Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 023 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Syntax-Fe | 2009-11-16 00:41 | |
![]() | och svar Nej, brukar inte få säsongsinfluensa. | |
| YlBjörn | 2009-11-16 01:02 | |
![]() | Ja e den som fick lunginframmation efteråt. Hostat i fyra veckor o käkar morfin mot smärtorna. SÅnu går ja o lägger mej för stavningen börjar bli svår. | |
| Marenda - Ej medlem längre | 2009-11-16 10:41 | |
![]() | Jag känner en person, som med största sannolikhet har varit sjuk. När man jobbar med riskgrupper inom vården prioriteras man ju när det gäller vaccin. Personen jag tänker på fick inte ett endaste symtom av vaccinet, medan alla kollegorna fick mer eller mindre kraftiga biverkningar, varenda en. Sen känner jag till en hel del, som inte fått det bekräftat via test, men som troligtvis haft sjukdomen. Min dotter har fått sin första vaccinspruta för två veckor sen och ska få sin andra om en vecka. Det känns skönt, för hon har så lätt för att bli sjuk. Idag är jag t ex hemma och vabbar. Hon fick sprutan en tisdag eftermiddag och natten mellan fredagen och lördagen blev hon het som en kamin. På lördagen hade hon som mest nästan 40 graders feber, men när hon vaknade på söndagen var hon helt återställd igen. Jag förstår att det tar tid att vaccinera alla. På den BVC som vi tillhör, där dottern vaccinerades, har de bara öppet en enda eftermiddag i veckan för vaccinering. Kanske inte så smart... Krya på er alla som är sjuka! | |
| sanlin | 2009-11-16 12:45 | |
![]() | Det verkar ju helt tokigt att bara ha öppet en em i veckan i dessa tider! Hur tänkte dom då tro....... Det är ju barn och riskgrupper som prioriteras just nu. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-16 14:39 | |
![]() | Skulle tro att det är för att man får in så begränsat med vaccin och att det är en färskvara. | |
| caroline_dha | 2009-11-16 14:47 | |
![]() | Omkring 2000 personer dör varje år i "vanlig" influensa. Att 6 personer dött i svininfluensan (indirekt, då de dog av infarkter eller lunginflammation) så känns hysterin kring svininfluensan aningen överdriven... Men oavsett så bör man ligga på sin vårdcentral eller sjukhus om man skulle få hög feber som håller i sig, speciellt om det gäller barn. | |
| sanlin | 2009-11-16 17:44 | |
![]() | Det kan nog säkert vara så mommes men det lät lite väl lite iaf. Är jobbigt att behöva vänta på att få ta sprutan men vad gör man....... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-16 17:58 | |
![]() | Det är väldigt frustrerande med den här långsamma produktionen av vaccin och köerna som bildas vid mottagningarna. Även om man inte dör, är det ju ett lidande för spec drabbade barn och deras föräldrar, vabbande mm. Hur mår ni sjuka idag? | |
| leker | 2009-11-16 18:05 | |
![]() | mommes: Ang. min dotter så har det varit lite bättre idag, vi har lyckats hålla ned febern hela dagen. Nu är det dock nåt skumt med henne igen, så jag får väl snart ringa sjukvårdsupplysningen igen. Nu har hon knappt någon feber, men skakar konstigt och klagar över att hon fryser. Kanske är det febern som är på väg tillbaka bara? Avvaktar en liten stund innan jag ringer- igen. | |
| nettan23 | 2009-11-16 18:10 | |
![]() | Jag har skrivit i en annan tråd ang vaccin :) Men från början hade jag tänkt ta vaccin, bara att första gången var det slut, andra gången hade dom ställt in vaccineringen. Sen blev jag sjuk, vet ej vad det e för flunsa, men läst mer om vaccin och hoppar nu över det! Har slemhosta kvar och fick Mollipect, hjälper faktiskt litegrann! | |
| sanlin | 2009-11-16 18:15 | |
![]() | Hur gammal är din dotter leker? | |
| leker | 2009-11-16 18:18 | |
![]() | Hon är 7 år Sanlin. Har gett henne alvedon nu och ska se om frossan ger sig. | |
| sanlin | 2009-11-16 18:24 | |
![]() | Hoppas det lugnar sig igen snart! Har två döttrar själv (8 o 12 år) som ska vaccineras nu i veckan äntligen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-16 18:28 | |
![]() | leker, fråga sjukvården om febern stiger igen. Dricker hon duktigt och får i sig näring? | |
| leker | 2009-11-16 18:47 | |
![]() | Mommes: tack för omtanken! Jag har kontinuerlig kontakt med dom och är det något jag är orolig för så är det bara att ringa igen :) Ja, hon har fått i sig bra med vätska och även lite näring under tiden febern var nästan borta. | |
| mrperfect | 2009-11-16 22:38 | |
![]() | Det glädjer mig att lillan mår bättre leker :) Likaså att du verkar må bättre tack vare detta faktum! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-17 07:03 | |
![]() | Dom vägrar ju testa om det är svininfluensa eller inte. Det verkar som att först när folk verkligen har kollapsat så tar man en test. En kollega på jobbet blev sjuk, dom vägrade testa henne, men hennes mamma jobbade i vården så hon gick runt det. Nog tusan hade hon svininfluensa. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-17 07:08 | |
![]() | Har funderat varför dom vägrar visst det kostar, men vad får man för statestik, jag har ju varit sjuk i snart 2 V , men dom säger troligen bara förkyld , det går en annan oxå så det behöver ju inte vara svininfluensan,,. Men som sagt hur vet dom det utan test?? Bitte | |
| litenstor | 2009-11-17 10:08 | |
![]() | vad jag vet har ingen jag känner blivit drabbad | |
| malho | 2009-11-17 10:22 | |
![]() | En manlig kompis med svår blodsjukdom skulle till UAS för operation, där upptäckte dom att han hade knorrfebern. Han som var i så dåligt skick och med halvt immunförsvar hade inte märkt nåt av den! Hans sambo fick den naturligtvis. Min dotter på 14 år har varit hemma i 9 dagar nu med illamående, hosta, kräkningar, huvudvärk. Ser fram emot en vecka till sängs snart då ;-) | |