Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 411

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tur-Tomten - Ej medlem längre2009-12-27 21:02
Antal inlägg: 131

Kan ni inte olja in er och köra catfight istället, eller ta det här med psykologen?

Nu har ni en gemensam fiende och kan bli vänner.

El Gronde2009-12-27 21:06
Antal inlägg: 205

Kjelle är snygg och kul, säkert en aning dum men vem bryr sig. "Mäklarna" var underbar.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 21:08
Antal inlägg: 705

Har han någonsin spelat en lyckad kille? Jag kommer inte på någon.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 21:10
Antal inlägg: 2521

"Trädgårdsarbete!"

Ha! Jag _visste_ det. ;D

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 21:15

Alltså, VAD ÄR det med folk idag? ---> 2009-12-27 20:45
*tummen ner!*

Satyra2009-12-27 21:27
Antal inlägg: 4561

Lerna - Det där kallar jag för personligt påhopp/övertramp, efter de mått jag tolkar att ett forum kan tänkas ha.
Vill också tacka för komplimangen, för att du ändå ödslar tid på mig, trots att du finner mig så tråkig. ;-)

Jodå, jag vet att du skrev att du/ni inte vill ha mina inlägg, men jag blinkar inte ens för ynkryggar som anonymt skriver inlägg likt det du skrev, sorry för min olydnad.

Skulle dock vara intressant att höra på vilket vis jag kastat spydigheter omkring mig i tidigare inlägg, så om inte du eller "de dina" vill svara, kanske någon annan vill göra det?

Dödmetallörn - Vet inte vad av det jag skrivit du inte förstår och/eller missförstår - men du vill väl förmodligen att jag ska vara en gnutta upprörd. Förlåt mig, men jag är inte det.

När en diskussion däremot kommer till ett läge som det är nu - där jag faktiskt tycker att det ÄR rent överstyr otrevlig ton - då tappar till och med en analytikermaniker som jag intresset. :-/

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-27 21:33
Antal inlägg: 11612

Satyra!

Vilket bra ord:analytikermaniker!

först trodde jag det stod analytikermekaniker.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 21:34

Hm...synd att ni två, Satyra och Örnen ska tolka varandra på detdär viset.
Jag tycker nämligen att ni båda är riktigt friska fläktar här och det är kul.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 21:45

Jag kan inte hjälpa att jag blir pissed när folk rackar ner på Kjell. Möjligen är det hans karaktärer jag förälskat mig i mest. Prästen i "Rapport till himlen", sättet på han lufsigt tackar ja till en kopp kaffe i "Morden", hans skrupelfria nallebjörn i "Mäklarna", när han nynnar på en dålig låt i "Smala Sussie"...

(Att fördriva en febersjuk söndag på betapet var så här i efterhand inte så smart, kräkreflexen går på högvarv)

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 21:46

"sättet på"? Skyller på att jag är sjuk.

Satyra2009-12-27 21:51

anneli72 - hehe, jomen det är ju lite av mekanikergöra, fast enbart tankemässigt, i att analysera också så helt fel hade ju inte det ordet varit heller. ;-)

Miss Yoco - tack och ja, jag tycker faktiskt också att det är synd att det blir så för min tanke med att diskutera är att man tycker det är kul att göra det, inte att någon part uppfattar eller uppfattas som bara "bråkig", så att säga.
"Smågnabbande" ton stör mig inte ett dugg och jag har fortfarande inte på något sätt upprörts av något som sagts, (förrän nu på slutet), utan bara funnit det roande. Jaja ...

Satyra2009-12-27 21:56

Dödmetallörn - Krya på dig! Menar det, så det var inget sarkastiskt i det, ifall nu någon skulle få för sig att tolka det så!
Lika bra att gardera sig. :-O ;-)

lycopersicon2009-12-28 00:00
Antal inlägg: 355

När jag läser denna tråd blir jag påmind om varför jag föredrar att jobba på en arbetsplats med mestadels manliga kollegor. För ett antal år sedan gick jag en utbildning då vi i klassen var ca 25 tjejer och 3 killar. Då var det sånt här ältande varje dag....samma sak sades om och om igen och det gnälldes och blev sura miner och bla bla bla....Gäsp! Har inte orkat läsa allt men vad är problemet egentligen? Någon vill ligga med Kjell B och någon vill inte....? Jisses!

Comeon - Ej medlem längre2009-12-28 00:39
Antal inlägg: 456

Dödmetallörn jag tycker också att Kjell Bergqvist har gjort en del mycket bra rollkaraktärer men i det privata har han tyvärr ofta sagt väldigt många grodor.
Han verkar ha lite väl mycket fördomar och är lite för "råbarkad karl" för min del. Lite ödmjukhet skadar ju inte även för en man.

Har du kollat in länken som Tur-Tomten länkade till för ett par sidor sen?
Om jag har rätt bild av dej Dödmetallörn så tror jag att du som jag hatar såna uttalande?
Tycker att både Dödmetallörn och satyra kommer med bra inlägg och det känns mer som de missuppfattat varann.

carlmartin - Ej medlem längre2009-12-28 01:25
Antal inlägg: 4590

jag tycker att Kjell Bergqvist var enormt bra i "Morden". Det fanns en värme i repliken, underspelad humor och så tyckte jag att han förvaltade sin gåva som gammal charmör på ett väldigt fint sätt. känns som om att jag fick upp ögonen för honom litegrann där.

sen gillar jag människor som inte går för mycket på tå, men säger vad de tycker. inte så att det helt kvittar vad de säger, men det kan vara charmigt att trampa i klaveret ibland. om de gör mig förbannad är det som regel ett gott tecken.

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-12-28 10:36
Antal inlägg: 517

Ranelid alltså....vad är det med karln? Hör han inte själv vad han säger?!

Är han verkligen sann, eller driver han med oss alla?

Jag blir helt förundrad över de ord han kastar ur sig hela tiden...

Han framstår som en överlägsen, uppblåst skrytmåns!

callerina2009-12-28 10:42
Antal inlägg: 65

Den där länken med Kjell verkar ju vara rätt gammal. Och vem har inte gjort och sagt dumma saker i sitt liv/sin ungdom...
Om jag inte minns fel så hade den där killen hängt ut/paparazzat/journalista t om Kjells privatliv så att han blivit förbannad.
Dessutom är ju Aschberg där, var det ingen som märkte att det var han som först uttalade sig rasistiskt om grabben? Det brukar inte vara hög PK-nivå i Aschbergs program.

monew2009-12-28 10:42
Antal inlägg: 823

han är speciell ranelid

monew2009-12-28 10:43
Antal inlägg: 823

han och anna anka kanske

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-12-28 10:46
Antal inlägg: 517

monew: Åh herrejisses! Hahaha! :-) Ja, får det plats med så många EGO:n i ett och samma rum, samtidigt? ;-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?