Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bobo flux | 2008-09-15 09:24 | |
![]() | jag vill nog påstå att Bajen Fans nog borde se över sitt språkbruk på sin hemsida... www.bajenfans.se/web...;I temid=60 "Köp upp alla biljetter till den NORRA läktaren – vi ställer klacken DÄR! Vi spelar ett hemmaderby i Allsvenskans slutskede mot våra antagonister Djurgården. Skulle vi göra det utan en klack på kortsidan med majoriteten apor på läktarna, inte en chans." Att först vara förbannad på förbundet för att de stänger av en läktarsektion, och sedan använda begreppet "apor" om motståndarsupportrarna känns lite kontraproduktivt, och lär ju inte göra en redan beklaglig situation bättre. Är det här den gängse inställningen bland de ansvariga för Bajen Fans så känns det som att SvFF i det här fallet kanske inte var helt fel ute trots allt. | |
Ebenisten - Ej medlem längre | 2008-09-15 10:43 | |
![]() | Det finns inga dåliga spelare, bara dåliga domare. Om Lolo har sagt sanningen, vilket han narutligtvis har, måste domaren omedelbart halshuggas. | |
Miss_jk | 2008-09-15 13:49 | |
![]() | Känns lite som att bajen borde göra "en Djurgården" (på 90-talet) och rensa upp lite i supporterleden, men det verkar dom inte fatta själva. Det är ju inte konstigt att de blir straffade eftersom de uppenbarligen och bevisligen inte kan sköta sig på matcherna, derby eller inte. Däremot är det riktigt idiotiskt att ta detta straff på ett derby. Kan ju bara sluta på ett sätt. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-15 14:39 | |
![]() | www.fotbolldirekt.se...n- bryr-sig | |
Maybach | 2008-09-15 17:31 | |
![]() | Bobo flux, det var väl inte så "ovårdat" språk där? Bajen Fans är en fristående supporterförening (Nordens största) och alla inbitna Bajare/AIK:are kallar Djurgården för Skansen och djurgårdare för apor lite skämtsamt. Miss JK, såg en bild på Järnkamineras medlemskort förut - anspelar inte den på att apan blev man och blev sen apa igen? Alltså, tror ingen direkt tar "illa upp" så varför uppröras över texten? Sorry om jag missuppfattat vad du ogillade Bobo. | |
bobo flux | 2008-09-15 17:34 | |
![]() | Aha, jag är ju inte insatt i den jargongen, så jag kanske tolkade det som mer aggressivt än vad det var menat :S | |
Maybach | 2008-09-15 17:36 | |
![]() | Precis. =) | |
Maybach | 2008-09-15 17:38 | |
![]() | Kul krönika lejonmix, så sant som det är sagt. | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-09-15 21:37 | |
![]() | Ah så gött att knalla hem från ett snorkallt Ullevi med tre välförtjänta poäng i feckan. | |
Maizena | 2008-09-15 21:46 | |
![]() | Tungt tungt.....bedrövligt spel....Men men vi kör över råttorna ändå vilket är det viktigaste nu när hela säsongen är förstörd ändå.... | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-16 00:22 | |
![]() | helt seriös fråga nu, främst till bobo flux: Visste inte du att djurgårdare kallas för apor? Även av sig själva ibland. HELT PLÖTSLIGT SER JAG ÄNNU EN GÅNG HUR AFTONBLADET kan fortsätta med sin löjliga lögner om att det var rasist-attacker när bajare och AIKare kastar bananer mot djurgårdens målvakt. När det inte var Dembo som stod i mål, eller när det kastades bananer under hockeyderbyn, då var det bara roligt. HM KONSTIGT. ja krönikan jag länkade till stämmer ju till 100%. Tyvärr alla Kalmariter och Boråsare. Sen uppmanar jag alla att läsa en utmärkt krönika på dif´s sektion på svenskafans.com | |
Miss_jk | 2008-09-16 06:26 | |
![]() | Nej, vi tar inte ett dugg illa vid oss. Kallar oss själva för apor, så fortsätt ni. Bananerna är JAG medveten om att det har med ap-grejen att göra, men ungefär halva bajenklacken (medgångare, knattar o.s.v.) tror att det har med Dembo att göra. Och de tycker dessutom att det är kul. Inte trodde jag att det fanns så mycket rasister i brajenfans, men det är väl som vanligt, "i de djupaste vatten...", mysiga härliga bajen! | |
Miss_jk | 2008-09-16 06:28 | |
![]() | Matchen igår vet jag inte ens om jag vill prata om. Kan ha vart den sämsta på många många år. Gays spelade dåligt, ändå utklassade dom spelmässigt. Fruktansvärt. Någonting är väldigt fel i DIF just nu... | |
Maizena | 2008-09-16 07:42 | |
![]() | Dahlberg var en katasrof dessutom....In med Magnusson. | |
Maybach | 2008-09-16 11:08 | |
![]() | En MKT fyndig och träffsäker banderoll ang. derbystöket/ straffen/straffet sågs på Bajens läktare mot Kalmar: "1 felar - 10 000 bestraffas Felaktigt dömd straff - Felaktigt dömt straff" Diciplinnämnden har i alla fall nu sagt att de kan komma att ändra straffet. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-16 11:24 | |
![]() | jag tycker banderollen antyder på att "STÖKET" på södra, bland hammarbys supportrar, ursäktas p.g.a. en felaktigt dömd straff. Att omständigheterna kan skyllas på en feldömd straff. Att man ursäktar stökets utbrott. Således anser jag att banderollen är skriven av tomtar. Däremot sitter dom största tomtarna i SvFF och deras dotterorganisationer. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-16 11:28 | |
![]() | Miss_jk Vet hur det känns. Inte mkt lättare att vara AIK-are nu. Någonting är fel i AIK också- hoppas att det bara är något som kan rensas undan från truppen. Att inte ledningen sitter o gör en "Sanny". | |
Palini | 2008-09-16 11:55 | |
![]() | Det största felet med AIK, Hammarby och Djurgården är väl våra s.k. "supportar"? Det är snudd på omöjligt att vinna nåt med sådana "supportrar". | |
Palini | 2008-09-16 11:58 | |
![]() | "Ungefär halva bajenklacken", säger du, Miss_jk? Du var där och räknade, eller? Då borde det alltså ha kastats in flera tusen bananer. Mycket troligt... | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-16 12:02 | |
![]() | men vi har ju just skrivit spaltmeter om detta Palini=) Men jag håller med. Själv hatar jag kortsiktigheten. Samtidigt som passion alltid är som mest levande under kortsiktiga om givande resultat. Set är svårt. Jag anser att alkohol inte har på arenor att göra. Tror det mesta ligger till grund där. Men samtidigt älskar jag och har mer respekt för den kärlek som (dom flesta skötsamma) publiken till ett sthlms-lag kan uppvisa. | |