Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 088 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Loppan65 | 2008-10-31 18:27 | |
![]() | För mig står Ranelid för självupptagenhet ocu uppblåsthet. Det kan hända att jag missat något när det gäller hans uttryckssått i skrift. Jag kan bara inte med honom. Har en vän spm älskar hans böcker och läser dom om o om igen.....smaken är som baken... | |
| serendipity6 - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:41 | |
![]() | Beardo, jag förklarade mitt syfte med spekulationerna vilket inte var att tillskriva dig någonting. Jag har inte kritiserat dig, inte heller varit oförskämd mot dig. Ändå kallar du mig elak och arrogant och "människan" i något som jag uppfattar som en dialog mellan Sylvia Plath och mig - en dialog som hon dessutom skämtsamt efterlyste. Nu har två riddare trätt fram. Det tycker jag inte känns schysst. Jag uppfattar Sylvia Plath som kapabel att hantera en diskussion på egen hand. Ordprofeten, jag har inte "hejat på Skugge". Tvärtom, jag har kritiserat henne. Jag har inte gett uttryck för några andra värderingar än att det för en flicka är en komplimang att vara pojkaktig, medan det för en pojke i allmänhet ses som en förolämpning att kallas flickaktig. För övrigt, inte mina värderingar. | |
| serendipity6 - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:42 | |
![]() | Beardo, jag förklarade mitt syfte med spekulationerna vilket inte var att tillskriva dig någonting. Jag har inte kritiserat dig, inte heller varit oförskämd mot dig. Ändå kallar du mig elak och arrogant och "människan" i något som jag uppfattar som en dialog mellan Sylvia Plath och mig - en dialog som hon dessutom skämtsamt efterlyste. Nu har två riddare trätt fram. Det tycker jag inte känns schysst. Jag uppfattar Sylvia Plath som kapabel att hantera en diskussion på egen hand. Ordprofeten, jag har inte "hejat på Skugge". Tvärtom, jag har kritiserat henne. Jag har inte gett uttryck för några andra värderingar än att det för en flicka är en komplimang att vara pojkaktig, medan det för en pojke i allmänhet ses som en förolämpning att kallas flickaktig. För övrigt, inte mina värderingar. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:47 | |
![]() | serendipity6, du menar att män inte får säga emot eftersom du är rädd att förlora diskussionen eller på grund av att det brister i simultankapaciteten? Vad gäller Skugge så tog jag för givet att du och SÖDERTÄLJESK var samma person, ber om ursäkt ifall det inte stämmer. Kommentaren om härskarteknik kvarstår dock, du är en hejare på just den. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:55 | |
![]() | Så i din dialog med Sylvia kan du använda mig som redskap genom att tillskriva mig vilka tankar eller åsikter som helst och jag får inte svara på just den attacken för då blir det snedfördelning i debatten? Det är möjligt att ditt syfte inte var att tillskriva mig någonting, men jag tycker att jag har rätt att berätta att du misslyckades med det. Om det gör att du känner dig attackerad - tough shit! | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:57 | |
![]() | ordprofeten, Jag ska hämta mitt Eva Lundgren-lexikon och hoppa över till serendipity6´s sida så att det blir två mot två, dessutom blir det mixed double... graaaurrr... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-31 18:57 | |
![]() | Beardo, inlägget var till dig naturligtvis :) | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-31 19:08 | |
![]() | Annars är det ingen dum idé att rikta kommentarer till sig själv, ofta är det enda sättet att få intelligenta svar :-). En gång i tiden handlade den här tråden om Björn Ranelid. Och apropå det delar jag Loppans åsikt. Jag kan inte heller med honom, av samma skäl. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-31 19:23 | |
![]() | Jag är lite nyfiken på var Serendipity6 anser sig ha"kritiserat" Skugge. Tycker också det är intressant att betrakta den aningen mjukare retorik Serendipity6 använder sig av när hon vänder sig till mina ädelmodiga riddare. Könsförräderiet finns tydligen hos oss alla. | |
| serendipity6 - Ej medlem längre | 2008-11-01 17:30 | |
