Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 3 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 338 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-11 23:21 | |
![]() | Du ser den lilla delen ja. Jag tänker på alla de andra. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-11 23:22 | |
![]() | Är stor djurvän. Lägger ner debatten med dig, risken att få block är överhängande stor. | |
le-lou | 2008-06-11 23:24 | |
![]() | Alla raser har kommit till genom blandning. | |
le-lou | 2008-06-11 23:32 | |
![]() | dessutom får man väl se situationen som den är för barbi? Hon bedriver ju för fasen ingen uppfödning. | |
CrazyQ | 2008-06-12 00:05 | |
![]() | Det är inte länge sedan som Powder Puff valparna avlivades och räknades som "skräp" bland uppfödarna på Chinese Chrested. Nu är dom också godkända "kineser". Tänk att det också förekommer bland de "seriösa" uppfödarna. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan avliva fullt friska valpar. Själv tittar jag på Djurpoliserna på Animal Channel varje kväll kl. 22.00. det programmet kanske många här skulle behöva titta på och se vilka fantasktiska hundar det finns bland alla dessa blandraser som springer omkring på gatorna i USA. Som jag sagt tidigare Barbi, LYCKA TILL med knoddarna! :) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-12 00:08 | |
![]() | Vad har Djurpoliserna med detta att göra? Känns som att om inte alla avlat på allt så hade de haft mindre att göra | |
temperance | 2008-06-12 00:24 | |
![]() | Kan vi inte ha ihjäl alla utvecklingsstörda, blinda och rörelsehindrade när vi ändå håller på? Det skulle spara väldigt mycket tid och pengar - uj så praktiskt! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-12 00:26 | |
![]() | Mmm sarkasm. <3 Röstar för. :P | |
temperance | 2008-06-12 00:28 | |
![]() | Ja, om vi ändå är i rationaliseringstagen menar jag. Den nya regeringen skulle älska mig, jag ska ta patent på förslaget. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-12 00:29 | |
![]() | Fast jag skiljer djur från människor (även om vissa män är hounds). | |
lena1001 | 2008-06-12 01:13 | |
![]() | Stå på dig Bambi, o lycka till med dina valpar. Låt de människor som vill ha blandraser på hundar o katter ha det, o de som vill ha renrasiga kan ha det. Det är precis som att vissa vill ha en opel o en annan vill ha en volvo. meningarna går isär om vad som är en "riktig bil". Alla har rätt till sin egen åsikt. Och så är det faktiskt så att naturen ser till att olika arter inte KAN para sig och få bebisar. Så jag tror fullt o fast på att om naturen tillåter "blandraser" bland hundar, katter och även människor så är det rätt. | |
lena1001 | 2008-06-12 01:14 | |
![]() | förlåt. jag menade Barbie :-) | |
le-lou | 2008-06-12 01:41 | |
![]() | Crazy Q, läste din blogg och det är ju så skadat hur folk har blivit...(eller har folk alltid betett sig så här sjukt inom hundvärlden? ) När slutade det handla om hunden, och bara om rasen? Nu sitter det 6 glada familjer i sverige med varsin valp, åh gudars så farligt, vilken misär verkligen. Vissa här i tråden lär ju göra i brallan av upprördhet om de läser din blogg, så det är kanske bäst att inte länka om till den. | |
veggie_d | 2008-06-12 01:43 | |
![]() | när man läser en del av åsikterna i den här tråden får man fan lust att kräkas. De som på fullt allvar tycker att en individ, oavsett art, inte har rätt att leva bara för att föräldrarna inte råkar vara de rätta borde ta sig en allvarlig funderare på vilken sorts människor de är, och på vilken sort de skulle vilja vara. Sådana människor, och deras åsikter, tar jag inte i med tång. Ni som känner er träffade kan hålla era åsikter för er själva alternativt framföra dem på ett vuxnare sätt än att kalla Barbi för idiot i fortsättningen. Det, eller fortsätta sprida er dynga någon annanstans. Barbi: du gör helt rätt. Grattis i förväg till valparna! | |
mummla - Ej medlem längre | 2008-06-12 02:20 | |
![]() | All respekt är Barbi som reagerade med avsky inför tanken att avliva några av hennes framtida valpar. I övrigt har jag inget att tillägga. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-12 03:01 | |
![]() | Knevert är bäst! Dagens första spontan-roflmao här. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-12 03:03 | |
![]() | Sen så är det väl så vitt jag vet olagligt att avliva djur själv. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-12 03:10 | |
![]() | Jag hade nog inte helt rätt. "Hundar över åtta dagars ålder får endast avlivas genom överdos av narkosmedel under veterinärs överinseende skjutning med ett vapen på sätt som framgår av föreskrifterna Hundvalpar under åtta dagars ålder får även avlivas med ett slag mot huvudet på sätt som framgår av föreskrifterna." | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-06-12 03:37 | |
![]() | Hej, Barbi! Jag har ingen hjälp att erbjuda men du får min välsignelse ändå eftersom den känns befogad nu när du har fått stå ut med så många förbannelser! Helt makabert förslag att döda hundvalparna. Om du har tid, råd eller vilja angår bara dig. Man anar en vilja att mästra redan där: Komma på tanken att lägga sig i ngns privatekonomi... Bisarrt! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-12 09:10 | |
![]() | Well hela tråden bekräftar bara min uppfattning att människor är för blödiga. Och prioriterar helt fel. | |