Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CHL | 2009-01-29 23:38 | |
![]() | nja, men samma teknik gäller tess, i stor o liten butik! Men låt mig lägga upp det såhär då, hon sätter åt den här kunden som utnyttjar och kanske snattar. Denna kunden i ett litet samhälle är känd av många, detta sprider sig som en löpeld... tro mig.. Vad händer? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:38 | |
![]() | kermis Vad är så speciellt med sanden? Sand som sand? Och gör det något att du delar ut en massa kuponger, om de nu finns där för kunderna? Annars SÄG NEJ! bara..bara säg nej.. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:39 | |
![]() | haha kanin.. eller.. "har du äntligen fått dig nåt inatt?" *s* | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:40 | |
![]() | Jag hörde en gång en tjej i ca 9-10 årsåldern säga till sin kompis då de gick ut från affären, efter att ha stirrat länge och ingående på kassörskan - detta var i Stockholm, där kassörer sällan är äldre än ca 16 p.g.a. att de är billig arbetskraft då-att "Sååååg, du, en gammal tant som JOBBAR!!!...." Hon i kassan var kanske typ 45 år....då undrar man vad människor egentligen har för bild i sitt inre av hur en kassör/kassörska ska vara..? FÅR man existera efter 40, med tyngdlagar och annat elände? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:40 | |
![]() | dudeniro Jag vet, det där är en klassiker. Min bild dök upp bara för att jag bestämde mig för att inte dricka när jag var törstig. Ibland blir det sådär bara..så knasigt liksom | |
| Tess 08 | 2009-01-29 23:42 | |
![]() | CHL, Vi kan ju säga såhär.. Jag bor på ett mindre ställe och i familjen finns en butik. I närheten finns andra liknande butiker med liknande varor, men dessa är kedjor med andra förutsättningar. Jag VET! Tror jag har mer insikt på den biten.... | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:42 | |
![]() | Safflor.. Jag tror det blir värre och värre...Faktiskt. Det kommer bara bli det. Alla kommer ta botox och alla får dövblinda barn. Så tråkigt! | |
| CHL | 2009-01-29 23:43 | |
![]() | tess, jag har bott i vara, det finns inget större utbud där heller ;) | |
| CHL | 2009-01-29 23:45 | |
![]() | men de flesta mindre vill inte utvecklas, det är ju bra som det är! *strävar bakåt* Medans dom större vill utvecklas och sträva lite mer framåt. | |
| CHL | 2009-01-29 23:46 | |
![]() | INGEN kan tjäna pengar på handeln om man inte vill utvecklas, oavsett om det är mat eller annat! | |
| Tess 08 | 2009-01-29 23:46 | |
![]() | Mmmmm........ (håller med, håller jämt med... typ) | |
| micro113 | 2009-01-29 23:48 | |
![]() | Kermis Du får poängtera att erbjudandet endast gäller en gång per hushåll. Om hennes mamma då vill ha ett eget gratisprov så får hon masa sig ner dit själv, och hämta det -- sen har de fått sitt kvot, och du kan påtala "En gång per hushåll" Lå dem gärna skriva på en liten kupong som du trycka upp i ansiktet på dem, om de kommer tillbaka efter ett andra gratis ex. Själv bor jag också på liten ort, vi har två djurbutiker, och handlar i båda - beroende på vad vi skall ha. Ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om vilket bemötande andra får i butiken, utan tycker butikerna är bra och handlar därför där. I ena fallet brukar dock en släkting till innehavaren jobba, och när den är i tjänst så undivker jag helst att handla, och kommer tillbaka senare istället. | |
| CHL | 2009-01-29 23:49 | |
![]() | måste utgå iaf .. ha det :) | |
| micro113 | 2009-01-29 23:50 | |
![]() | CHL Det handlar väl om att hålla ett utbud som efterfrågas på orten, och inte växa sig ur sin egen kundkrets. Börjar man satsa på elefantfoder i Sörmland så riskerar man att gå i konkurs s a s. | |
