Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| znizze | 2008-12-07 14:19 | |
![]() | ingson`kriget i irak har inget med allah att gör. Det är förbjudet att spionera på andra, att baktala andra, att avslöja andras hemligheter, att skadSpel är förbjudet, att döda, stjäla och idka utpressning är förbjudet liksom varje annan handling som skulle beröva människor någon an deras sociala rättigheter. a andra, att förolämpa eller anklaga andra för något de ej begått. där är nogra saker som är inom islam! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:25 | |
![]() | znizze nähä och vad är det heliga kriget då? | |
| run-marie | 2008-12-07 14:27 | |
![]() | Men znizze, varför starta flera trådar om ungefär samma sak? Det skulle väl räcka med 1 egentligen som tar upp alltsammans? | |
| znizze | 2008-12-07 14:29 | |
![]() | bino8 ???????? det heliga kriget? vem är det som starta de? | |
| StinaD | 2008-12-07 14:29 | |
![]() | Det finns många lagar och regler, förordningar osv i alla religioner och deras skrifter. Själv tycker jag att Bino besitter en otrevligt massa fördomar mot muslimer för deras aktioners skull och tycks tro att det inte är människor som gör dom, utan att dom görs utifrån deras religion. Det tror inte jag. I grund är vi människan lika byggd, av celler och materia, det som skiljer är hår,ögon och hud-färg. Vetenskapen kan inte skilja en muslim från en protestant osv. Att anta att muslimer är onda osv osv osv är en ganska skrämmande tanke. Dock en fördom som jag tror många bär med sig. Men som tidigare folk skrivit både här och tidigare trådar, då kan vi fördöma alla religioner, för då är det dom det är fel på..... Personligen håller jag med om att det är när politik kommer in i bilden det blir problematiskt.... Znizze: Jag tvivlar inte på att det du skriver verkligen finns inom islam, det står säkert i koranen med (har ej läst koranen så jag vet inte).. för mig är det ganska grundläggande saker som de flesta religioner har och de flesta människor uppfostras på det sättet. Dock lever inte alla så.... Du har fortfarande inte svarat på frågorna som har ställts till dig, och jag precis som sylvia är nyfiken på vad islam säger om barnäktenskap. Jag är inte mumslim, men jag vet ett flertal unga kvinnor från islam som bosatta här i Sverige fick resa hem till sina hemland och gifta sig med en man utvald av deras far... då var tjejerna inte äldre än 15 respektive 16 år. Även jag är nyfiken på vad du har att säga om detta. Så jag håller med en del övriga, starta inte en såpass här stark debatt om du sedan inte tänker vara delaktig. | |
| znizze | 2008-12-07 14:31 | |
![]() | det var ett jävla tjat om dom här trådarna | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:33 | |
![]() | znizze nu menar jag inte det i bokstavlig mening, men när det är våld inom islam pratas det alltid om "heligt krig" precis som mindre människor dör för att det är heligt, förstår du hur jag menar. Med Koranen i ena näven och geväret i andra | |
| Mas73 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:35 | |
![]() | med bibeln i ena handen och svärdet i andra... (korstågen) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:35 | |
![]() | som tex detta: Muslimer uppmanar till heligt krig mot Kina Kinesisk polis meddelar att de två muslimer som angrep en polisstation i Xinjiang-provinsen hade dokument på sig med uppmaningar til heligt krig. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:36 | |
![]() | Mas73 javisst lika fel det, men nu är det ju inte det tråden gäller:) | |
| Mas73 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:38 | |
![]() | bino, så vi får bara kommentera muslimer i den här tråden? inte sätta perspektiv...? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:42 | |
![]() | StinaD jag har fortfarande inga fördomar, som jag har skrivit innan är jag tex själv inte svensk, är gift med en italienare, har vänner från irak, iran etc. Men jag väljer också att inte se vad som händer i världen med skyglappar | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:43 | |
![]() | Mas73 men man ska väl hålla sig till ämnet?, jag har själv varit duktig på att slinka ifrån ämnet på andra trådar heheh starta en ny du:) | |
| JuicyM | 2008-12-07 14:49 | |
![]() | "Men jag väljer också att inte se vad som händer i världen med skyglappar".. Är det inte det som föder fördommar? Jag ser att några muslimer gör si och så, därför gillar jag inte de... Eller missuppfattar jag dig? | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:54 | |
![]() | alltså är inte det här rätt rasistiskt? kanske jag är dum som ens frågar mig det men herregud varför ska man tycka om muslimer? i mina ögon är de som vem som helst och ingenting att ifrågasätta.. varför inte starta en tråd om "vad tycker ni om svenskar?" det är minst lika fånigt. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:55 | |
![]() | och varför jag säger detta är för att jag nånstans i mitt lilla minne har någon rad om att rasism inte är okej här på beta men vafan jag kan väll ha fel. | |
| JuicyM | 2008-12-07 14:56 | |
![]() | Svenskar är en nationalitet, medan muslimer tillhör en religion, Islam. Så det är en viss skillnad. Men tycker inte heller det finns så mycket att diskutera egentligen... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:58 | |
![]() | jag lämnar denna tråden nu innan det går galet:) Om alltför många våldsamheter/negativa saker händer så reagerar jag, sen spelar det ingen roll om det är Kalle Ankas barnklubb det gäller. Och nej jag är inte rasist. Och nej jag gillar inte den invandringspilitik vi för i detta landet. Ha det bra alla! Tack och hej för mig | |
| Måns_E | 2008-12-07 14:58 | |
![]() | Om man vill prata om krigiska religioner så är kristendomen mer krigisk än islam. Det handlar inte så mycket om vad man tycker, utan mer om att islam inte missioneras på samma sätt som kristendom. Så varför prata om heliga krig när det gäller muslimer då? (Just det ja Bino skall ju kunna slänga ur sig vilken skit som helst utan att bli motsagd, för då är det orättvist) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:59 | |
![]() | Måns_E om du vill kalla mina åsikter för skit är upp till dig, men det är mina åsikter. Och tråden gäller inte kristendom!! | |