Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 864 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 10:51 | |
![]() | bollo, (och alla andra som är intresserade) du kan ta en titt på: www.cig.canon-europe...9s hZaRETLC Lösen är: sprite93 Det är bara ett fåtal bilder men jag lägger dit fler efterhand. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-07 11:11 | |
![]() | Risotto: Kul att se :) Visst är det roligt att fotografera? Jätteskön känsla när man får till det riktigt bra. Fota på :) | |
| Zaaraa94 | 2009-01-07 11:23 | |
![]() | En mobil :P | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2009-01-07 11:23 | |
![]() | Hm, jag kan välja bland kläder.. men ska jag va seriös så e de mina deisel stuprörsjeans :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 11:24 | |
![]() | bollo, ja det är bland det roligaste som finns, jag önskar dock att jag kunde köpa mig ett annat objektiv. Jag vill ha ett bra vidvinkel med lågt bländarvärde, har spanat på ett 18-80mm (tror jag) med 2,8 genom hela zoomen. Vad har du för huvudspår i ditt fotograferande? Jag plåtar gärna natur o.dyl. nu senast har det blivit en hel del jakt och de personer som är involverade i det. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 11:27 | |
![]() | Mitt tält ligger bra till i dyrhetsklassen, ett Hilleberg Tarra som ryckte på ca 5 loppor om jag inte har fel. Det var min 30 årspresent till mig själv och jag ångrar det inte en sekund. När jag får chansen så köper jag en hund, räknar med att det rycker på 12 ca. En karelsk björnhund är vad det kommer att bli då. | |
| Dalkullan | 2009-01-07 11:30 | |
![]() | Ja man fick ju inte räkna med hus eller bil...men kanske släpkärran då för 20000...fast halva betalade ju sambon =) | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-07 12:00 | |
![]() | Ris: Om du inte har några fasta objektiv så rekommenderar jag att prova. Dom är oftast mycket ljusstarkare och bättre kvalitet. Mitt 50 1,8 är det jag använder mest av allt, riktigt bra och kostar bara 900kr, ungefär. Borde ligga runt samma pris till Canon. Om du vill ha lite mer vidvinkel så har Sigma prisvärda ljusstarka objektiv med fast brännvidd. Det kan tyckas som mycket pengar för endast en brännvidd men man lär sig snabbt vad man kan göra med det och har snart lika mycket frihet som med en zoom. Om jag måste stoppa mitt fotograferande i ett fack... Hmm, nån form av dokumentärt foto med konstinslag. | |
| Tamoshante | 2009-01-07 12:07 | |
![]() | En soffa och bord från www.bohem.se/_bohem.aspx en gång när ekonomin begav sig. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 12:27 | |
![]() | bollo, (med risk för att det är chatt) jag har tittat på billigare fast 50 med 1,8 men jag vill komma ner ännu lite längre i vidvinkeln. Jag vill få med mycket av förgrunden när jag plåtar på nära håll, mitt gamla standard till mina gamla analoga kameror, eos 1000F och eos 50E, hade 35 som mest vidvinkel och jag vill ner ännu mer. LÅga zoomvärden tycker jag egentligen inte om, jag kan lika gärna gå de metrarna som jag vinner på zoomen och jag får dessutom bättre kvallitet i bilden på det sättet. Jo jag har kollat på sigma, det var ett sådant jag refererade till, men de kostar ändå 3,500 och de pengarna har jag inte just nu. En sak som jag verkligen gillar med digitalkameran jämfört med den gamla analoga är det ligger så mycket förmåga i huset. Jag tycker att jag får kalasbilder ända upp på iso 3200 och kan bara rekommendera det varmt om man kör med en lika bra kamera som min är. Jag är verkligen nöjd med min EOS 40D. | |
| Tess_80 | 2009-01-07 12:29 | |
![]() | Alltså det dyraste i prylväg (förutom hem och bil) är vår nya säng! Är så toknöjd med den och sover som en prinsessa så jag tror inte att jag nån gång kommer kunna sova lika bra i en annan säng igen. Var till mor under jul å hälsa på å sov i en säng där å hade ont i ryggen efter den trippen :( ajajaj! | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-07 12:48 | |
![]() | Ris: Lite chat får dom stå ut med, nu är det ju viktiga saker vi pratar om :) Ja, det går ju inte att komma undan att det lätt blir mycket pengar när man ska handla fotoprylar. Du kan ju se om du hittar ngt begagnat objektiv istället. Har man bara ett öga på blocket och är snabb så kommer man över ngt förr eller senare. Och visst får man mycket när man handlar kamera nu. Visst kostar husen bra mycket mer än vanliga analoga hus men som du sa får man mycket mer också. | |
| Evisaur | 2009-01-07 13:00 | |
![]() | Köpte två lådor med begagnade verktyg till silversmide för 10 000 förra året. Allt var i toppskick och egentligen värt mycket mer. Så jag är nöjd! =) | |
| toovrida | 2009-01-07 13:17 | |
![]() | mina hundar | |
| StinaD | 2009-01-07 13:22 | |
![]() | Risotto: Vilka otroligt vackra bilder.... :-) Ja själv har ja gnog inte köpt så mycket jättedyra saker, förutom huset jag bor i... (men det räknas väl inte antar jag)... Så det får nog bli datorn..... | |
| -Nephelia- | 2009-01-07 13:32 | |
![]() | Förutom bil och lgh så är det nog soffan, som gick på runt 15000. Annars är det nog resor som har kostat mig mest, har rest mkt och ganska ofta. Och hästen & hunden ska väl placeras någonstans i toppen också. | |
| bujum | 2009-01-07 13:48 | |
![]() | För min del är det väl på sista tiden vill säga: Kamera. Jag är jättenöjd med min Nikon D80 och mina sigmaobjektiv:70-300, och 170-500. Reser på safari en gång varje år, och jag var lite trött på min Fuji 18 zoom. Inte snabb nog. Innan det var det Canon men på den tiden var det ju film som gällde. Har gått över eller rättare sagt tillbaka till Nikon. Nu kör jag ju inte med nån riktig proffskamera men den är bannemej inte dålig ändå. Har dessutom lite andra extra småkameror som jag har med i bilen och i handväskan och sådär för man kan ju inte dra runt på systemkamera hela tiden. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-01-07 14:02 | |
![]() | det var nog min mina löpande fasta kostnader på 9000 varje månad | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 17:22 | |
![]() | StinaD, tack! det höll på att bli en bild på ett vildsvin i dag också. Visste inte om jag skulle skjuta eller fota. Den stod inte stilla så jag började rota efetr kameran, men den började traska iväg och när den fick vittring av min jaktkamrat så drog den utan pardon och så var alla planer bortblåsta. | |
| eeistan | 2009-01-07 17:29 | |
![]() | förutom lägenheten min frus förlovningsring | |