![]() | "När Linda Skugge ondgör sig över Ranelids läppglans förlöjligar hon just kvinnligheten hos en man, en flickpojke och är gör sig därmed skyldig till sexism." Citat mig själv. Jag har inget intresse av att kommunicera med ordprofeten som jag gissar är din bror. Inte med Beardo heller. Vill därför inte slösa energi där. Jag ville verkligen kommunicera med dig, få dig att förstå varför det du skrev gjorde mig illa till mods. Din fråga om Skugge får mig att inse att du inte har läst mina inlägg med någon önskan att förstå. Därför är det ingen poäng att fortsätta. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-02 08:53 | |
![]() | Det var min fru som yttrade sig om Ranelid här. Med de bevingade orden "Heja Skugge". Där kan jag inte stå bakom henne men hennes omdöme om Ranelid håller jag med om. Vi har boken "Kvinnan är första könet". Den gav mig absolut ingenting men jag tragglade mig ändå igenom den, mest av princip att aldrig lägga ifrån mig en bok. Den principen skall jag nog börja omvärdera. Ranelid skriver kiosklitteratur som säkert tillfredsställer några. Jag tycker även att Skugge gjorde en ganska oprofessionell recension av den boken men har fått lida ganska hårt för just det. Om jag inte har helt fel så har väl Skugge blivit förpassad till kultursidorna. Vi hade en föreläsning om bråket mellan dessa två på JMK och där sade någon insatt att Skugge inte hade någon önskan att hamna där hon är idag. Ranelid som författare, lämnar mycket att önska enligt min mening. Men bör sägas jag har bara läst en bok och det är ju en ganska produktiv herre och han kanske har lyckats mycket bättre med de övriga alsterna. Onekligen har han ju fått Augustpriset för "Synden" så vad vet jag. Det som irriterar mig en aning när det gäller Ranelid är hans självgodhet och skryt. I ett TV-inslag berättar han om sin fantastiska fotbollskarriär, han säger att han var Sveriges snabbaste fotbollsspelare och att han kunde ha blivit en Zlatan om intresset för att skriva inte hade varit så stort. Mannen gjorde en match i MFF:s A-lag och det var inte ens en seriematch. Nej tack, hur han belägrar äldre kvinnor tilltalar mig inte alls! | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-04 23:48 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =channel | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-04 23:53 | |
![]() | Jag har inte läst något av Ranelid än. Konstigt att han gått mej förbi trots att jag är en bokmal och läser ca 3 böcker i veckan. Men trots det så har jag grymt svårt för skugge, och i synnerhet när man går till angrepp mot en person med personangrepp och låter "läppglans o solarie" överskugga en recension. Larvigt av henne! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-05 00:27 | |
![]() | I like Björn Ranelid. Han har varit med om mycket | |
| jonypony - Ej medlem längre | 2008-11-05 02:08 | |
![]() | Att Ranelid är en av våra främsta författare är det ingen tvekan om sen kan folk "tycka" vad dom vill. Vad som gör att jag älskar honom är hans "larger than life" personlighet som jag anser förgyller vårt avlånga janteland. Det är coolt att en 60-årig författare använder läppglans. Alla som kritiserar honom för hans utseende är bara pinsamma. | |
| Okej - Ej medlem längre | 2008-11-05 07:07 | |
![]() | Som person vet jag inte, känner inte honom. Som författare gillar jag honom. Allt jag läst av honom har jag tyckt om. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-11-05 09:16 | |
![]() | Björn Ranelid var med och räddade tidningen R och det är bra! Jag har bara träffat honom några gånger, men ine läst någon av hans böcker. Har dock tre hemma. En av anledningarna till att jag INTE läst dem är att jag, när jag läst annat eller hört honom, tycker att meningarna är så "vackra" att de tar ut varandra. Svårt att förklara hur jag menar. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-06 02:14 | |
![]() | tar ut varandra från vaddå? Knappast böckerna, för de har du ju inte läst. Snurrigt värre Humle! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-06 02:17 | |
![]() | Humlesurr, jag förstår precis hur du menar. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 02:23 | |
![]() | jag vet inte vem människan är, inte sett eller hört honom, ej heller läst ngt alster av honom, har heller inte haft nöjet att se honom ragla ut från krogen på fyllan, inte heller har jag pratat med honom, men jag kan säga att jag direkt ogillar karln, usch och fy | |