Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-08-30 22:45 | |
![]() | tack 65... kul med lite medhåll som omväxling;) men det blev inte mkt till diskussion hade gärna hört pions åsikt vad gäller intressant konst. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-30 22:55 | |
![]() | Kandinsky,da Vinci,Braque,Matisse,Favi er och Saulnier. Blev tvungen att springa runt och läsa vad som stod på tavlorna. | |
| 655556 | 2009-08-31 17:33 | |
![]() | www.aftonbladet.se/k...57 14094.ab Hägglund skriver mycket bra i ämnet. "Men ett av kulturens viktigaste bidrag är att andra egenskaper hos personen än konsumtionslustan utvecklas. Att värna människan som kulturvarelse i kontrast till konsumtionsvarelsen." :)! | |
| pion ekrot | 2009-08-31 18:18 | |
![]() | lusdrama. Vad man tycker är intressant konst får man väl helt enkelt bara tycka vad man vill om, jag var bara nyfiken på ditt svar. :) Jag brukar ta konst för vad det är ungefär som när man hyr en film, man blir inte besviken när man ser en romantisk komedi för man vet ungefär vad det handlar om men man kan även ibland bli glatt överraskad ändå. Det är roligt att bli riktigt berörd på olika sätt, och varför jag blir det då jag väl blir det brukar skilja sig, och är något som sprider sig genom många olika konstnärliga uttryck. Det finns genialisk samtidskonst, genialiskt måleri, genialisk konceptkonst o.s.v. För att hålla med liksom andra så kan jag stämma in i lovsången angående Paul mccarty, det var intressant att besöka moderna då han huserade över halva stället. Var går gränsen för moraliskt försvarsbar konst? | |
| ösarkungen | 2009-08-31 18:29 | |
![]() | Om Anna Odells iscensatta psykos inte är konst så borde ju inte musik med politiskt budskap vara konst och musik är i de flesta människors ögon verkligen konst. Eller? | |
| kajix | 2009-08-31 18:30 | |
![]() | Är aftonbladet konst? | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:32 | |
![]() | Ha ha, nja... | |
| pion ekrot | 2009-08-31 18:37 | |
![]() | "Är Anna Odells konstverk konst?" är fortfarande en överflödig och meningslös fråga. Nej, Aftonbladet är inte konst. Det är en tidning. | |
| kajix | 2009-08-31 18:42 | |
![]() | det är alltså framställaren som bestämmer? då är det en överflödig och meningslös fråga. | |
| pion ekrot | 2009-08-31 18:58 | |
![]() | Nej. Som sagt definieras konsten åtminstone delvis i en kontext som kallas för konsthistoria och som skapas i det som kallas för "konstvärlden". Konstvärlden producerar konst och konsthistoria och ur konsthistorien föds ny konst. Kreti och pleti har inget att säga till om i den här världen, vem som helt kan ha en åsikt om vad som borde få kallas konst eller inte, men det som erkänns som konst i konstvärlden är det som sedan "är" konst oavsett vad någon annan anser. Konstvärlden = Världens alla konsthögskolor, gallerier och gallerister, yrkesverksamma konstnärer, konstsamlare och konsttidskrifter och dyl. Är man inte det minsta intresserad eller insatt så är det kanske svårt att greppa hur det här fungerar, men det är alltså ingen som helst slump vad som "är" konst. Om man håller med eller inte? Spelar ingen roll där det spelar roll. ;) | |
| pion ekrot | 2009-08-31 19:30 | |
![]() | ...ibland kan man tycka att det blir lite kejsarens nya kläder. Men man måste fortfarande ha någon slags makt och interaktion i konstvärlden för att kunna vara det där lilla barnet som påpekar nakenheten/ifrågasätter kläderna och också få ut någon slags konsekvens av det. Ett par exempel är Ernst Billgrens bok "Kommitten" som sedan blev dramaserien AK3 och Martin Schibli och Lars Vilks "Hur man blir samtidskonstnär på tre dagar". | |
| pion ekrot | 2009-08-31 19:35 | |
![]() | Eller konsekvens och konsekvens. Reaktion eller respons kanske är bättre ord. /End of spam! | |
| kajix | 2009-08-31 19:41 | |
![]() | fast det var bra spam. nu ska jag läsa igenom hela tråden igen med nya klä... glasögon. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-12 02:26 | |
![]() | Kan man tänka sig att det är Anna Odell som sprängt sig själv på Drottninggatan? Om så är fallet är det då stor konst eller något så mycket större? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-12-12 10:53 | |
![]() | I så fall hade hon i alla fall fått lite spridning på konsten för en gångs skull. | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-12 11:01 | |
![]() | Det här är (fotbolls)konst. www.youtube.com/watc...Jm m_2Sc2No | |
| vigren | 2010-12-12 11:30 | |
![]() | Mycket som är konst i andras ögon är i mina ögon bara konst-igt... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-12 17:28 | |
![]() | man kan inte generaliser konst,om det är konst eller inte sitter i betraktarens ögon, | |