Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vildman2010-11-25 09:21
Antal inlägg: 224

Dyslekso - Jag med.

Vixen2010-11-25 09:32
Antal inlägg: 163

Halloy, vet att jag är sen in i diskussionen, men jag har en liten fråga angående påståendet:
"Jag anser att INGEN ska bestämma vad varje enskild person får eller inte får göra. Det är upp till personen ifråga! "

Eftersom den här diskussionen handlar om skönhetsoperationer så håller jag verkligen med att den som vill operera sig naturligtvis ska få göra det - OM personen pyntar själv - på en privatklinik.

Men, vilka tycker att det är ok att ex. förstora brösten på de allmännas bekostnad, dvs få operationen betald av landstinget, få sjukpenning under tiden man är borta från jobbet, etc.
Det innebär ju ex. att man tar upp en säng och resurser på sjukhus som troligtvis kunde utnyttjats bättre av någon som var sjuk/skadad på riktig.

Jag tycker också att man måste ha väldigt goda själv operera sig, med tanke på att problemen med resistenta bakterier blir allt större på landets sjukhus och antibiotika biter allt sämre. Alla typer av operativa ingrepp ökar risken för infektioner, är det verkligen klokt att ex. skaffa en större haka, när man kan få men för livet pga av sjukhussjuka? Är det värt risken?

Skugga2010-11-25 09:42
Antal inlägg: 6559

Håller med dig Vixen, ämnet har tagits upp i viss mån tidigare; att skönhetsoperationer trivialiseras eller glamouriseras, att det är så enkelt att bara "fixa till sig", men vad många glömmer är att det faktiskt ofta är ett stort ingrepp med de risker som hör till.

Jag tycker inte heller att det är okej att landstinget betalar skönhetsoperationer om det inte är fråga om missbildningar eller fysiska obehag som inte kan lösas på annat sätt. Att "göra sig lite mer perfekt" tycker jag gott man kan betala själv. Om en person lider väldigt över förhållandevis små skönhetsfel är det i mitt tycke bättre att landstinget bekostar terapi i så fall.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-25 09:51
Antal inlägg: 9204

naturligtvis betalar man själv för sina ev. operationer. och smink och tattueringar.

vad gäller risk så är det ju som le-lou påpekade tidigare ett eget övervägande. vissa åker bil till jobbet varje dag trots att det är det absolut farligaste som finns.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 10:15
Antal inlägg: 4050

Män påverkas också av marknadsföring så det är klart att de inte är helt objektiva när de väljer vilka kvinnor de vill titta på. Hade män varit helt objektiva hade utvikningsflickor alltid sett exakt likadana ut. Vilket de kanske iof mer eller mindre gör...
Nånstans efter 1940 misstänker jag att kurviga kvinnor med degrullar på magen ersattes av kurviga kvinnor utan degrullar.
Kommersiella tidningar mm har gjort att även mäns ögon har blivit en smula känsligare.
Alltså inte för vad de "vill ha i sängen" (vill jag nog inte veta) utan vilka bilder de skulle välja att titta på.

le-lou2010-11-25 10:25
Antal inlägg: 17500

bobo är het och har dessutom rätt. basta.

Dyslekso2010-11-25 10:30
Antal inlägg: 8945

Kroppsmässigt är väl för kvinnor timglasformen den mest attraktiva, och raka midjor minst attraktivt (personlig åsikt förstås), och då kan man vara lite flexibel med vikten. Spinkiga tjejer går bort. Mycket kroppsligt kan iofs trumfas av ett vackert ansikte, som i sin tur övertrumfas negativt av en personlighet man inte gillar. Sådär, 99,5 % bortsållade. :)

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-25 11:07
Antal inlägg: 1466

Intressant vad kvinnor tror är sexigt och att de flesta kvinnor föredrar så små bröst som möjligt på andra kvinnor. Den bilden verkar inte stämma så väl överens med vad män tycker och säg den man som inte vill fylla händerna med kvinnliga behag.
Tycker också att bobo har fått oförtjänt mycket smäll på fingrarna.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:11

Timglasformen är det inte många som har om man ser till höft-byst-midja. Den verkar inte vara så populär bland dagens snygga kändisar (som även killar tycker är snygga). Mer tits on a stick eller rak kroppsform med stora bröst och pumpad rumpa.

Har också tänkt att timglasformen är det mest kvinnliga i alla tider men har backat lite på det. Apor är ju inte vidare timglasformade.

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-25 11:18
Antal inlägg: 1466

Men vem f-n vill gifta sig med en apa?

