Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade23
Mobilspel
Pågående18 966

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bobo flux2008-11-25 22:04
Antal inlägg: 11371

"Klart det är en svår fråga, hur det ska bedömas, jag har inte sagt emot det. Men jag tycker heller inte att pedofiler ska skyddas, de borde hängas ut. Om det då skulle innebära att kära 16 åringar också hängs ut, så får det väl vara så, men folk kan ju läsa i domarna och se vilken typ av brott det rör sig om."

skyddas från vad, Nephelia?

_abc_2008-11-25 22:04
Antal inlägg: 2200

Får en tanke kring alla "skolmord", särkilt i USA. Där mobbade ungar blir så upprörda över företeelsen att de till slut går till skolan och dödar sisådär 5-15 skolungdomar, varav det bland offren ofta funnits någon av mobbarna ungen utsatts för. Alla är väl av samma skrot och korn typ? Hämningslöst döda några extra av bara farten är väl försvarsbart så länge mobbarna strök med åtminstone.

Detta hat mot mobbarna vill jag jämföra med ert hat mot pedofiler som begått brotten, dömts, avtjänat straff, nu vill ni ta lagen i egna händer och i stort sett döda dem. Hur kan vi i resten av samhället stå på och inte göra nånting?

kissed - Ej medlem längre2008-11-25 22:07
Antal inlägg: 3037

Kul att du Nephelia och bigbug ifrågasätter om jag är dum?!

Om du verkligen tror på ditt förslag med en tatuering i pannan så kan jag inte ta dej på allvar när du disskuterar. Då måste dumheten ligga hos dej.

dudeniro - Ej medlem längre2008-11-25 22:07
Antal inlägg: 6214

Ja, det kommer folk naturligtvis att göra nep! först surfa kriminell.com sedan bege sig till tingsrätten för att studera närmare vad domen säger!

Vem tycker synd om pedofiler här? Det är ungefär samma retorik som "if you are not with us, you are against us" i någon form av Bush-retorik om att den som inte vill kriga mot terrorismer stöttar dem.

Jag tycker det är synd om du och andra tror att det bidrar till något positivt annat än att tillfredsställa ditt hat genom att hänga ut dömda och lämna det till folk att själva agera. Ingen har gett mig något vettigt svar vad man skall använda informationen till, förutom korkade antydningar att man kan söka upp den dömde och spöa upp honom (eller henne). Är det att ett sätt att visa en högre moral, ett sätt att stötta offer och ett sätt att lära barn inte minst hur man skall hantera orättvisor!?

_abc_2008-11-25 22:07

Kissed: Att de börjar insinuera att du skulle vara dum tolkar jag som att deras vettigare argument har tagit slut, för länge sedan.

kissed - Ej medlem längre2008-11-25 22:09
Antal inlägg: 3037

_abc_ det är nog så:-)

dudeniro - Ej medlem längre2008-11-25 22:09

Kissed: "du är dum" brukade komma när alla andra argument var uttömda på skolgården, vill jag minnas. Naturligtvis kan det gå väldigt fort för ett barn att nå det stadiet, att vuxna människor faller dit ser jag som... tja, barnsligt.

Måns_E2008-11-25 22:12
Antal inlägg: 12059

Nja mitt exempel med att listor kan användas i alla möjliga sammanhang tänkte jag snarare just skulle visas hur skevt det blir när den 16 årige "pedofilen" han med sin 14-åriga flickvän, eller den som på felaktiga grunder har blivit dömd för sex med minderårig skall försöka hyra bostad.

För ni är väl inte så naiva att ni tror att alla dömda pedofiler är skyldiga?

bobo flux2008-11-25 22:13

uffe6y, ditt inlägg var nog det mest osmakliga jag läst hittills. Argumentera gärna för din ståndpunkt, men håll diskussionen på en anständig nivå.

vulcan2008-11-25 22:15
Antal inlägg: 7666

Forumadmin: Jag håller med och har raderat eländet.

