Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 387 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:56 | |
![]() | Utredningar av jaktbrott har störts av att det har förekommit hot. I de fallen är det tjuvjägare och motståndare till rovdjur som har tagit lagen i egna händer. | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 17:56 | |
![]() | Struntprat. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:59 | |
![]() | mm,brukar låta så ja;) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:59 | |
![]() | Vilket är struntprat? | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 18:01 | |
![]() | myspruppan kan uppenbarligen inte läsa innatill och inte stava heller. Den här tråden handlar om militanta djurrätsaktivister och deras engagemang. Som vanligt tål dessa inte att stå emotsagda utan börjar då svänga sig och komma med undanflykter. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:02 | |
![]() | :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:04 | |
![]() | Jag har alltid tänkt att veganer måste vara även otroligt miljömedvetna. Tänk så fel man kan ha :S | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:04 | |
![]() | inte du heller,,för jag heter myspruppen,,inte myspruppAN!dra upp sånt skit som hur man stavar??dom får göra vad fan dom vill för mej snart,för jag själv börjar bli riktigt frustruerad då jag ser hur allt sånt skit som djurplågeri bara får fortsätta!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! disskutera riktigt ist för att prata om totalt ointressanta skit saker som hur ngn stavar elr inte | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 18:13 | |
![]() | Sånt skit som djurplågeri motiverar alltså terror mot människor? Hot mot barn och släktingar till pälsförsäljare? Det kan jag aldrig i helvete gå med på! Hade det handlat om mer uppenbar politiskt eller för den delen religiöst motiverad terror hade både säkerhetspolisen och länsman burat in skurkarna för länge sedan. Vad hindrar dem i det här fallet? Flatheten hos myndigheterna är det som upprör mig mest, de förvirrade djurrättsmänniskorna kan vi nog inte få att ändra på sig med mer än att de växer till sig en aning. | |
| micro113 | 2008-12-13 18:16 | |
![]() | Det finns absolut ingen ursäkt för att hota eller terrorisera körsnärens anhöriga. De har inte valt hans yrke. Jag kan inte heller se vad som är bra för djuren när man förstör ventilationen och kväver femtusen höns, släpper tusen minkar som biter ihjäl varandra eller svälter ihjäl, sätter eld på ett hundstall så att valparna brinner inne för att de inte skall gå till forskning, osv osv.. Är det rätt att plåga ihjäl djur för att göra en poäng? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:19 | |
![]() | Nej, det är det inte micro. Man gör ju inte heller en poäng i sånt fall. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-13 18:29 | |
![]() | Om man som djurrättsaktivist anser att det är rätt att sätta sig över lagen för att främja sina egna syften kan man väl inte heller ha invändningar mot andra som gör så? Rätten till anarkistiskt beteende ska väl i så fall även gälla till exempel nynazister som vill spöa upp de ohederliga invandrarna? | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 18:30 | |
![]() | Birgerkung - bra poäng! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:38 | |
![]() | Iofs så hatar jag allt vad våld heter men jag har lite sympatier också för djurrättsaktivister för det jobb som de utför. Att människor öht kan ikläda sig päls är en gåta för mej, och en vidrig handling! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:41 | |
![]() | Inte speciellt vidrig. Men som jag skrev innan, föda upp djur endast för deras päls känns som ett oerhört slöseri. Varför inte använda hund, katt, smådjur, och häst ist. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-13 18:42 | |
![]() | Jag har också svårt att förstå folk som tar på sig en minkpäls, men samtidigt äter jag och ikläder mig delar av andra djur, då det känns som lite dubbelmoral från min sida. Men är det ett gäng 17-åringar med gatsten och sprejburkar eller är det Sveriges riksdag som ska bestämma vad som ska vara tillåtet och vad som ska vara förbjudet i vårt samhälle? Det är ju det det här handlar om. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:49 | |
![]() | TRASHONE:Det är EXAKT det som finns,hund & katt fabriker,dom snittar små valpar och stora hundar levande,dom spettar dom med hö gafflar,stryper katterna i snaror i burrana,å låter dom hänga där tills dom kvävs!sverige ska vara en stor konsument av de pälsarna,men det går ej under katt & hund päls på våra varor Som jag skrev tidigare så är jag inte för metoderna aktivisterna anv sej av!som att ge sej på hans fam osv,däremot skrev jag att när de inte tas på allvar från början när de försöker få bort allt vad djurplågeri heter,så kanske det blir så till slut???att det går över till våld!sen skrev jag oxå att jag bryr mej snart inte ens i vad dom gör,,det var ett uttryck för min frustruation då jag märker att inte fredliga aktioner räcker till!man vet ju inte vad man ska göra för att synas elr höras!på det sättet finns de faktiskt en gnutta förståelse som gör ut å sätter det i verk,,, | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:50 | |
![]() | Jag kan hålla med dej om det birgerkung. Jag äter också kött och har säkert nån jacka i skinn i gömmorna. Jag är som sagt väldigt kluven i frågan. Men våld och hot är aldrig okey iofs. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:50 | |
![]() | då får nog sveriges riksdag ta ställning,genom att dom inte gör det,visar ju att de överlåter det till 17 åringarna elr hur gamla dom nu är,,,,, | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 18:55 | |
![]() | de snittar djuren och spettar dom på hö gafflar för att när de känner smärtan,reser sig pälsen å på våra huvor å skit,ser då pälsen fluffigare å mysigare ut,,,,blir vansinnig!!!!!!!!!!!!!!!! !!!! | |