Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 444 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Margana | 2008-11-04 20:14 | |
![]() | Ceckes...då skulle du bo på landet...där tittar man ut från fönstret så fort det åker en bil förbi ;-) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:15 | |
![]() | Ok Ceckes....Då borde ju varenda STHLMare vara högutbildade och INTE arbetslösa, eftrsom de finns både jobb o utbildningar... Varför i hela friden skulle STHLM få företräde, Dudde? * Storstadskomplex* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:17 | |
![]() | Inte stockholm benny, stockholmAREN får företräde. Det är kutym och tradition. Bör inte ifrågasättas. Bara för att det finns god tillgång till utbildning och annat, betyder inte att folk brukar dem. Stockholm är trots allt sveriges största byhåla, fast byfånarna syns inte i mängden! ;) | |
| Ceckes | 2008-11-04 20:19 | |
![]() | Å wow en bil! Är det så det känns... kan jag tänka... Jag har erfarenhet av landet också... Tyst o trevligt, men några veckor på semestern, inte året runt. Skulle aldrig stå ut utan körkort heller... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:20 | |
![]() | Äsch, Dudde.... Stockholmaren TROR att han får företräde, men så är det ju inte... Sen sos, så finns det ju trevliga STHLMare här på beta, men dom är undantagna... | |
| Ceckes | 2008-11-04 20:21 | |
![]() | Sen finns det ju faktiskt stockholmare som är sjukskrivna eller arbetslösa av olika själ precis som här i småstan.. Men det finns betydligt mer jobb o välja bland i sthlm om man har utbildning.. Jag är inte högutbildad, e undersköterska... Men jobb finns i Sthlm för mig.. Jag jobbade även som barnskötare ett år i sthlm utan utbildning.. hade andra meriter och kvalitéer som jämfördes så jag kunde jobba som det. Det är faktiskt lättare att få jobb i Sthlm, det står jag fast vid. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:21 | |
![]() | Jag vet att det svider benny. Livet är hårt ibland. Det är bara att bita ihop, packa bohaget och flyta till stan. | |
| Ceckes | 2008-11-04 20:22 | |
![]() | Det där ovan var ämnat till bennyboll.. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:22 | |
![]() | I Sthlm behöver man inte kk, där går ju inte att köra ändå för alla tullar och köer. Lättast är ju att ringa hemkörning på allt då, det hade jag gjort. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:23 | |
![]() | kk ... tihi! | |
| Margana | 2008-11-04 20:24 | |
![]() | haha...tänkte samma sak ;-) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:24 | |
![]() | Går alldeles utmärkt att åka kollektivt Beta.. Men du vet inte så mycket om Stockholm va?? :D | |
| Ceckes | 2008-11-04 20:25 | |
![]() | just det kk.. om vi pratar om sånt kk alla andra menar så är det lätt i sthlm o ha hur många kk som helst.. eftersom det är så stort så hinner du inte få dåligt rykte för ingen vet vad du gör i mängden ändå.. hihi | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:25 | |
![]() | själ o själ Ceckes...det har vi allihopa.. Uska är jag själv, och har som sagt aldrig varit arbetslös...Pluggade i höstas/våras för att få andra arb.uppgifter och det är väl så det går till...Annars vore det väl orättvist, eller hur? Fortfarande, Dudde, så står jag för att GBG är trevligare än STHLM... | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:29 | |
![]() | varför ska man ha dåligt rykte för att ha 40-100 kk? Det är väl bara att sätta på så många som möjligt under sin livstid. Erfarenhet ger det också. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:30 | |
![]() | men benny det får du tycka. Stockholm är vackrare dock. | |
| Åmålrockar | 2008-11-04 20:31 | |
![]() | Lär ju vara Åmål,, har ju faktistk blitt utsedd till världen näst bästa stad!! Va väl nån på irland som vann tror ja!! | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-11-04 20:31 | |
![]() | Stockholm är trevligast eftersom det finns störst variation av utbyte här. Men Malmö och Göteborg är givetvis trevliga också särskilt Malmö, Mölan är fin men söder är finare. | |
| Ceckes | 2008-11-04 20:31 | |
![]() | Jo men bennyboll, jag jämför med Karlshamn.. här måste man in i vikariepolen.. innan vi får jobb o i vikariepolen jobbar man på timmar på olika ställen.. men för att få in foten i vikariepolen..det kan man inte om man som jag varit sjukskriven o bott i en annan stad o jobbat där hela mitt vuxna liv. Att det sen är lättare i jönköping att få jobb är en annan sak, för jag jämför fortfarande bara med min livserfarenhet o de platser jag bott på. Jag tycker ju ändå sthlm är den vackraste staden oavsett om det finns mer möjligheter till jobb.. för mig, eller ej. Men eftersom jag haft väldigt lätt för att få jobb där så är det bara ett plus i kanten av alla andra plus som Sthlm har för mig. | |
| Heba | 2008-11-04 20:45 | |
![]() | MALMÖ!!! oh. yes... | |