Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 519 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SirMattBusby | 2008-08-17 00:19 | |
![]() | I min ungdom hade jag ett vik på ett daghem som hade barn från 1 år tom 6 år så man fick höra mycket kul men det roligaste jag hört var när vi efter frukost förberedde barnen för utelek. Var på toaletten med en liten kille på 3 år och en liten tjej på 5 år, killen på pottan, flickan satt på toaletten... Följande konversation skedde då:) (Pojkens namn Erik, flickan Lotta) Erik som sitter på pottan tittar ner på sin snopp, tittar på mig o sen på snoppen igen pekar på den och säger: -Dä ä pillen. Jag svarar pedagogiskt som sig bör att: -Ja Erik, det är pillen. Erik tittar på snoppen igen, sen på mig, vidare till Lotta, ner på snoppen igen, tittar på Lotta igen och vänder blicken mot mig med bekymrad blick och säger: -Lotta ingen pille? Jag svarar: -Nej, Lotta har ingen pille. Bekymrad tittar Erik på snoppen igen, vidare till Lotta sen till mig och man ser hur har tänker efter, tittar på Lotta igen, vänder blicken mot mig och skiner lyckligt upp och säger: -LOTTA SOM MAMMA, KUSSIMURRA:) Då ramlade jag ut ur toaletten tokskrattandes... Men fina ord hade Erik för könen allafall...:) Kan säga att jag när såg hans mamma så blev jag lite lätt full i skratt:)) | |
| Margana | 2008-08-17 10:19 | |
![]() | kussimurra har jag hört förut....min mormor (87 år) kallar sin frida själv är det nog musen som gäller......min mamma sa lilla stjärten när jag var liten kommer jag ihåg sa nog snoppen om ungarnas när de var små.....eller för att retas med dem när de blev lite större: skumbanan =) | |
| bobo flux | 2008-08-17 11:02 | |
![]() | när jag var liten knodd kallades snoppen för "pelikanen" av mor och farsan inför barnaöron. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-08-17 11:06 | |
![]() | PEKEN heter det ju | |
| Teppy | 2008-08-17 14:43 | |
![]() | Lill-Lill... mufflan.. på killens har jag inget. | |
| hjortfot | 2008-08-18 00:39 | |
![]() | Boris & Doris när lite diskretion behövs... Annars tycker jag nog att man kan lära barnen att det heter penis & slida | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-18 01:38 | |
![]() | Fast ungen blir nog utskrattad i skolan om han säger penis...svårt det här. Tror jag håller på snopp och snippa för barnen. Här i norr säger de ofta pes, förresten. | |
| PeterNorth | 2008-08-18 02:14 | |
![]() | "Här har du min, nu vill jag se din!" brukar funka som raggningsreplik. | |
| micro113 | 2008-08-18 02:19 | |
![]() | Jag minns en sagobok från det jag var liten -- på uppslaget var en sax och en trådrulle och följande text Snipp, snapp snut så var sagan slut. Jag förknippar snipp, snapp med att klippa -- och tycker inte att snippa passar. Kissemurra har jag hört som liten och misse --- efter engelskans pussy, gissar jag. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-18 02:22 | |
![]() | Intressant, micro, då snippan på engelska ofta kallas skåran, klippet eller jacket...(the cut). | |
| wahey | 2008-08-18 02:39 | |
![]() | Jag döpte min dotters till snutta, mest för att hon skulle få ett namn på den (det var innan beslut fattades om att det heter snippa). Hon godtog glatt det, tills någon dagispersonal sa "Kom nu lilla snuttan"... | |
| Sibbe B | 2008-08-18 02:49 | |
![]() | PeterNorth, "Huka dig så jag kan k*ka dig" funkar också 9 gånger av 10 Steve och Slagathor kör jag på. | |
| sideway | 2008-08-18 03:45 | |
![]() | Bakpotaisen.....så kan man ju få sås till om man har tur | |
| tattarfinkel | 2008-08-18 10:40 | |
![]() | köttflöjten och köttrosen/skäggbiffen | |
| Missix74 | 2008-08-18 13:26 | |
![]() | Usch, köttrosen lät lika illa som kisskorven *ryyys* | |
| MissT | 2008-08-18 18:42 | |
![]() | Jag säger pulla och snopp i vardagsspråk. Jag HATAR framstjärt, vagina och slida och lika så penis. | |
| Miss_jk | 2008-08-18 19:08 | |
![]() | MissT, ja, framstjärt måste väl vara det fulaste ordet någon kommit på? Framstjärt... | |
| egoflickan | 2008-08-18 19:31 | |
![]() | En vän till mig kallar tjejens kön för smula, vilket är upplagt för missförstånd. När hon säger till sin femåriga dotter att hon bara ska borsta smulorna av bordet innan de ska gå ut, bryter den lilla tjejen ihop i en fnissattack :D | |
| Tess2 | 2008-08-18 21:38 | |
![]() | Jag tycker att det är bra att det finns olika ord för olika tillfällen. Några av dem är asexuella och några inte. Några passar för läkaren, några för barn och några för älskaren. De är ju hur bra som helst! | |
| Tess2 | 2008-08-18 21:40 | |
![]() | När jag första gången hörde ordet "nöjesfält" för fitta tyckte jag att det var hur bra som helst. Jag berättade det för min man och sa: - Så fint! Det finns ju massor av roliga saker att hitta på där! Han svarar: - Ja, eller så menar man en plats där många har varit och roat sig innan. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om ordet... | |