Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 821 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| asodora | 2009-06-05 10:39 | |
![]() | Ibland går det fort över tangentbordet..."otrogna kvinnan" skull det vara och inget annat. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:39 | |
![]() | fast vilka är det som är olika i sitt sätt att tänka o se på världen? menar du kvinnor och män? | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:43 | |
![]() | O nej jag menar inte att den kvinnan blir pryglad här.. Jag tänkte mer på ställen där det faktiskt händer. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:53 | |
![]() | Och angående det med pappors rätt efter en skilsmässa. Det är en komplex fråga, men vad jag har sett, i mitt liv, andras o statistiskt, så är det ofta så att mamman sköter större delen av omvårdnaden innan skilsmässan, så då är det väl inte så konstigt att dom ofta får vårdnaden. Jag tycker att barn har rätt till sina pappor innan skilsmässan, genom pappaledighet etc. Faktiskt så separerade jag själv för att jag tyckte att om jag ändå ska göra allting själv så kan jag lika gärna vara ensam istället för att ha två bebisar. Sen känner jag många engagerade pappor, skilda eller inte, som är väldigt delaktiga i alla aspekter av barnens liv. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:55 | |
![]() | Äh. Vem är man om man blir ihop med en lögnaktig och svekfull person? Känns som att gömma sig bakom kollektivet och kontraktet på något sätt att bara känna sig som ett offer för att man har blivit sviken. Jag föraktar faktiskt personer som förlitar sig på att man bara kan välja vem som helst och ingå ett avtal och så är det ordnat. Man får ha lite människokännedom själv också. Den som blir bedragen kan faktiskt delvis ha sig själv att skylla ibland. Man får länge träna sig i människokännedom och verkligen vara kräsen när det gäller val av partner. De flesta verkar bara ta någon och hoppas på det bästa. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:59 | |
![]() | jag har varit otrogen mot olika flickvänner omkring 70-80 gånger. varför? nu tror jag att jag ville uppnå: bekräftelse. oförpliktande närhet. spänning. en känsla av frihet. att gripa ögonblicket. uppfyllning av sexuella drömmar och fantasier. snabb och impulsiv förlösning av sexuella spänningar. respekt i mina manliga vänners ögon (han är en riktig man, för han får göka han) hur kunde jag utsätta mina flickvänner för min otrohet? det var inga problem att förtränga otroheten och att ljuga för att kunna behålla flickvännen. i början. senare åt det upp den djupare kontakten, sexlivet tynade bort, jag fick prestationsångest (vilket ledde till mer otrohet, lättare att "vara sig själv" med någon man inte känner) och jag lämnade förhållandet. jag tror att jag var otrogen för att jag inte vågade vara mig själv tillsammans med mina flickvänner. det visste jag inte då. så jag tror att det i grund och botten handlar om medvetande. hade jag varit mer medveten på den tiden skulle jag nog inte haft de flickvänner jag hade in the first place, men arbetat med min osäkerhet tills jag vågade vara mig själv tillsammans med andra. men man lär så länge man lever :) | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-05 11:26 | |
![]() | Bra inlägg carlmartin. Håller med dig i allt. Insiktsfull och bra :). | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-06-05 11:28 | |
![]() | Jag tror att man har en brist på empati för andra människor, om man klarar av att vara otrogen gång på gång. Man fattar inte / struntar i att man är taskig mot sin partner när man gör såna grejjer... Lite psykopat-drag där tror jag.... | |
| asodora | 2009-06-05 11:31 | |
![]() | solcito: Mamman sköter omvårdnaden? Barnen har rätt till sina pappor INNAN skilsmässan? Tror vi får öppna en ny tråd! | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 11:42 | |
![]() | ja... fast det orkar jag inte.. Fast jag jag tycker att det är jättekul om du har den erfarenheten att pappor generellt är lika delaktiga i den dagliga omvårdnaden av sina barn. Det är ju jättebra. Var bor du? ska flytta dit.. Yin y yang: Det finns sjukt mycket psykopater isåfall! Jag är nog en. jag erkänner. | |
| le-lou | 2009-06-05 11:43 | |
![]() | jag håller med asodora, barnen har alltid rätt till sina pappor och det är synd och skam att en del kvinnor använder barnen som vapen! | |
| apbur | 2009-06-05 11:52 | |
![]() | Folk kanske inte är psykopater, men visst föder individualism fram fler och fler egotrippade människor. Man är lat, ansvarslös och självömkande om man fortsätter med ett destruktivt beteende bara för man kan. | |
| vulcan | 2009-06-05 11:55 | |
![]() | det där med psykopat... nja. Bland mina manliga kompisar/vänner genom åren är det två som sticker ut som notoriskt otrogna. I det ena fallet också kombinerat med vad han själv i efterhand ser som ett rent sexmissbruk också under perioder av singelliv. Det andra fallet handlar inte så mycket om kvantitet i antal som att ha inlett flera långa förhållanden "vid sidan av" olika relationer med kvinnor han har barn ihop med och lever med. Ingen av de här två killarna är några psykopater. De är tvärtom på alla sätt utom på detta plan snälla och genomhyggliga typer och pålitliga vänner. Förklaringarna måste sökas på annat håll och handlar - tror jag - om ett behov av bekräftelse och kanske också spänning. I det ena fallet går det tillbaka på barndomen - vi har pratat rätt mycket om det han och jag och jag har ingen anledning att inte tro honom. Detta sagt så har han också försatt mig i tråkiga situationer flera gånger när jag var yngre och t.o.m. påverkat mig att komma med felaktig information till hans flickvän. Det här kan fortfarande göra mig arg att tänka på, hur mycket jag än i övrigt gillar honom som människa. Det är inte roligt att sitta vid ett köksbord tillsammans med en tjej man i övrigt gillar och bära på en otrevlig hemlighet ("jag vet vad din man haft för sig") som man inte på några villkors vis kan yppa. Fast man kanske på ett plan borde göra det. När jag tänker vidare på saken så inser jag också att båda de här killarna har ett barnsligt drag kvar (de är båda på väg upp mot de 50 nu) som på sitt vis är charmigt (och säkert bidragit till att de lyckats charma en hel del tjejer genom åren), men också kanske är en del av förklaringen till att de hållt på så här. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:05 | |
![]() | man handlar alltid i enlighet med sitt medvetande. om alla visste vad som var bäst att göra skulle vi inte ha användning för varken moral eller regler, vilka är klena substitut för klarsyn. sen vågar jag påstå att ingen av oss äger klarsyn. det är det vi är satta till världen för att förvärva. upa- kallar du folk lata, ansvarslösa och självömkande för att få dem att sluta vara det? tror du att det funkar? | |
| Maskulinist | 2009-06-05 12:12 | |
![]() | Nej, jag tror att hon gör det för att det är sant, utan någon direkt agenda. | |
| Maskulinist | 2009-06-05 12:13 | |
![]() | (Upa alltså) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:16 | |
![]() | ok. tror du att man föds färdig? | |
| apbur | 2009-06-05 12:17 | |
![]() | Vilket folk, du, väninnan som inte finns här? Jag kan inte ta ansvar för alla som känner sig träffade. Som svar på din fråga, ja, jag tror det hjälper att vara ärlig mot de som står en nära. | |
| ANDERStG | 2009-06-05 12:18 | |
![]() | carlmartin: Ditt forna lösleverne räknar jag inte till din fördel men du har mitt stöd emot kören av övermänniskor. :) | |
| apbur | 2009-06-05 12:22 | |
![]() | Övermänniskor? Jag tycker man verkar ganska trög om man måste göra samma misstag 70-80 gånger för att komma på att det var fel. | |