Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| smulgubbe | 2010-08-14 12:03 | |
![]() | Tack för era svar. Apbur.min katt fick förut bara pellets och nu får han bara blötfoder, för det är så mycket protein i torrfoder som tar upp fettet. Vetrinären sa att så länge som katten äter och inte blir magrare, så är det inget problem. Han har blivit lite bättre, fått finare påls och dricker mindre. Men jag vill veta hur det går till med kontrollen av insulin och hur svårt det är. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 13:41 | |
![]() | Vet ni någon bra zooaffär i Stockholm eller nära Stockholm? Som har lådor, sand, mat med mera.. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-14 13:52 | |
![]() | Bromma Zoomarknad är jättebra och har ett stort utbud. Vinsta zoo, men där har jag aldrig varit själv, bara hört att det är bra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-12 14:07 | |
![]() | Någon som vet vad man kan göra åt en katt som verkar hård i magen? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-12 14:11 | |
![]() | Tack för förslagen förresten gottmix. Lite sent svar blev det :P | |
| yak55 - Ej medlem längre | 2010-09-12 14:17 | |
![]() | jag har gett morotspure (barnmat) till mina katter när deras magar krånglat, och det har funkat väldigt bra... då har det ju oftast rört sig om att dom haft diarré, men det kanske funkar även om dom är hårda i magen... | |
| HappyGrace | 2010-09-14 00:30 | |
![]() | Måste nog säga Perser då jag har en själv! Happy heter han och är nyss fyllda 11 år :) | |
| fairy_Dragon | 2010-09-15 17:39 | |
![]() | Perser är en favorit, har en blandperser. Hon har superfin päls men har inte näsan mellan ögonen som vissa. Hon har t.o.m lite utåtpekande nos eftersom hon har norskskogskatt i sig med. | |
| godzilla99 | 2010-09-15 17:43 | |
![]() | Ragdoll och maine coon | |
| bergliot | 2010-09-15 18:00 | |
![]() | Jaha så blev min "tråd" nerstängd.. förstår inte helt varför, men ändå. Om någon vill vara hjälpsam kring ett liten kattfundering så läs gärna min "tråd" som startades idag ang katter som plötsligt blivit ovänner. Fick en föärfrågan om de är innekatter- nej de är ute när de vill men väljer ofta att vara inne. Och jag har inte noterat någon skada på någon av dem, verkar normala förutom de här "surbeteendet som den yngsta honan just nu uppvisar.. Tacksam för tips! | |
| HappyGrace | 2010-09-15 23:10 | |
![]() | Skulle absolut ha velat ha en bengal för de är såååå vackra. Har dock hört att de klöser på typ allt och alla så jag väljer att ha min tjocka underbart fina perserhane själv ett tag till. Inte för att saknar någon kompis direkt. Är sååå självupptagen och egenkär att han inte skulle ha tid för en ny familjemedlem. | |
| med | 2010-09-15 23:13 | |
![]() | Norsk skogskatt!! | |
| Deadwing | 2010-09-15 23:16 | |
![]() | HappyGrace - Bengaler är inte ber klösbenägna än andra katter. Katter klöser bland annat för att markera revir och vill göra detta på centrala platser. Har man då ingen strategiskt placerad klöspelare/-träd så är det däremot risk att katten ger sig på soffan eller andra utstickande hörn. Det har absolut ingenting med rasen att göra. Skillnaden kan i så fall vara att bengalen är en aktiv ras och kräver mer av sin ägare än t.ex. en perser som tillhör de lugnare raserna. :) Intressant att så många nämner norsk skogskatt. Finns faktiskt ingen ras som heter så ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-15 23:16 | |
![]() | yak55, Okej, kan vara värt att testa även om min katt är rätt kräsen. Fick ett tips om tonfisk i olja som nu testas men jag kommer antagligen gå till veterinär ändå.. | |
| Deadwing | 2010-09-15 23:21 | |
![]() | Deloicious - Morotspuré är snarare för katter med lös mage då morötterna hjälper till att "stoppa upp". Är katten konstant lös bör man se över fodret. Mycket torrfoder (särskilt de sämre sorterna) ger mycket avföring, och om katten inte får i sig tillräckligt med vätska så blir avföringen hård. Är det bara ett tillfälligt stopp kan man ge messmör för att "skjutsa på". | |
| Deadwing | 2010-09-15 23:22 | |
![]() | Jag menar konstant hård. Men ja, är katten konstant lös bör man även då se över fodret :) | |
| Deadwing | 2010-09-15 23:23 | |
![]() | (och hälsan i övrigt) | |
| Loppan65 | 2010-09-15 23:37 | |
![]() | Cornish Rex....min är gammal nu och har fått diabetes. Han tappade även en tand för en tid sedan...snart är det dag att skicka honom till de sälla jaktmarkerna men det är så svårt att ta det beslutet då han spinner och verkar må så bra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 14:04 | |
![]() | Kanske har frågat tidigare, men är det någon som har eller har testat PeeWee? peewee.se/ Jag står inte ut med dammet från sanden... | |
| MayBley | 2010-10-23 14:06 | |
![]() | Jag har två siameser och de är supertama. Jag tycker om katter som är aktiva, tama och vill vara med hela tiden. | |