Satyra2010-11-25 11:20
Antal inlägg: 4561

bobo - Ångrade mig och tänker ge dig någon slags respons på ditt inlägg riktat till mig ändå. Mest för min egen skull, eftersom ditt inlägg tydligen stör mig en smula ändå, har jag kommit fram till. :-o

Du skrev bland annat:
"Som en talande jämförelse skulle vi med din logik i princip alltså inte kunna slå fast att en man är sexuellt attraherad av kvinnor innan hans sexuella attraktion har testats gentemot män."

Sexuell läggning tror (eller vet, vill jag nog påstå) jag är något man har från födseln och är inte något man får utifrån vilket kön man matas med på mest tilldragande vis genom livet. Den jämförelsen du vill göra är med andra ord inte relevant, till att börja med.

Däremot skulle man ju kunna jämföra med mat, eftersom födointag, precis som sexualitet, är ett mänskligt behov (även om man mycket väl kan överleva utan sex men inte utan mat såklart.)
Hur som helst - mitt uttalande tidigare löd alltså (bland annat):

"För att kunna få en rättvis bild av den saken skulle det ju krävas att man gav männen ett större utbud av "den vanliga" bildfloran som de förväntas tända på."

Jämfört med mat - som jag alltså tycker är en mer rättvisande jämförelse -> Om man bara blev serverad en rätt varje dag och åt den så betyder ju inte det att det är den rätten man skulle föredra om man hade fler rätter att välja mellan. Det säger ju bara att man har behov av att äta och äter det som bjuds, eftersom det är tillräckligt för att mätta det pockande behovet just då ...

Minta2010-11-25 11:27
Antal inlägg: 20042

Jag tror i och för sig att vi föds med vad vi attraheras av, dvs. det är biologiskt betingat. Vi attraheras generellt av det som signalerar hälsa och friskhet för att i slutändan få frisk avkomma. Det gäller både kvinnor och män. Jag har läst någonstans att kvinnor väljer utseende mycket noga och föredrar symmetriska drag framför osymmetriska (signalerar hälsa), män attraheras av en kropp som kan ge frisk avkomma och mycket avkomma. Sedan finns det ju de som faller för det som signalerar svaghet och skörhet. En del män finner en damsel in distress oemotståndlig t.ex.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:29

"There's a mathematics of desire, and both men and women are intuitively aware of the numbers. Take the so-called "hourglass figure", for instance. The formula is that you divide waist circumference by hip circumference. The "hourglass" ratio is around 0.7, which means that the waist is about 70% of the girth of the hips below it. To make a perfect "hourglass", the breasts should then match the hip width. That shape is "curvy" and "feminine", but only 8% of women actually have it."

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:31

Scientists also looked at when and where the preference for the hourglass figure emerges, and found that it's not shared outside Western cultures (developing cultures prefer fatter women, a sign of nutritional health) or amongst pre-pubescents.

Minta2010-11-25 11:33
Antal inlägg: 20042

De flesta skönhetsoperationer syftar till att uppnå detta hälsosamma, ungdomliga utseende.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:35

Minta: Förr var ju modeller och skådespelerskor med lite längre än de är nu då de byts ut snabbt. Tror att den medfödda längtan efter ett ungt utseende har blandats upp med kosmetiska krav.

le-lou2010-11-25 11:36

men.. tro 17 män vet vad de tänder på? de är väl inga encellade varelser som själv inte aktivt kan välja vad de tycker är snygg och inte?
Jag lovar - den som har ett annat ideal än smala brudar kan hitta det och vet var de ska leta.
Satyra, du resonerar som att män skulle börja gilla andra kroppstyper mer om de utsätts för dem. Det gör de redan, kvinnor kommer i alla möjliga former och skepnader och folk lever i verkligheten. Det vi ser i media återspeglar ju inte verkligheten, omslagsbilder är inget annat än vackra bilder och det vet människor själva om - vi är ju begåvade med nån form av hjärna och därmed har vi också känslor....det man tycker är fint kan ju ändras radikalt bara av att man blir kär, då man blir kär i en person och inte i ett utseende.
Jag tror INTE att en kille som gillar extremt smala tjejer skulle bli mer tänd på tjockare kroppar bara för att han exponeras för det.
Sen är det lite fel att säga att det bara är ett ideal som råder. Det beror ju helt på vem man är och var man vill tillhöra.
Ta stora bröst tex. Inom modevärlden är det ju helt ute och har väl aldrig varit på modet att gå runt med tunga bröst.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:38

Kvinnor är ju uppenbarligen encelliga varelser, så varför inte. Hur kommer det sig att flera tycker Brad Pitt är snygg? Måste ju bero på att så många utsatts för honom.

le-lou2010-11-25 11:42

nej. vi utsätts för kungen lika mycket om inte mer och hur många tycker han är snygg? Teorin faller som en fura.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-25 11:43

Han framställs inte som snygg på samma sätt. Hade Brad Pitt varit knug hade han varit ihågkommen som en analfabet ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?