| kermis | 2009-01-29 23:51 | |
![]() | Alla prova-på-kuponger osv är ju i slutändan till för att värva nya kunder och vi sitter inte hemma med hundratals av de förpackningarna. Om en kund tar upp hela lagret innebär det merjobb för mig som ska beställa hem fler (och dessutom ligga ute med pengar) och det blir irritation bland de kunder som faktiskt ville köpa den produkten. Får vi en ny kund av det, jättebra, då får vi tillbaka pengarna vi lagt ner och kanske till och med lite lön om vi har tur. Annars - ren förlust. Det är inte så att kunden jag pratade om tidigare går och ens bättrar på mitt rykte när hon får sina gratisprover. Och tycker du "sand som sand" så undrar jag hur många olika sorter du testat... Jag (och alla mina kunder...) tycker att det finns enorma skillnader, och tro mig, det är INTE en säljare som pratar (förmodligen bor du ju inte här så jag har noll vinning på att försöka pracka på nåt på dig)... utan en ägare till tre katter (och fyra lådor som konstant innehåller olika sandsorter för att jag alltid vill hålla koll på hur mycket det går åt av vilken sand, och vilka som luktar mest/minst, om det har kommit nån ny sandsort vill jag ju veta om jag ärligt kan sälja den med gott samvete osv. Skulle aldrig falla mig in att ta in de billigare sorterna, för de funkar helt enkelt inte lika bra, vare sig när det gäller lukt och annat tex klumpbildning om det nu är klumpbildande sand man vill ha..). Tycker du att alla är lika efter att ha testat tex coop och jämfört med everclean, så sure, kör på det, vi har alla olika preferensramar och jag tvingar ingen att köpa den sanden jag säljer. :) | |
| Tess 08 | 2009-01-29 23:51 | |
![]() | Där jag köper vår kattmat (ej ICA) handlar jag för att jag vill ha det märket, den storleken på påsen samt till det pris jag anser vara bra. Kom precis att tänka på att han i kassan är en riktig 'muntergök' som nog aldrig dragit på smilbanden.... han rör knappt på munnen när han pratar... men jag handlar där ändå | |
| kermis | 2009-01-29 23:53 | |
![]() | micro: jo, jag försökte påpeka att erbjudandena gäller bara en gång per hushåll, det var då mamman kom på tal. Jag håller med, ska mamman testa får hon komma in och fråga själv. Tyvärr kan jag inte trycka alla kuponger de fyllt i i deras ansikte då leverantören tar hand om dem när de är ifyllda... Jag får börja kopiera dem.. :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-29 23:57 | |
![]() | kermis Okej..Nej jag har inte testat nån form av sand!!!! Vet inget om det faktiskt :) | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-01-30 00:35 | |
![]() | människorna i den här tråden får mig att förstå varför folk vill kriga o skiva kött mm. Det finns folk som brinner för det. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-01-30 01:08 | |
![]() | Jag bemöter alltid butikspersonal med största respekt och är trevlig, just för att jag tycker att det är anständigt och praktiskt att vara trevlig även mot folk jag inte känner. Det blir bättre för mig och för personen i fråga. Om inte annat så kan det kallas folkvett. Men ändå finns det totalt oengagerad personal som kan vara jättetrevlig mot personen som står innan en i kön, men passar på att ta ut sitt missnöje då det kommer en ung kille som är åtminstone 30 år yngre än kunden som togs emot innan. Och man får höra ett fullkomligt uttråkat tonfall, rentav föraktfullt, samtidigt som man får en mycket barsk blick. jag på mina knappt 20 år tycker att unga kassörer/kassörskor har ett mycket trevligare bemötande. Nog för att jag kunde brytt mig mer, vill folk tjura så får de väl det. Tycker ändå att personal som är utbildade inom service bör behandla alla lika. | |