Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade45
Mobilspel
Pågående18 732

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2010-03-07 22:57
Antal inlägg: 11612

Vi drar allt till sin spets!

nettan232010-03-07 22:59
Antal inlägg: 4086

Minst sagt :)

Får mig o tänka på reklamen med föräldrarna som kör moppe inomhus

nettan232010-03-07 23:01
Antal inlägg: 4086

www.youtube.com/watc...eC iARcHLx0

Rullarjämt2010-03-08 07:51
Antal inlägg: 199

Enligt hyresgästföreningen (jag vet att du bor i bostadsrätt, men kanske kan vara vägledande):

Fråga
Min sambo och jag har flyttat in i en lägenhet med balkong. Problemet är att vi störs av att vår granne i våningen under är storrökare och röker på sin balkong. Röken stiger rakt upp. Jag är allergisk mot cigarrök och kan inte sitta ute på balkongen när grannen röker. Jag kan inte heller hänga tvätt på balkongen, ha balkongdörr eller fönster öppna. Kan jag kräva att hyresvärden gör något?

Svar
Det finns inget allmänt förbud mot rökning varken i lägenheten eller balkongen. Det du kan göra är att prata med din granne och förklara problemet. Ni kan tillsammans kanske hitta en lösning av problemet. Det finns fall där hyresvärden har hjälpt till med en skärmvägg för att röken inte ska komma in på grannens balkong. Kanske kan man lösa ert problem på motsvarande sätt

Rullarjämt2010-03-08 07:53

Enligt hyresgästföreningen nr 2 (jag vet att du bor i bostadsrätt, men kanske kan vara vägledande):

Fråga
I min trappuppgång vid ytterdörren brukar ett gäng ungdomar stå och röka i dörröppningen. Röken sprider sig även till högre våningsplan. Dessutom fimpar man friskt strax utanför dörren. Vad gör man åt en sådan sak?

Svar
Försök att prata med ungdomarna. De bör inte ha något emot att stänga dörren och röka utanför när de blir medvetna om att röken är till besvär för de boende i huset. Om det inte fungerar är det hyresvärden du ska vända dig till. Det är hans sak att ta itu med problemet. Kanske kan han tillsammans med er hyresgäster i huset upprätta ordningsregler beträffande rökningen och sätta upp en askkopp på ett lämpligt ställe utanför för att ni ska slippa nedskräpning med fimpar på marken.

bj-olle2010-03-08 11:13
Antal inlägg: 3350

linn, formaldehyd,bensen och cyanväte som är så gott!

Rullarjämt2010-03-10 10:42

Hur går det för trådskaparen?

Miss_jk2010-03-10 12:51
Antal inlägg: 8941

Låg i röklukten och njöt hela kvällen igår... Fast jag får skylla mig själv eftersom jag inte testat med silikonet än.

wplmr - Ej medlem längre2010-03-10 13:27
Antal inlägg: 1077

hehe

Sigson - Ej medlem längre2010-03-10 13:42
Antal inlägg: 94

En bekant fick in röklukt via ett hål i väggen bakom diskbänken el. spisen, antagligen från deras kök. När det täpptes till så, voila, väck!

Sigson - Ej medlem längre2010-03-10 13:47

Annars har jag inget emot rökare - utom just att dom röker vilket dom absolut ska sluta med och då är dom ju per def. inte rökare och då har jag om möjligt ännu mindre emot dem. Fortsättningsvis kan dom ju elda upp en bunt sedlar/mån (utomhus!) och känna sig delaktig i konsumismen på ett mindre ohälsosamt sätt.

Sigson - Ej medlem längre2010-03-10 14:15

Ursäkta mej, dom ska förstås köpa grejer och elda upp dem för att vara konsumenter som får hjulen att snurra till max. Den som saktar ner konsumtionen gm att använda grejerna ett tag innan dom bränns är inte solidarisk med utvecklingen.

mette-m2010-03-10 14:32
Antal inlägg: 41

Bor i en hyresrätt sedan 6 år. Min dotter bodde här först men var tvungen att flytta då hon fick barn pga grannfamiljens storrökande på balkongen som ligger alldeles intill vår. Det är ett enda springande på deras balkong o blossande av en familj på 5 pers o deras bekanta. Vi har ingen chans att använda vår balkong eller ens öppna dörren för att vädra. Då fylls lägenheten av rök. Då vi påpekade detta för grannen tyckte de att vi skulle stänga dörren o stanna inne. Så vad vi kan säga är att vi bor i en lägenhet som säkerligen sjunker i pris pga detta , där vi utsätter oss själva för passiv rökning och där vi inte kan
utnyttja lägenheten till fullo. Då undrar man. Rökning förbjuds överallt i samhället men vi har ingen rätt till en bra miljö. Här gynnas rökarna.

LisaLong2010-03-10 14:56
Antal inlägg: 2725

Sigson Du har aldrig rökt va??

LisaLong2010-03-10 14:58

mette-m ja suck vad ska man säga hehehman får inte röka inne, man får inte röka ute. Och dom står väl inte och röker 24-7?

LisaLong2010-03-10 15:01

Sigson, kör du bil? Avgaser är också skadliga. Sen om man köper grejer för pengarna får man ju som rökare inte i sig nikotin hehehehhehe.
Jag menar...du har väl nåt du lägger pengarna på? Tänk om jag sa åt dig att elda upp pengarna istället för att gå och köpta det du vill ha

LisaLong2010-03-10 15:03

Miss.jk nu har jag inte läst alla inlägg, men jag anser att om du får in rök pga att det är nåt "fel" på lägenheten är det väl dom som äger lägenheterna som ska åtgärda felet? Du bet ju hyra som alla andra. Sen om det är hyresrätt eller bostadsrätt ska väl inte spela nån roll

Saltnarv2010-03-10 15:54
Antal inlägg: 101

Vet grannarna om att deras röklukt tränger in i lägenheten? Eller sitter du och är arg för dig själv?
För det är inte grannens fel att ventilationen inte funkar som den ska eller att väggen är för tunn.

mette-m2010-03-10 16:24
Antal inlägg: 41

Ja du LisaLOng Det röks flera gånger pr timme.
Så jag säger som du; Man får inte ha det rökfritt i sitt hem ej heller på balkonen. Men gärna får de röka ute i tex en rökruta eller inne i deras hem!

lycopersicon2010-03-10 16:45
Antal inlägg: 355

LisaLong: Du betalar inte hyra om du har en bostadsrätt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?