiskt. Du är nog en av dom som vill ha enbart s.k."popcornpublik". Kanske bingo i halvtid också? Det är just det vi är emot och protesterar emot. Fotbollsdödare. F.ö. så löser det inte ett skit eftersom det inte är på läktaren det blir bråk, utan utanför. Oftast inte ens i närheten av arenan utan som någon skrev innan, i typ Farsta Strand och Alby. Då hjälper det inte mycket med knattar i klacken. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:43 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related | |
Maradona1986 | 2008-09-14 12:53 | |
![]() | ca.youtube.com/watch...vI QMloPfac ca.youtube.com/watch...Mb mwtiF-b4 Här är de riktiga Fotbollsdödarna! Inte fan är det en liten klick (se den andra youtube-länken). Så hellre en engelsk utveckling där många inte har råd att gå på fotboll, än en utveckling där de kriminella tillåts ta över. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 13:01 | |
![]() | Ja vad bra idé. Vi tar död på svensk klubbfotbolls enda riktiga dragplåster, klackarna, detta genom att höja biljett priserna så att "många inte har råd att gå på fotboll" Ett bra sätt att kollektivt straffa alla unga och mindre köpkraftiga personer som vill gå på fotboll. Att det är kortsiktigt tänkt, spelas sämre fotboll i Sverige, samt att våldet kanske finns i alla samhällsklasser skiter Vi i. Bra tänkt ärkenöt. Att du ens får bära nicket Maradon är en skam. | |
Maradona1986 | 2008-09-14 13:15 | |
![]() | Vi tar död på svensk fotboll idag genom att skrämma bort folk fån arenorna. Skulle du ta med din son eller dotter på ett stockholmsderby idag? Jag skulle inte göra det, och det tror jag på lång sikt kommer att vara oerhört negativt för intresset. England har lyckats komma ifrån detta problemet. Jag menar inte att det är en positiv utveckling, men tyvärr tror jag att vi kommer att komma dit eftersom våldet är så utbrett idag. Sedan kan vi diskutera i all oändlighet om det är ett fotbollsproblem eller ett samhällsproblem. Att inte göra någonting är i alla fall en sämre lösning. Sedan köper jag inte att klackarna är 'svensk klubbfotbolls enda riktiga dragplåster'. Orkar inte ens försöka förstå vad du menar. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 13:28 | |
![]() | så det är ditt förslag kontra "att inte göra någonting"? orkar inte ens bemöta ditt snack. Gå nu och kramas med herr Lagrell och småle medan ni fantiserar om allsvenska arenor utan klackar och ståplats. | |
bobo flux | 2008-09-14 13:32 | |
![]() | miss_jk: jag skrev att det var over-the-top :) således bör du inte ta det på blodigt allvar. Men klackarna är idag i stort behov av en rejäl självsanering. Visst, det förekommer säkert en och annan idiot i varenda klack, men i vissa klackar är det inte fråga om en eller två idioter, utan en hel klase av dem. "F.ö. så löser det inte ett skit eftersom det inte är på läktaren det blir bråk, utan utanför. Oftast inte ens i närheten av arenan utan som någon skrev innan, i typ Farsta Strand och Alby. Då hjälper det inte mycket med knattar i klacken." Skojar du med mig? Vill du vara snäll och svara på en fråga: Vilket år var det vi senast gick igenom en allsvenska utan skandaler på de sex största derbymatcherna, som emellanåt innebär att matcherna får avbrytas och tas upp igen senare? Är jag den ende som räknar in inkastade föremål, försök att storma planer och inskjutna fyrverkerier som läktarvåld? För det är vad som skett under matcherna PÅ arenorna. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 13:37 | |
![]() | du bromsar liksom upp allt som sagt i trådens 30 senaste inlägg. Vidare, studera Allsvenska publiksiffrorna innan klackarna i sthlm drog igång det nationella intresset vi har idag för Allsvenksan. Detta skriver kvällstidiningarna tom med om i deras tidningar. Att det är supportrarna som räddat serien, att man var nära att skita i att bevaka Allsernskan ens. Jag anser att produkten Allsvenskan står och faller med storklubbarnas hängivna och trogna supportrar. Det kommer inte nästan 30.000 på AIK - Gefle IF en alldeles för kall vårdag för att fotbollen håller så hög klass. Att många FAKTISKT går på sthlms-derbyn just för att uppleva stämningen kanske är något som undgått dig? | |
bobo flux | 2008-09-14 14:15 | |
![]() | jodå lejonmix, men jag vill inte ha stämning till vilket pris som helst. Då är jag hellre i dina ögon en "tråkig" fotbollsåskådare som föredrar sittplatser och nuvarande engelskt stuk på det hela. | |
Maybach | 2008-09-14 15:55 | |
![]() | Dagens match känns enoooormt viktig. Hemma mot kalsongerna. Vi har nu varit i en svacka ett tag men vinner vi ikväll så vänder det tror jag. Å andra sidan om vi förlorar tror jag det kommer fortsätta på den vägen resten av säsongen. Dom har han bloggarn borta och nån elm och vi har inte längre Petter. 2-0 eller 0-2. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 16:12 | |