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-25 22:15
Antal inlägg: 677

Jag fattar hur ni menar, ni som tycker att jag är helt puckad nu, visst tatuering i pannan skulle inte funka och det du skriver om skolmorden och så. Jovisst, jag fattar vad ni försöker säga. Men jag tycker ändå, att jag han begått ett sådant fruktansvärt brott, att man våldfört sig på barn, så att de aldrig kan bli hela igen under resten av sina liv, de kan gott få ett sådant "straff" att de påverkar resten av deras liv. Jag skulle tycka att det var skönt om "pedofil" verkligen tatuerades in i pannan på dem. Om alla barn kunde se direkt vilka som är pedofiler. Jag vet att jag inte tänker rationellt, känslorna tar gärna över, i denna fråga. Men jag tycker inte att ett fängelsestraff på några år räcker, och sedan kan de leva ett normalt liv, och i många fall falla tillbaka till samma och begå nya sexuella våldsbrott mot barn. Fattar ni? Kan ni tänka in er i situationen, när en fullt vuxen man trasar sönder en två-åring? År ut och år in blir våldtagen av sin egen pappa? Eller mamma för den delen. Alla hot, förnedringen, den fysiska smärtan? Att vuxna har sex med spädbarn så att de dör av skadorna? Och allt som det hela gör med själslivet? Men som man får, smärta som man bär med sig under resten av sitt liv? Både fysiskt och psykiskt? Att du talar om kära 14 eller 16 åringar är liksom något helt annat, och det fattar folk. Folk skulle fatta skillnaden, om man även kan läsa själva domen eller en kort beskrivning på den.

dudeniro - Ej medlem längre2008-11-25 22:16

fan vad lågt uffe (angående att nämna en betapetmedlem som exempel)

du skriver ju själv "...läsa skulle hjälpa mig med att varna folk i allmänhet att denna person som stryker omkring skolan dreglande efter mina skolbarn är farlig,,,j"

Du använder ju ett exempel som gör det fullständigt onödigt med ett register. Tacka fan för att man skulle reagera om någon stryker omkring skolan och dreglar efter ens barn!? Vad fan skall du behöva göra bakgrundsresearch för att reagera på det?

Men ok, det är ju bra att vara begrepp att ingripa och den beredskapen får man kanske om man nu håller koll på alla i registret och dessutom hänger med sina barn hela dagen när de är i skolan.

_abc_2008-11-25 22:17

FUNKAR VERSALER?

EFTERSOM INGEN HITTILLS AV ER FÖRESPRÅKARE AV "UTHÄNGNING" NÄMNT VAR NI VILL SÄTTA GRÄNSEN UNDRAR JAG OM NI MISSAT NÄR VI ANDRA FRÅGAT ER, DÄRAV VERSALERNA. VAR VILL NI SÄTTA GRÄNSEN DÅ, VID MORD, RÅN, VÅLDSBROTT, FILDELNING? RELIGION, RAS, SEXUELLA AVVIKELSER?

bobo flux2008-11-25 22:17

bäste forumvärd/ar, ta bort detta och mitt föregående inlägg också.

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-25 22:17

dudeniro, jag tycker att det åtminstone vore skönt, om alla barn kunde veta vilka som är kända pedofiler. Om man har några i huset där man bor. Till exempel.

vulcan2008-11-25 22:18
Antal inlägg: 7666

Det är märkligt att alltid våldtäkter mot spädbarn kommer upp som exempel. Hur många såna belagda fall finns det egentligen?

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-25 22:18

dudeniro JAG VET INTE VAR GRÄNSEN SKA DRAS, MEN JAG TYCKER ATT PEDOFILER SKA HÄNGAS UT.

Rigoletto2008-11-25 22:19
Antal inlägg: 204

Vilket underbart samhälle vi skulle skapa, en site för varje brottsrubricering. En tidsfråga innan varje medborgare hamnar med bild, personnummer, fritidsintressen och naturligtvis själva brottet. Kanske kan man länkas dit via eniro. Jag tycker också att själva misstanken för brott skulle räcka för att hamna i registren. Varför vänta till dom.....

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-25 22:19

Det är inte alls märkligt, tycker det är mer märkligt att det ska tystas ner och inte pratas om, att spädbarn blir våldtagna.

dudeniro - Ej medlem längre2008-11-25 22:20

Nep, tror du på fullaste allvar att vi vet om de som är dömda för pedofili ens är representativa för alla som begår sexualbrott mot barn? De flesta övergrepp mot barn begås inom familjen som du själv antyder.

nep, jag har skrivit tidigare några frågor till dig. svara om du har tid, det skulle uppskattas.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?