Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Nephelia- | 2010-04-10 23:38 | |
![]() | Tänker på Arne Anka. | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:39 | |
![]() | Nej Ramsay, just det jag skrev om kvinnor med slöjor var inte riktat till dig, jag jobbar mycket med parenteser vet du. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:41 | |
![]() | Jag skulle älska att ha toppenfint städat och någon som kunde göra det åt mig för gudarna ska veta att jag och min man inte räcker till till det. Är det nåt fel på det? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-10 23:44 | |
![]() | Tvålis, nej . . . precis så ska det vara när man har barn och arbetar, studerar och kämpar. Att ha det toppstädad hemma är för mig helt ett bevis på kontrollbehov och statussymbolism. Spyr! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:46 | |
![]() | nej kaofo.. jag kräver inte. lika lite som att jag kräver att få bli transporterad på tunnelbanan. jag betalar för det. just för att det är viktigt för mig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:48 | |
![]() | så ska det vara? enligt vem? jag har valt att leva så här och jobba och tjäna så jag har råd med det jag prioriterar. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-10 23:49 | |
![]() | Tänk vad fint du skulle kunna ha det om du inte hade suttit vid datorn för att följa din tråd. Rent, fräscht, snyggt, undanplockat . . . toppstädat! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-10 23:49 | |
![]() | Då kan vi höras när du har gått in i väggen då! ha ha | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:51 | |
![]() | det är toppstädat här. dont u worry:) | |
| lailala | 2010-04-10 23:52 | |
![]() | Haha,eller be en hantverkare sätta in en dörr istället. | |
| Midna79 | 2010-04-10 23:57 | |
![]() | Varför är det fel att köpa just den här tjänsten? Få verkar ha problem med att lämna barnen på dagis - trots att de skulle kunna klara sig på en lön om de verkligen ansträngde sig. Få cyklar hemifrån två timmar tidigare på morgonen istället för att ta bussen. Jag är helt för att alla ska ha drägliga arbetsförhållanden och vita löner - men just städhjälp hemma verkar vara så otroligt laddat. Är det lika hemskt att städa offentliga toaletter och hotellrum, eller är det rumsrent? I så fall, varför? Jag frågar av ren nyfikenhet, no pun intended :) | |
| doris-dill | 2010-04-10 23:59 | |
![]() | Kvinnans jobb är att hålla hemmet snyggt och barnen rena och glada. Det är FULT att satsa på sitt yrkesliv. Eller? | |
| broccolisaur - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:02 | |
![]() | doris-dill: Nähädå, finns tonvis av andra kvinnor som kan tvätta hem och barn istället, mot en billig peng. | |
| lycopersicon | 2010-04-11 00:03 | |
![]() | Larvbrud: "Vad gör ni hemma för att det ska bli så stökigt att det inte går att plocka undan och dammsuga på 20 minuter? " Är det så du städar? Skurar du någonsin badrummet? Dammar överallt? Lister, fönsterkarmar, möbler, kontakter? Moppar golvet? För mig är det inte att städa att plocka upp lite och gå en runda med dammsugaren. Det handlar dessutom inte om man har tid att göra det själv eller ej. Det handlar om LUST att göra det. Jag tycker det är tråkigt att städa men vill har fräscht hemma och har råd att betala för det. Precis som jag ibland inte orkar laga mat (fast att jag har tid) och beställer pizza eller går på restaurang. Jag betalar också min frissa för att färga mitt hår för jag orkar inte hålla på med det själv. Jag betalar vitt till ett företag med ca 45 anställda och kvinnan som kommer hit är helsvensk och verkar trivas jättebra med sitt jobb. Hon har till och med introducerat sina barn i yrket så de har sommarjobb i år. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:04 | |
![]() | Haha. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:07 | |
![]() | "Är det så du städar? Skurar du någonsin badrummet? Dammar överallt? Lister, fönsterkarmar, möbler, kontakter? Moppar golvet? För mig är det inte att städa att plocka upp lite och gå en runda med dammsugaren." Om jag dammar kontakter? Hahaha. Nu tänker jag på Jonas Gardell på den gamla goda tiden. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:07 | |
![]() | ja det är tydligen fult. en kvinna ska sansa sig, jobba lagom och städa själv. alternativt ha skitigt hemma tydligen. så SKA det vara. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:10 | |
![]() | ramsay: Nej, kvinnofällan verkar vara att man måste ha det perfekt omkring sig. Mina väninnor pratade om städningen som ett stort projekt redan när de bodde i ettor och inte hade några barn. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:12 | |
![]() | Vilka trista väninnor du verkar ha Larvbrud. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 00:12 | |
![]() | Nej, då de hade dubbelmoral och tyckte om att göra äckliga saker också så länge det kunde roa andra. | |