![]() | bobo JAG högg inte mot dig kompis=) MITT inlägga var riktat mot han som tagit Maradonas namn. Vilket just gör det hela dubbelt så roligt om man tänker på Maradonas kärlek till Boca och hans nära vänskap med Rafa. Dom vill säkert ha det brittiskt och dyrt. | |
Ginola71 | 2008-09-14 16:38 | |
![]() | Lejonmix: Du symboliserar stereotypen av stockholmssupportern bättre än någon annan jag hört på mycket länge. Arrogant besserwisser som inte tror att världen är större än kungliga huvudstaden. Jag ber dock om ursäkt att jag klankande ner på ditt språk. Jag inser nu att det förmodligen är ditt minsta problem... | |
Maizena | 2008-09-14 17:00 | |
![]() | Vad fan kommer du in i den här tråden och provocerar för.....Du gräver gång på gång din egen grop som visar din totala okunskap om framförallt stockholmlagen. Att du sen dessutom måste klanka ner på folk och deras åsikter gör dig bara till en liten människa. Eftersom du stortsätt inte tillfört tråden ett skit förutom att beskriva hur dåliga alla stockholmlag är, hur alla stockholmsfans är pack samt klanka ner på personer som skriver här i tråden så förslår jag att du lämnar tråden och låter oss som gillar fotbollen i tex stockholm disskutera ifred............ | |
bobo flux | 2008-09-14 17:03 | |
![]() | aha, lejonmix, då missuppfattade jag det hela :) | |
Tobbelille | 2008-09-14 17:04 | |
![]() | fifan änna seg idag, aldrig mer gå direkt från krogen o åka till sthlm har jag lärt mig iallafall :P | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 17:21 | |
![]() | Ginola- Ok, och jag antar att du då är en arrogant skoteråkare som försöker se ut som en säljare från Stureplan på ditt kort? Du hoppas och vill att jag ska beskylla dig för sådant? För jag tror att det är på den nivån Du hamnar så fort Du möter en person med argument som Du inte riktigt räknade med. Argument som dessutom förenar både andra "Bönder, Gnagare, Bajare och Djurgårdare. Jag tror Du är förbluffad över att Jag fått så mkt stöttande ord i andras inlägg. Att Djurgårdare och Bajare skrivit under på vad jag försöker säga. Ibland direkt. Andra gånger via andra som anser dig ha fel. Jag anser mig ha rätt att försvara mig. Jag är inte arrogant utan en komplex människa. En komplex människa är ödmjuk inför andra. Dock Begränsas denna ödmjukhet när en person, som Du likta Maizena säfer, hoppar på människor. Jag betackar mig från ditt lilla inskränkta sätt att se på mig och andra. Jag förundras starkt över hur du t.o.m. lyckas dra alla supportrar till ett lag från Stockholm, över en och samma kam. Visst ja. Min Pappa är från en liten by utanför Hultsfred som heter Kvillsfors. Han älskar AIK och den positiva stämmnigen som Sthlms-lagens publik kan mobilisera. Han pratar ofta om hur lycklig han är att olika stigar ledde honom till Råsunda. Vi delar samma åsikter ang det jag pratat om i ovan nämnda inlägg. Jag antar att han inte är en sympatisk kille från Småland enligt dig. Utan bara ytterligare en stereotyp, en besserwisser, en arrogant supporter till en klubb från Stockholm. Tack. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-14 17:24 | |
![]() | 'Dock begränsas denna ödmjukhet när en person, som Du Ginola- likt Maizena säger, hoppar på människor. | |
Ginola71 | 2008-09-14 19:31 | |
![]() | Lejonmix: För att ta den här debatten till rätt nivå igen (för att kommentera utseenden känns tämligen lågt oavsett vad man tycker i själva sakfrågan) Vad är det då du säger? Jag har spelat både på Söderstadion och Stockholms stadion och har sett elitfotbollen både från utsidan och insidan och hävdar att atmosfären kring den har blivit betydligt tuffare på de senaste åren. Det finns en paradoxal komplexitet i det du säger angående att fotbollssverige är beroende av stockholmslagen och dess fans. Jag håller med dig om att det är så, men det medför samtidigt att det tenderas att se mellan fingrarna på tex. firmornas framfart just pga. just det beroendet. Och det är farligt. Jag VET att stämningen på Söderstadion är fantastisk och att ha spelat där är såklart någonting som fler borde få uppleva. Vad som oroar mig, och många andra, är att våldskulturen verkar få fäste mer och mer på arenorna runt om i Sverige och att det kommer att leda till ogenomtänkta åtgärder från de som bestämmer. De som blir lidande av det är alla som älskar fotboll. Självklart är jag provocerande i många av mina uttalanden, och ibland primitiv, men den här frågan är för viktig för att slarvas bort i affekt. Och om effekten av mina uttalanden, för er "stockholmsfans" närmare varandra så är väl det i alla fall positivt... | |
Maybach | 2008-09-14 20:20 | |
![]() | Jobbig match idag. Mycket boll som vanligt men dålig effektivitet. Kalmar tvärtom, två identiska mål dessutom. Poppen och tjockwastå gjorde varsin kanonräddning också. Lolo utvisad. Jäkligt fint tifo var det i alla fall! | |